Pablo a papa nyomdokain

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.09.07. 21:51
Címkék
Bezzeg a spanyolok és az olaszok megint ünnepelhettek, míg Talmácsi Gábornak a Cseh Nagydíj után újfent csak egy elgyengült Aprilia jutott azt követően, hogy az első körökben érmes helyekért küzdött. Talmácsi a második helyről pár kör alatt az élboly végére került, és a végelszámolásnál meg kellett elégednie az idei második legjobb helyezésével, a hetedik pozícióval.
A gyorsasági világbajnokság csaknem két évtized után ismét a Nieto névtôl hangos
A gyorsasági világbajnokság csaknem két évtized után ismét a Nieto névtôl hangos
A gyorsasági világbajnokság csaknem két évtized után ismét a Nieto névtôl hangos
A gyorsasági világbajnokság csaknem két évtized után ismét a Nieto névtôl hangos
A gyorsasági világbajnokság csaknem két évtized után ismét a Nieto névtôl hangos
A gyorsasági világbajnokság csaknem két évtized után ismét a Nieto névtôl hangos
Valentino Rossi, Toni Elias és Pablo Nieto ellenben győzelemnek örülhetett, méghozzá olyannak, amelyre bizonyára sokáig emlékszik majd. A 125-ös Nieto a 75. nagydíján az első sikerét érte el; a 250-es Elias hét futam után nyert ismét, és a tabella ötödik helyéről a második pozícióba ugrott előre; a MotoGP első számú sztárja, Rossi pedig – már nem először – átírta a statisztikákat.
A Nieto az egyik legjobban csengő név a vb történetében. Az idén 56 esztendős spanyol Angel Nieto ugyanis a vb-címek és a futamgyőzelmek tekintetében is a második legeredményesebb pilótának számít. Nieto, aki 13 vb-aranyat és 90 futamgyőzelmet gyűjtött össze 1968 és 1986 között, azonban egy kicsit csalódott lehetett az elmúlt években, hiszen úgy tűnt, hogy a két fia, Angel Nieto Junior és Pablo Nieto közül egyik sem örökölte tehetségét. Az idősebbik fiú, Angel Junior 2002-ben át is pártolt a gyorsasági motorsportból a túraautókhoz, ám a 23 éves Pablo kitartó volt. Tavaly megszerezte az első pole-ját, míg vasárnap az első győzelmét is megkaparintotta. Utóbbi azt jelenti, hogy 1985 után újra egy Nieto nyert futamot a vb-n!
Elias úgy örült az idei harmadik diadalának, mintha először állhatott volna fel a dobogó legfelső fokára. A szombati szabadedzésen ugyanis hátulról belérohant a szabadkártyás finn Vesa Kallio, s mindenre lehetett számítani, csak arra nem, hogy az agyrázkodást és állsérülést szenvedő spanyol megnyeri majd a versenyt. Hogy mégis így történt, arról leginkább Manuel Poggiali, Randy De Puniet, Roberto Rolfo és Sebastian Porto tudna mesélni. Rossi a 14. körig vívott párbajt Max Biaggival, majd majmot csinált – az összes ellenfeléből. Amit kifejezésre is juttatott, hiszen egy plüssmajommal a kezében ünnepelte 55. nagydíjgyőzelmét. Az olasznak ezzel már több diadala van, mint Michael Doohannek.

A jó rajtok napja

Talmácsi Gábor (Aprilia, 7. hely):
– Nagyon jó volt az első rajtom, Pedrosa és De Angelis mögött harmadiknak jöttem el és simán tartottam velük a lépést. Nem hittem a szememnek, amikor megláttam a piros zászlót. Kiálltam a boxba, de mondtam a csapatnak, hogy ne nyúljon hozzá a motorhoz, mert így jó ahogy van. A második start még jobban sikerült, másodikként fordultam az első kanyarba. Ameddig tudtam, addig tartottam a lépést az éllovasokkal, de az egyenesekben gyorsabbak voltak nálam. És az a két-három tized körönként pont arra volt elég, hogy visszacsússzak a hetedik helyre. Nem vagyok elégedetlen, mert ez volt életem egyik legjobb versenye és a csapat számára újra kiderült, hogy a maximumot hozom ki a motorból és jó néhány ígéretet kaptam arra vonatkozóan, hogy a következő viadalon már jobb lesz az Aprilia. Ráadásul az egyik kedvenc futamom következik – Brazíliában jó lenne már dobogóra állni, de persze ez nem olyan egyszerű.
Tóth Imre (Honda, kiesett): – Mindkét rajtom jó volt, ám a második start utáni körben megállt a motorom. Egyelőre nem tudni, mi baja lett.
Lénárt Péter (Honda, kiesett): – A motor teljesítménye a versenyre egy kicsit javult, ám sajnos ezt nem élvezhettem túl sokáig, mert a harmadik körben elromlott a váltóelektronika, úgyhogy további három kör megtétele után kiálltam. Ez volt az utolsó vb-futamom az idén, mivel Vincent szerződtetése lavinát indított el. A végén én voltam az, akinek nem maradt hely a világbajnoki mezőnyben.


Portugál Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros-vb 11. futama
125 kcm (23 kör, 96.186 km):
1. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 41:08.307 (140.286 km/óra), 2. Barbera (spanyol, Aprilia) 0.022 mp h., 3. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 0.308 mp h., 4. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.560 mp h., 5. Vincent (francia, Aprilia) 3.326 mp h., 6. Lorenzo (spanyol, Derbi) 8.143 mp h., 7. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 8.287 mp h.
250 kcm (26 kör, 108.732 km): 1. Elias (spanyol, Aprilia) 44:37.770 (146.179 km/óra), 2. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 4.731 mp h., 3. De Puniet (francia, Aprilia) 5.987 mp h., 4. Rolfo (olasz, Honda) 6.470 mp h., 5. Porto (argentin, Honda) 25.023 mp h., 6. Battaini (olasz, Aprilia) 25.273 mp h.
MotoGP (28 kör, 117.096 km): 1. Rossi (olasz, Honda) 46:48.005 (150.122 km/óra), 2. Biaggi (olasz, Honda) 2.094 mp h., 3. Capirossi (olasz, Ducati) 5.254 mp h., 4. Gibernau (spanyol, Honda) 5.269 mp h., 5. Ukava (japán, Honda) 10.581 mp h., 6. Bayliss (ausztrál, Ducati) 14.246 mp h.

Az állás
125 kcm:
1. Pedrosa 175 pont, 2. Perugini (olasz, Aprilia) 137, 3. A. De Angelis 124, 4. Dovizioso (olasz, Honda) 120, 5. P. Nieto 113, 6. Cecchinello (olasz, Aprilia) 105, …14. Talmácsi Gábor 47. 250 kcm: 1. Poggiali 165, 2. Elias 151, 3. Rolfo 148, 4. De Puniet 146, 5. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 143, 6. Battaini 117. MotoGP: 1. Rossi 237, 2. Gibernau 191, 3. Biaggi 161, 4. Capirossi 113, 5. Bayliss 106, 6. Checa (spanyol, Yamaha) 86
Következik (szeptember 20.): Brazil GP, Rio de Janeiro
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik