Rossi nyert, és beérte Doohant

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.08.17. 21:25
Címkék
Nagyon irigyeltük az olaszokat, a spanyolokat és a franciákat, hiszen Daniel Pedrosa, Randy de Puniet és Valentino Rossi révén honfitársaik diadalmaskodtak a Cseh Nagydíjon.
Valentino Rossi (jobbra) csíkos sapkában, rablánccal a lábán ünnepelte brnói gyôzelmét
Valentino Rossi (jobbra) csíkos sapkában, rablánccal a lábán ünnepelte brnói gyôzelmét
Valentino Rossi (jobbra) csíkos sapkában, rablánccal a lábán ünnepelte brnói gyôzelmét
Valentino Rossi (jobbra) csíkos sapkában, rablánccal a lábán ünnepelte brnói gyôzelmét
Valentino Rossi (jobbra) csíkos sapkában, rablánccal a lábán ünnepelte brnói gyôzelmét
Valentino Rossi (jobbra) csíkos sapkában, rablánccal a lábán ünnepelte brnói gyôzelmét
A magyar álmok azonban nem váltak valóra, hiszen Talmácsi Gábor technika gondok miatt nem lehetett főszereplő a 125 köbcentis viadalon. Álomszerűen kezdődött a verseny. Talma kirobbant a rajttól, és két kör erejéig a harmadik (!) helyen haladt Pedrosa, Steve Jenkner és Thomas Lüthi társaságában. Sajnos a harmadik körtől kezdve a motorja látványosan lassult és körről körre egyre hátrébb kényszerült. A nyolcfős élcsoport a kilencedik körtől kezdett fogyatkozni: De Angelis váltógondok miatt az első helyről a 13.-ra esett vissza, ám egy fantasztikus felzárkózást követően még így is felállhatott a dobogó harmadik fokára.

Magyar nézôk elôtt

Talmácsi Gábor (125 kcm, Aprilia, 11. hely):
– Remekül kaptam el a rajtot és simán tartottam magam Jenkner és Pedrosa mögött a harmadik helyen. Körülbelül a harmadik körben kezdtem el érezni, hogy valami nincs rendben. Kezdett gyengülni a motor és azonnal megelôztek vagy hatan. Ám a probléma nem szűnt meg, úgyhogy még mások is elém kerültek – akkor már nem is a riválisokkal küzdöttem, hanem a motorral. A csapat egyelôre nem tudja, mi okozhatta a gondot – talán az elektronika mehetett tönkre –, a gépet holnap elküldik az Aprilia-gyárba átvizsgálásra.

Tóth Imre (125 kcm, Honda, 23. hely): – A délelôtti szabadedzésen ugynaúgy megakadt a motorom, mint néhány hete a Sachsenringen és a csapat most sem tudta, hogy mi lehetett a baj. Találomra változtattunk a beállításokon, ennek ellenére jól rajtoltam. Hat-hét kör után azonban elveszítettem a szélárnyékot, a többiek megléptek.

Lénárt Péter (125 kcm, Honda, nem ért célba): – Mindössze hat kört tudtam megtenni. A gép folyamatosan gyengült, a kiállásom elôtti körben már alig bírtam felmenni a célegyenes mögötti dombra.

