A rajtsorrendet eldöntő időmérő edzésen Baumgartner Zsolt a 18. időt érte le, így a 9. sorból indulhat holnap, az Olasz Nagydíjon. A pole pozíciót szenzációs autózással szoros küzdelemben Michael Schumacher szerezte meg Montoya és Barrichello előtt.
Baumgartner Zsolt ismét maga mögött tartotta Kiesát
Baumgartner Zsolt ismét maga mögött tartotta Kiesát
Szikrázó napsütés fogadta az Olasz Nagydíj második – rajtsorrendet eldöntő – időmérő edzésére kilátogatókat. No meg egy kis meglepetés: a tifosók nem találkozhattak Ralf Schumacher kanárisárga sisakjával, a német versenyző ugyanis még nem heverte ki teljesen a keddi monzai balesetét, így helyére a Williams tesztpilótája, a spanyol Marc Gené ugrott be. Gené már 1999-ben a Minardi színeiben bemutatkozhatott a Formula-1-ben és 33 versenyen vett részt. Legjobb eredménye egy 1999-ben elért hatodik hely volt az Európai Nagydíjon. Mivel a spanyol pilóta a pénteki időmérésen még nem autózhatott, így ma 14:00-kor ő nyitotta a sort, és 1:21.834 perces idővel adta meg az alaphangot. Az őt követő minardisok közül Verstappen 3,2, Kiesa pedig egy – az Ascari sikánban történt megcsúszása után – majd’ 5 másodperccel elmaradt a spanyol idejétől. Baumgartner pedig ekkor már a Parabolicából süvített kifelé, majd viszonylag óvatos autózással 1:25.881 perces idővel Verstappen mögé, de Kiesa elé kvalifikálta magát. Az első turnust Zsolt csapattársa, Giancarlo Fisichella zárta, aki, úgy látszott minden dühét, és csalódottságát ebbe a körbe sürítve a Jordan teljesítményét figyelembe véve fantasztikus, 1.22:992 perces időt autózott, és csupán egy másodperccel maradt el Gené idejétől. Baumgartner idejénél közel három másodperccel volt jobb, de, hogy ebben mennyi szerepe volt az eltérő versenytaktikának, csak holnap derül ki. A második ötöst Wilson nyitotta, és a brit pilóta továbbra is adósa maradt a benne bízóknak. Az, hogy Gené ideje nem is annyira gyenge, az Coulthard köre után derült ki: a skót hat tizeddel lassabban vezette körbe a McLarent a monzai vadasparkban. Villeneuve is egy másodpercen belül maradt, igaz, a hátrány nagy részét a pálya első felében szerezte, az első Lesmo kanyarban ugyanis kicsit szélesre szabta az ívet. Csapattársa, Jenson Button azonban egy picit sem hibázott, és a hétvégén szélvészgyorsnak tűnő BAR-Hondát DC elé, az ideiglenes második helyre repítette. Közben az új aerodinamikai csomaggal felvértezett Sauberrel Nick Heidfeld is próbálkozott - kevés sikerrel. Kis szünet után Panis döngetett a pályára, és két tizeddel maradt el David Coulthardtól. A minden bizonnyal utolsó monzai edzéskörét futó Frentzen alatt sem remekelt a Sauber, ám még így is csapattársa elé futott be. A hungaroringi győztes, Alonsón volt a sor, ám a kis spanyol – milyen sokan lettek hirtelen, hiszen éppen honfitársa Gené állt az élen – a célegyenes utáni sikánból kijövet megpördült, ezzel oda is lett a köre, és kénytelen lesz a rajtrács utolsó helyéről elrajtolni. Csapattársa Jarno Trulli, a hazai közönsége előtt viszont megmentette a Renault becsületét: 1:21.944 perccel egyetlen tizeddel maradt csak el Gené mögött, ami azért figyelemreméltó, mert a francia motor nem tartozik a közvetlen élmezőnybe, de hát mégiscsak az egy körön "világbajnok” Trulli ült az autóban. Az őt követő Mark Webber a tőle megszokott kiegyensúlyozott kört produkálta, és az utolsó kvintett edzését a hetedik helyről várhatta.
Schumacher a számára legjobb helyen szerezte meg a pole-t
És akkor a legnagyobbak: először a pontverseny harmadik helyén álló Räikkönen állt a gázra. Már az első, majd a második időmérő pontnál is négy századdal vezetett, amelyet négy tizedre duzzasztott, így átvette a vezetést Genétől! A "kakukktojás” Cristiano da Matta is másfél másodpercet kapott a fiatal, de már messze nem kezdő finntől. Michael Schumacher viszont nem kapni, hanem adni szeret, mégpedig bőséggel!: a német világbajnok 1:20.963 perces idővel az élre hajtotta a Ferrarit! Kívülről úgy tűnt: ennél többre nem futja a vörös paripától, amelyet Barrichello ideje is alátámasztott. Hátra volt azonban még Juan-Pablo Montoya, aki őrült tempót diktálva az első két időmérő ponton még néhány századdal, de gyorsabb volt, a végén viszont ezúttal kénytelen volt fejet hajtani a tifosók szeme fénye előtt. Michael Schumacher tehát Ausztria után ismét pole pozícióból indulhat. Monzában tehát nem érvényesült a Michelinek utóbbi időben tapasztalt fölénye, de ennek oka nem az elmúlt hetek gumiháborújában keresendő, hiszen a gyorsabb pályákon nem érvényesül annyira a franciák előnye. A mezőny egyetlen magyar pilótája, Baumgartner Zsolt végül a 18. helyről, Fernando Alonso, és Nicolas Kiesa elől rajtolhat.