Talmácsi Gábor sült kolbászos reggelijeiről legendákat zengenek a gyorsasági motorkerékpáros világbajnokság szereplői, és bár Talma nem szokott le hatalmas reggeli bőségtáljairól, már régóta nem az étkezési szokása a fő beszédtéma a boxutcában.
Nem lenne meglepô, ha Talmácsi Gábor túlszárnyalná a németországi hatodik helyét
Nem lenne meglepô, ha Talmácsi Gábor túlszárnyalná a németországi hatodik helyét
Az apriliás magyarról már úgy beszélnek, mint a 125-ös mezőny elitjének az egyik tagjáról. Nem véletlenül. A 22 éves magyar fiú négy futam óta folyamatosan a legjobb tízben végez, míg szombaton az idei legjobb edzéseredményét érte el, miután a nyolcadik helyet kaparintotta meg (a Cseh Nagydíjig a Dél-Afrikában megszerzett 10. helye volt a legjobb szezonbeli eredménye a tréningen), így aztán bizakodhatunk a vasárnap 11 óra 15 perckor rajtoló verseny előtt – már csak azért is, mert a szabadedzésen a második (!) volt, az időmérőn meg sokáig az ötödik helyet birtokolta. Ráadásul a 125-ös géposztályban folyamatosan változnak az erőviszonyok, pénteken még az egyetlen gyári hondás, Daniel Pedrosa tűnt megállíthatatlannak, míg szombaton egy csapásra feltámadt Alex De Angelis, aki a pole-t azután szerezte meg, hogy az első időmérőn csak a 15. volt. Feltámadt Valentino Rossi is, aki egyesek szerint mély válságba került. Lehet, hogy így van, hiszen négy nagydíj óta nem tud nyerni a 15. vb-futam óta egyhuzamban érmes négyszeres világbajnok, Brnóban mindenesetre begyűjtötte idei ötödik rajtelsőségét, méghozzá egy bődületes új pályacsúcscsal. Rossi kilenc tizedmásodperccel volt gyorsabb Max Biaggi tavaly pole-t érő rekordjánál, holott 55 percig csak azzal volt elfoglalva, hogy megtalálja a helyes versenybeállításokat. Majd az utolsó öt percben robbantott, és a hetedik helyről látványosan az élre ugrott 10 másodperccel az edzés leintése előtt. Ennek ellenére nem lesz könnyű dolga az új életet kezdő Rossinak.
Talmácsi szeretne az élbolyban versenyezni
Talmácsi Gábor (125 kcm, Aprilia, 8. hely): – Egy kicsit csalódott vagyok, és meg is van rá minden okom, hiszen a délelôtti szabadedzésen második voltam. Az idômérôn beszorult a dugattyúgyűrű, így pedig szinte lehetetlen volt gyorsulni. Remélem, sikerül megoldanunk a problémát. Biztos vagyok benne, hogy a rajt után egy tízes boly meglép majd a mezônytôl, remélem, én is benne leszek, és attól kezdve már csak rajtam múlik, hogy mi lesz.
Tóth Imre (125 kcm, Honda, 30.): – Délelôtt még minden jónak tűnt, a huszonegyedik helyen álltam, és a beállításokkal sem volt semmi gond. Sajnos, az idômérés második fele nem úgy sikerült, ahogy elterveztem, a motorral nem volt nagy gond, de nem tudtam annyit javítani, amenynyit szerettem volna.
Lénárt Péter (125 kcm, Honda, 36.): – Az idômérô edzésen „megragadt” a motorom, így pedig nem is álmodhattam arról, hogy javítok a pénteki eredményemen.
Rizmayer Gábor (250 kcm, Honda, 29.): – A motorom jobb volt, mint pénteken, de még mindig nem az igazi, a csúcssebességem tíz kilométer per órával rosszabb, mint az összes többi versenyzôé.
Egyfelől Sete Gibernau megoldotta a futóműgondjait, másrészről meg nem igazán tudni, mire képes Biaggi, aki motorhiba miatt már az edzés harmadik percében elesett, ezért csak a tartalékmotorjával roboghatott az edzés további részében. A ducatis Loris Capirossi is veszélyes lehet a címvédőre, hiszen rendre két perc alatti köridőkre volt képes. A másik ducatis pilótát, Troy Baylisst is mindenképpen ki kell emelni. A szuperbike világbajnok Biaggihoz hasonlóan tartalékgéppel volt kénytelen körözni, mégis jócskán javított a pénteki eredményén, a 12. helyről a 6.-ra ugrott. A 250-ben is akadt néhány "javító”. A vb-éllovas Manuel Poggiali, aki Rossihoz hasonlóan úgymond válságban van, 0.9 másodperccel gyorsult fel a pénteki eredményéhez képest, és az idei harmadik pole pozícióját könyvelhette el. Fonsi Nieto 0.8, Toni Elias 0.9 másodpercet faragott le a pénteki idejéből, ennek köszönhetően az első sorba verekedték be magukat – ám a három, látványosan feltámadó motoros egy pillanatra sem lehet biztonságban, hiszen a pénteki legjobb, Randy De Puniet csak egy hellyel csúszott vissza.
Cseh Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 10. futama, Brno A rajtsorrend 125 kcm: 1. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 2:08.100, 2. Jenkner (német, Aprilia) 2:08.330, 3. Cecchinello (olasz, Aprilia) 2:08.421, 4. Pedrosa (spanyol, Honda) 2:08.562, 5. Perugini (olasz, Aprilia) 2:08.755, 6. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 2:08.817, …8. Talmácsi Gábor (Aprilia) 2:09.253, …30. Tóth Imre (Honda) 2:11.270, …36. Lénárt Péter (Honda) 2:14.256 250 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 2:03.872, 2. De Puniet (francia, Aprilia) 2:03.920, 3. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 2:04.037, 4. Elias (spanyol, Aprilia) 2:04.088, 5. Battaini (olasz, Aprilia) 2:04.233, 6. Rolfo (olasz, Honda) 2:04.413, …29. Rizmayer Gábor (Honda) 2:10.236 MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 1:58.769, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 1:58.899, 3. Biaggi (olasz, Honda) 1:58.908, 4. Capirossi (olasz, Ducati) 1:58.916, 5. Checa (spanyol, Yamaha) 1:59.295, 6. Bayliss (ausztrál, Ducati) 1:59.373 Tv: Eurosport, 10.00–15.00 (élő)