Nagyon úgy néz ki, hogy Estorilban megismétlődik a legutóbbi verseny, a Cseh Nagydíj forgatókönyve. Azaz a 125-ben nem várható szoros befutó, a 250-ben és a MotoGP-ben viszont megint ezredmásodpercek dönthetnek.
Loris Capirossi a Katalán Nagydíj után újra nyerésre áll a MotoGP pilótáinak mezônyében
Loris Capirossi a Katalán Nagydíj után újra nyerésre áll a MotoGP pilótáinak mezônyében
Hiszen a 125-ös Alex De Angelis az első edzés után a szombati tréningen is sokkal gyorsabb volt ellenfeleinél; a 250-ben a riválisok alighanem kihasználják, hogy a rajtelső Toni Elias sérülten motorozik majd (Elias elesett a szabadedzésen, és a 2. időmérőn nem is vett részt agyrázkodása miatt); a MotoGP-ben pedig Loris Capirossi feltámadt a pénteki hetedik helyét követően. Talmácsi Gáborról, aki a második szabadedzésen még nagyon gyors volt – az ötödik hely volt az övé –, azonban nem mondható el ugyanez, a magyar csak a 10. helyig jutott a mindent eldöntő fél órában. A legkisebb kategóriában a két 16 éves tinédzsert, Jorge Lorenzot és Marco Simoncellit, valamint a 13-szoros világbajnok Angel Nieto kisebbik fiát, Pablo Nietót mindenképpen ki kell emelnünk. A valaha volt legnagyobb spanyol tehetségnek kikiáltott Lorenzo egyre gyorsabb a Derbivel, és a pénteki nyolcadik helyéről a harmadikra ugrott előre. Simoncelli a 11. helyről lépett előre a hatodik pozícióba, míg a kis Nieto a 16. helyről vágtatott fel az ötödik rajtkockába. A látványosan feljavulók mégis háttérbe szorultak, De Angelis ugyanis szokatlan módon uralta az edzést. A tréning végén a vb-éllovas Daniel Pedrosa megpróbálta ugyan megfékezni az egykori gokartost, ám nem sikerült neki. Pedrosa próbálkozásaira ugyanis az utolsó öt percben félelmetes módon válaszolt De Angelis. Folyamatosan pályacsúcsot motorozva, végül hét tizedmásodperccel megjavította Ui Juicsi 2001-es rekordját. A Gilerához visszatérő kétszeres vb-ezüstérmes Ui egyébként még nem találta meg az összhangot a régi-új gépével: a 12. lett. Mögötte Arnaud Vincent, a tavalyi világbajnok végzett a 13. pozícióban. (Érdemes megjegyezni, hogy az edzés leintését követően, a levezető körben Ui csapattársa, Stefano Bianco hátulról belement Stefano Peruginibe, akinek megsérült a jobb keze.)
Talmácsi Gábor (Aprilia, 10. hely): – A délelôtti szabadedzésen nagyon jól ment a motor, az ötödik voltam. Délutánra hosszabb váltóáttételeket tettünk be, mivel úgy éreztem, hogy a kanyarokban túl nagy volt a motorom fordulatszáma. Ez azonban nem vált be, mert délutánra elállt a szél. A többiek gyorsultak, én nem tudtam javulni. Körülbelül négy olyan vetélytársam van elôttem, aki „megfogható”, de ebbôl nem következik, hogy ötödik vagy hatodik leszek, hiszen mögülem olyan nagynevű riválisok indulnak, mint Checcinello és Ui. Lénárt Péter (Honda, 35. hely): – A motorom nagyon erôtlen, ugyanaz a baja, mint a Tóth Imiének. Ez azonban egyáltalán nem meglepô, hiszen az ô tartalék gépével megyek. Tóth Imre (Honda, 36. hely): – A délelôtti szabadedzésen összesen hat kört tudtam megtenni, akkor egyszerűen megállt a motor. Semmit sem tudtam kipróbálni, csak a szerencsére bízhattam magam a beállításokkal. A Honda erôtlen volt, és bár a féktávjaim ugyanolyanok voltak, mint a többieké, az egyenesekben simán elhúztak tôlem.
A MotoGP-ben nagyon felgyorsultak a résztvevők: az első tizenhat jobb időt motorozott a tavalyi pályacsúcsnál! Szombaton először a hondás Sete Gibernau parádézott a szabadedzésen, ő volt az első, aki 1:39 perc alá jutott. Az időmérőn is tartotta ezt a tempóját Gibe, aki egyszer elesett és kétszer kifutott a pályáról, a három olasz világbajnoknak, Capirexnek, Max Biagginak és Valentino Rossinak azonban még nála is több tartalékja volt. Az utolsó tíz percben a ducatis Capirossi 0.9 másodperccel tudott jobbat Rossi pénteki csúcsánál, de ami a legmeglepőbb, a pálya utolsó harmadában található sikánban, illetve a lassú kanyarokban gyorsabb volt, mint a hondás Rossi, Biaggi és Gibernau trió. Azaz a Ducati Desmosedici már jobban vezethető a verhetelennek tartott Honda RC211V-nél! A hondások egy pillanatra sem aggódnak, mert a versenygumikat használva Rossi érte el a legtöbb gyors kört. Rossi és menedzsere, Gibo Badioli mással is feltűnést keltett. Mindketten bejelentették, hogy közel van már a megállapodás a Hondával – igaz, nem Estorilban lesz megkötve a várva várt szerződés.
Portugál Nagydíj, a gyorsasági vb 11. futama, Estoril A rajtsorrend. 125 kcm: 1. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:45.580, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:46.106, 3. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:46.278, 4. Perugini (olasz, Aprilia) 1:46.323, 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:46.330, 6. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:46.414, …10. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 1:46.793, …32. Lénárt Péter (magyar, Honda) 1:49.586, …33. Tóth Imre (magyar, Honda) 1:49.727 250 kcm: 1. Elias (spanyol, Aprilia) 1.42.255, 2. De Puniet (francia, Aprilia) 1:42.458, 3. Guintoli (francia, Aprilia) 1:42.554, 4. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:42.675, 5. Porto (argentin, Honda) 1:42.682, 6. Battaini (olasz, Aprilia) 1:42.892 MotoGP: 1. Capirossi (olasz, Ducati) 1:38.412, 2. Biaggi (olasz, Honda) 1:38.718, 3. Rossi (olasz, Honda) 1:38.744, 4. Gibernau (spanyol, Honda) 1:38.920, 5. Jacque (francia, Yamaha) 1:39.042, 6. Nakano (japán, Yamaha) 1:39.159 Tv: Eurosport, 11.00–16.15 (élő)