Rizmayer Gábor (250 kcm, Honda, 22. hely): – A motor nem lett sokkal jobb, mint az edzéseken volt, de végigküzdöttem a versenyt. Konstans köridôket motoroztam és célba értem, és ez fontos volt számomra.
Négy bukósisakos a sóderágyban kötött ki. A 10. körben Cecchinellónak beállt a főtengelye, és a bukásakor magával rántotta Jenknert is. Két körrel később Nieto esett el, akit Lüthi nem tudott kikerülni. Szerencsére egyik motoros sem sérült meg. A bukások miatt a 13. körtől kétfősre olvadt az élboly, amelyben Perugini csak három körig bírta tartani a lépést Pedrosával.
A 250-ben nem voltak látványos bukások, ám a nyolcas élboly már a hatodik körben háromfősre zsugorodott. De Puniet, Toni Elías és Manuel Poggiali tempóját a többiek nem tudták tartani. Az élbolyból a tizedik körben megpróbált ellépni Elías, ám túl puha gumikat választott, így két kör múlva vissza kellett sorolnia De Puniet és Poggiali mellé. A trió még az utolsó három körben is látványos előzésekkel szórakoztatta a közönséget, és a csatából a francia került ki győztesen.
Valentino Rossinak, aki az 54. győzelmének köszönhetően utolérte az örökranglistán mentorát, az ötszörös világbajnok Michael Doohant, a MotoGP történetének eddigi legnehezebb versenyén kellett bizonyítania. Az ötös élboly tagjai, Troy Bayliss, Rossi, Sete Gibernau, Loris Capirossi és Max Biaggi a tizedik körig feszített iramban vonatoztak egymás mögött, libasorban. Akkor azonban Rossi megunta Bayliss egyeduralmát, és elkezdődött az előzési hullám. Az első "áldozat” Biaggi volt, aki a rosszul beállított gyári Hondájával hibázott, és a harmadik helyről visszaesett a hatodikra, ezt követően pedig Capirex váltóelektronikája mondta fel a szolgálatot.
Rossi sorsa is sokszor kétséges volt: a négyszeres világbajnok többször elfékezte magát, illetve túl szélesre vette a kanyarokat. Az olasz azonban mindig meg tudott újulni a hibái után, és az utolsó körben egy káprázatos kifékezés után begyűjtötte az idei negyedik győzelmét. És ennek örömére újra előállt egy régen látott bolondsággal a tiszteletkörben. Két, csíkos rabruhába öltözött barátja rabláncot tett a lábára, amely azt is jelképezheti, hogy Rossi örökre a győzelmekre van ítélve.

Cseh Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 10. futama, Brno

125 kcm (19 kör, 102.657 km): 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 40:59.354 (150.269 km/óra), 2. Perugini (olasz, Aprilia) 3.981 mp h., 3. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 10.454 mp h., 4. Kallio (finn, KTM) 11.052 mp h., 5. Barbera (spanyol, Aprilia) 12.351 mp h., 6. Dovizioso (olasz, Honda) 12.986 mp h., …11. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 35.213 mp h., …23. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:10.398 p h. 250 kcm (20 kör, 108.060 km): 1. De Puniet (francia, Aprilia) 41:45.354 (155.273 km/óra), 2. Elías (spanyol, Aprilia) 0.527 mp h., 3. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 0.951 mp h., 4. Rolfo (olasz, Honda) 5.492 mp h., 5. Porto (argentin, Honda) 10.407 mp h., 6. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 10.875 mp h., …22. Rizmayer Gábor (magyar, Honda) 1 k. h. MotoGP (22 kör, 118.866 km): 1. Rossi (olasz, Honda) 44:18.907 (160.937 km/óra), 2. Gibernau (spanyol, Honda) 0.042 mp h., 3. Bayliss (ausztrál, Ducati) 0.668 mp h., 4. Checa (spanyol, Yamaha) 5.390 mp h., 5. Biaggi (olasz, Honda) 8.729 mp h., 6. Hayden (amerikai, Honda) 11.043 mp h.
Az állás 10 futam után. 125 kcm: 1. Pedrosa 162 pont, 2. Perugini 137, 3. Dovizioso 112, 4. A. De Angelis 108, 5. Cecchinello (olasz, Aprilia) 105, 6. Jenkner (német, Aprilia) 98, …15. Talmácsi Gábor 38. 250 kcm: 1. Poggiali 145, 2. F. Nieto 136, 3. Rolfo 135, 4. De Puniet 130, 5. Elías 126, 6. Battaini (olasz, Aprilia) 107. MotoGP: 1. Rossi 212, 2. Gibernau 178, 3. Biaggi 141, 4. Capirossi (olasz, Ducati) 97, 5. Bayliss 96, 6. Checa 78
Következik (szeptember 7.): Portugál Nagydíj, a vb 11. futama, Estoril
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik