Nagyon irigyeltük az olaszokat, a spanyolokat és a franciákat, hiszen Daniel Pedrosa, Randy de Puniet és Valentino Rossi révén honfitársaik diadalmaskodtak a Cseh Nagydíjon.
A magyar álmok azonban nem váltak valóra, hiszen Talmácsi Gábor technika gondok miatt nem lehetett főszereplő a 125 köbcentis viadalon. Álomszerűen kezdődött a verseny. Talma kirobbant a rajttól, és két kör erejéig a harmadik (!) helyen haladt Pedrosa, Steve Jenkner és Thomas Lüthi társaságában. Sajnos a harmadik körtől kezdve a motorja látványosan lassult és körről körre egyre hátrébb kényszerült. A nyolcfős élcsoport a kilencedik körtől kezdett fogyatkozni: De Angelis váltógondok miatt az első helyről a 13.-ra esett vissza, ám egy fantasztikus felzárkózást követően még így is felállhatott a dobogó harmadik fokára.
Magyar nézôk elôtt
Talmácsi Gábor (125 kcm, Aprilia, 11. hely): – Remekül kaptam el a rajtot és simán tartottam magam Jenkner és Pedrosa mögött a harmadik helyen. Körülbelül a harmadik körben kezdtem el érezni, hogy valami nincs rendben. Kezdett gyengülni a motor és azonnal megelôztek vagy hatan. Ám a probléma nem szűnt meg, úgyhogy még mások is elém kerültek – akkor már nem is a riválisokkal küzdöttem, hanem a motorral. A csapat egyelôre nem tudja, mi okozhatta a gondot – talán az elektronika mehetett tönkre –, a gépet holnap elküldik az Aprilia-gyárba átvizsgálásra.
Tóth Imre (125 kcm, Honda, 23. hely): – A délelôtti szabadedzésen ugynaúgy megakadt a motorom, mint néhány hete a Sachsenringen és a csapat most sem tudta, hogy mi lehetett a baj. Találomra változtattunk a beállításokon, ennek ellenére jól rajtoltam. Hat-hét kör után azonban elveszítettem a szélárnyékot, a többiek megléptek.
Lénárt Péter (125 kcm, Honda, nem ért célba): – Mindössze hat kört tudtam megtenni. A gép folyamatosan gyengült, a kiállásom elôtti körben már alig bírtam felmenni a célegyenes mögötti dombra.
Rizmayer Gábor (250 kcm, Honda, 22. hely): – A motor nem lett sokkal jobb, mint az edzéseken volt, de végigküzdöttem a versenyt. Konstans köridôket motoroztam és célba értem, és ez fontos volt számomra.
Négy bukósisakos a sóderágyban kötött ki. A 10. körben Cecchinellónak beállt a főtengelye, és a bukásakor magával rántotta Jenknert is. Két körrel később Nieto esett el, akit Lüthi nem tudott kikerülni. Szerencsére egyik motoros sem sérült meg. A bukások miatt a 13. körtől kétfősre olvadt az élboly, amelyben Perugini csak három körig bírta tartani a lépést Pedrosával. A 250-ben nem voltak látványos bukások, ám a nyolcas élboly már a hatodik körben háromfősre zsugorodott. De Puniet, Toni Elías és Manuel Poggiali tempóját a többiek nem tudták tartani. Az élbolyból a tizedik körben megpróbált ellépni Elías, ám túl puha gumikat választott, így két kör múlva vissza kellett sorolnia De Puniet és Poggiali mellé. A trió még az utolsó három körben is látványos előzésekkel szórakoztatta a közönséget, és a csatából a francia került ki győztesen. Valentino Rossinak, aki az 54. győzelmének köszönhetően utolérte az örökranglistán mentorát, az ötszörös világbajnok Michael Doohant, a MotoGP történetének eddigi legnehezebb versenyén kellett bizonyítania. Az ötös élboly tagjai, Troy Bayliss, Rossi, Sete Gibernau, Loris Capirossi és Max Biaggi a tizedik körig feszített iramban vonatoztak egymás mögött, libasorban. Akkor azonban Rossi megunta Bayliss egyeduralmát, és elkezdődött az előzési hullám. Az első "áldozat” Biaggi volt, aki a rosszul beállított gyári Hondájával hibázott, és a harmadik helyről visszaesett a hatodikra, ezt követően pedig Capirex váltóelektronikája mondta fel a szolgálatot. Rossi sorsa is sokszor kétséges volt: a négyszeres világbajnok többször elfékezte magát, illetve túl szélesre vette a kanyarokat. Az olasz azonban mindig meg tudott újulni a hibái után, és az utolsó körben egy káprázatos kifékezés után begyűjtötte az idei negyedik győzelmét. És ennek örömére újra előállt egy régen látott bolondsággal a tiszteletkörben. Két, csíkos rabruhába öltözött barátja rabláncot tett a lábára, amely azt is jelképezheti, hogy Rossi örökre a győzelmekre van ítélve.
Cseh Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 10. futama, Brno