Bezzeg a spanyolok és az olaszok megint ünnepelhettek, míg Talmácsi Gábornak a Cseh Nagydíj után újfent csak egy elgyengült Aprilia jutott azt követően, hogy az első körökben érmes helyekért küzdött. Talmácsi a második helyről pár kör alatt az élboly végére került, és a végelszámolásnál meg kellett elégednie az idei második legjobb helyezésével, a hetedik pozícióval.
A gyorsasági világbajnokság csaknem két évtized után ismét a Nieto névtôl hangos
A gyorsasági világbajnokság csaknem két évtized után ismét a Nieto névtôl hangos
Valentino Rossi, Toni Elias és Pablo Nieto ellenben győzelemnek örülhetett, méghozzá olyannak, amelyre bizonyára sokáig emlékszik majd. A 125-ös Nieto a 75. nagydíján az első sikerét érte el; a 250-es Elias hét futam után nyert ismét, és a tabella ötödik helyéről a második pozícióba ugrott előre; a MotoGP első számú sztárja, Rossi pedig – már nem először – átírta a statisztikákat. A Nieto az egyik legjobban csengő név a vb történetében. Az idén 56 esztendős spanyol Angel Nieto ugyanis a vb-címek és a futamgyőzelmek tekintetében is a második legeredményesebb pilótának számít. Nieto, aki 13 vb-aranyat és 90 futamgyőzelmet gyűjtött össze 1968 és 1986 között, azonban egy kicsit csalódott lehetett az elmúlt években, hiszen úgy tűnt, hogy a két fia, Angel Nieto Junior és Pablo Nieto közül egyik sem örökölte tehetségét. Az idősebbik fiú, Angel Junior 2002-ben át is pártolt a gyorsasági motorsportból a túraautókhoz, ám a 23 éves Pablo kitartó volt. Tavaly megszerezte az első pole-ját, míg vasárnap az első győzelmét is megkaparintotta. Utóbbi azt jelenti, hogy 1985 után újra egy Nieto nyert futamot a vb-n! Elias úgy örült az idei harmadik diadalának, mintha először állhatott volna fel a dobogó legfelső fokára. A szombati szabadedzésen ugyanis hátulról belérohant a szabadkártyás finn Vesa Kallio, s mindenre lehetett számítani, csak arra nem, hogy az agyrázkodást és állsérülést szenvedő spanyol megnyeri majd a versenyt. Hogy mégis így történt, arról leginkább Manuel Poggiali, Randy De Puniet, Roberto Rolfo és Sebastian Porto tudna mesélni. Rossi a 14. körig vívott párbajt Max Biaggival, majd majmot csinált – az összes ellenfeléből. Amit kifejezésre is juttatott, hiszen egy plüssmajommal a kezében ünnepelte 55. nagydíjgyőzelmét. Az olasznak ezzel már több diadala van, mint Michael Doohannek.
A jó rajtok napja
Talmácsi Gábor (Aprilia, 7. hely): – Nagyon jó volt az első rajtom, Pedrosa és De Angelis mögött harmadiknak jöttem el és simán tartottam velük a lépést. Nem hittem a szememnek, amikor megláttam a piros zászlót. Kiálltam a boxba, de mondtam a csapatnak, hogy ne nyúljon hozzá a motorhoz, mert így jó ahogy van. A második start még jobban sikerült, másodikként fordultam az első kanyarba. Ameddig tudtam, addig tartottam a lépést az éllovasokkal, de az egyenesekben gyorsabbak voltak nálam. És az a két-három tized körönként pont arra volt elég, hogy visszacsússzak a hetedik helyre. Nem vagyok elégedetlen, mert ez volt életem egyik legjobb versenye és a csapat számára újra kiderült, hogy a maximumot hozom ki a motorból és jó néhány ígéretet kaptam arra vonatkozóan, hogy a következő viadalon már jobb lesz az Aprilia. Ráadásul az egyik kedvenc futamom következik – Brazíliában jó lenne már dobogóra állni, de persze ez nem olyan egyszerű. Tóth Imre (Honda, kiesett): – Mindkét rajtom jó volt, ám a második start utáni körben megállt a motorom. Egyelőre nem tudni, mi baja lett. Lénárt Péter (Honda, kiesett): – A motor teljesítménye a versenyre egy kicsit javult, ám sajnos ezt nem élvezhettem túl sokáig, mert a harmadik körben elromlott a váltóelektronika, úgyhogy további három kör megtétele után kiálltam. Ez volt az utolsó vb-futamom az idén, mivel Vincent szerződtetése lavinát indított el. A végén én voltam az, akinek nem maradt hely a világbajnoki mezőnyben.