A vb történetének egyik legforróbb és legizgalmasabb ősze kezdődik a hét végén rendezendő 6. Portugál Nagydíjjal, amelyet a 4182 méteres estorili pályán tartanak meg. Július vége óta kétszer három héten át vakációzhattak a motorosok, november másodikáig azonban egy szusszanásnyi pihenőjük sem lesz, hiszen a következő nyolc hétben hat versenyen kell mindent kiadniuk magukból a vb-cím megszerzése érdekében.
Az idén már Apriliával robogó Talmácsi Gábor tavaly vezetett az estorili futamon – és vasárnap is jó eredményt érhet el
Az idén már Apriliával robogó Talmácsi Gábor tavaly vezetett az estorili futamon – és vasárnap is jó eredményt érhet el
A MotoGP-ben újra 125-ös viadalra emlékeztető küzdelemre lehet számítani az 1972-ben épült Fernanda Pires da Silva-pályán: Valentino Rossi bombaformában van, Sete Gibernau az idén Rossi szintjén motorozik, a ducatisok, Loris Capirossi és Troy Bayliss utolérték a verhetetlennek hitt hondásokat, míg Max Biaggi bármikor képes lehet meglepetésre. A vb első öt helyezettje pedig a Cseh Nagydíj után még elszántabb és még jobban felgyorsult. Rossi a Hondától megkapta az RC211V legújabb változatát. Gibernau revánsra készül, hiszen Estorilban még egyszer sem ért célba, ráadásul tavaly egy, már megnyert versenyt veszített el Rossi ellenében. Capirex és Bayliss az új első futóműben bízik, Biaggi pedig ugyanazt a nyitott kipufogós Hondát használhatja már, amellyel Rossi és Gibernau megnyerte a Cseh, illetve a Német Nagydíjat. A kvintettből Rossi tűnik a legesélyesebbnek, mert ő az egyetlen, aki győzött már Estorilban. A kétszeres portugál nyertes azonban más okból is a középpontban van. A Honda versenyrészlegének, a HRC-nek az elnöke, Kanazava Szuguru Estorilban jelenti be, hogy milyen motort indítanak az aranyszárnyasok a 2004-es szezonban – a hathengeres, RC214V jelzésű motort már javában tesztelik, és Ito Sinicsi Motegiben 1.5 másodperccel meg is javította Kato Dajdzsiro pályacsúcsát –, és hogy Rossi marad-e újabb két évre a Hondánál. Valószínűleg igen – ám lehet, hogy Rossi elcsábul egy mesés ajánlattól, a Yamaha ugyanis óriási összeget ajánlott fel Rossinak (megközelítőleg 20 millió dollárt), ha a négyszeres világbajnok oda szerződik. A 250-ben is öt pilóta van folyamatosan reflektorfényben, de a MotoGP-t és a negyedlitert mégsem lehet egy lapon említeni, mert a 250 sokkal izgalmasabb a MotoGP-nél. Jól mutatja ezt, hogy Manuel Poggiali, Fonsi Nieto, Roberto Rolfo, Randy de Puniet és Toni Elias mindössze 19 pontnyi távolságra van egymástól. Az erőviszonyok pedig folyamatosan változnak, hiszen a 250-ben senki sem hasonlít Rossira, aki mindig érmes tudott lenni, és senki sem hasonlít Gibernau-ra, aki futamról futamra egyre gyorsabb. Estorilban az öt bukósisakos közül mindenki esélyes, ám az sem lenne meglepő, ha nem közülük kerülne ki a győztes. Poggiali és Nieto már nyert Estorilban, de hajlamosak a hibázásra, akárcsak Rolfo, De Puniet és Elias. A 125-ben mindenki tudni szeretné, hogy Daniel Pedrosa, Stefano Perugini, Alex De Angelis és Lucio Cecchinello jövőre "felköltözik-e” a 250-be; hogy valaki bele tud-e még szólni Pedrosa és Perugini vb-címért folyó párbajába; és hogy a tavalyi világbajnok Arnaud Vincent mire lehet képes azt követően, hogy kirúgták a KTM-től, és visszament az Apriliához, amellyel a francia egy éve nyert Estorilban. Pedrosa mellett a legjobb technikai háttér, Perugini mellett az egy évtizedes vb-tapasztalat szól – csakhogy Vincent mellett még hét pilóta meglepheti őket Estorilban. De Angelis a Cseh és a Német GP-n is közel járt első győzelméhez, míg Doviziosonak, Cecchinellónak, Jenknernek, Pablo Nietónak és Hector Barberának kötelező a javítás. Talmácsi Gábor is mindenáron javítani akar a Cseh Nagydíjon történt műszaki hibáját követően: Brnóban az első körökben az érmes helyekért harcolt, de váratlanul legyengült az Apriliája. Estorilba optimistán érkezett meg Talmácsi, hiszen itt a motorerő nem anynyira döntő, ráadásul tavaly karrierje során először éppen Portugáliában vezetett vb-futamon…