Talmácsi szenzációs volt

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.09.20. 22:53
Címkék
Az idén először vezetett egy versenyen Talmácsi Gábor. Bár a bravúr most sem sikerülhetett  a magyar Apriliája a verseny végére megint látványosan lelassult , Talma a nyolcadik helyére is büszke lehet. Megmutatta ugyanis, hogy ütőképesebb motorral bármikor képes lenne a legjobbakkal csatázni.
Brazil Nagydíj, a vb 12. futama,
Rio de Janeiro


125 kcm: 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Derbi) 41:51.624, 2. Stoner (ausztrál, Aprilia) 0.232 mp h., 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 0.372 mp h., 4. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.589 mp h., 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 0.771 mp h., 6. Dovizioso (olasz, Honda) 0.899 mp h., …8. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 3.835 mp h. 250 kcm: 1. Manuel Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 42:09.055, 2. Rolfo (olasz, Honda) 12.901 mp h., 3. De Puinet (francia, Aprilia) 12.965 mp h., 4. Guintoli (francia, Aprilia) 25.317 mp h., 5. Macudo (japán, Yamaha) 47.468, 6. Faubel (spanyol, Aprilia) 55.694 mp h. MotoGP: 1. Valentino Rossi (olasz, Honda) 44:36.633, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 3.109 mp h., 3. Tamada (japán, Honda) 7.298 mp h., 4. Biaggi (olasz, Honda) 9.235 mp h., 5. Hayden (amerikai, Honda) 11.165 mp h., 6. Capirossi (olasz, Ducati) 14.826 mp h.

A vb állása. 125 kcm: 1. Daniel Pedrosa 188 pont, 2. Perugini (olasz, Aprilia) 146, 3. De Angelis 140, 4. Dovizioso 130, 5. P. Nieto 124, 6. Cecchinello (olasz, Aprilia) 105, …13. Talmácsi Gábor 55. 250 kcm: 1. Manuel Poggiali 190, 2. Rolfo 168, 3. De Puinet 162, 4. Elías (spanyol, Aprilia) 151, 5. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 143, 6. West (ausztrál, Aprilia) 118. MotoGP: 1. Valentino Rossi 262, 2. Gibernau 211, 3. Biaggi 174, 4. Capirossi 123, 5. Bayliss (ausztrál, Ducati) 112, 6. Ukava (japán, Honda) 94

Következik (október 5.): Csendes-óceáni Nagydíj, Motegi
Brazil Nagydíj, a vb 12. futama,
Rio de Janeiro


125 kcm: 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Derbi) 41:51.624, 2. Stoner (ausztrál, Aprilia) 0.232 mp h., 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 0.372 mp h., 4. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.589 mp h., 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 0.771 mp h., 6. Dovizioso (olasz, Honda) 0.899 mp h., …8. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 3.835 mp h. 250 kcm: 1. Manuel Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 42:09.055, 2. Rolfo (olasz, Honda) 12.901 mp h., 3. De Puinet (francia, Aprilia) 12.965 mp h., 4. Guintoli (francia, Aprilia) 25.317 mp h., 5. Macudo (japán, Yamaha) 47.468, 6. Faubel (spanyol, Aprilia) 55.694 mp h. MotoGP: 1. Valentino Rossi (olasz, Honda) 44:36.633, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 3.109 mp h., 3. Tamada (japán, Honda) 7.298 mp h., 4. Biaggi (olasz, Honda) 9.235 mp h., 5. Hayden (amerikai, Honda) 11.165 mp h., 6. Capirossi (olasz, Ducati) 14.826 mp h.

A vb állása. 125 kcm: 1. Daniel Pedrosa 188 pont, 2. Perugini (olasz, Aprilia) 146, 3. De Angelis 140, 4. Dovizioso 130, 5. P. Nieto 124, 6. Cecchinello (olasz, Aprilia) 105, …13. Talmácsi Gábor 55. 250 kcm: 1. Manuel Poggiali 190, 2. Rolfo 168, 3. De Puinet 162, 4. Elías (spanyol, Aprilia) 151, 5. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 143, 6. West (ausztrál, Aprilia) 118. MotoGP: 1. Valentino Rossi 262, 2. Gibernau 211, 3. Biaggi 174, 4. Capirossi 123, 5. Bayliss (ausztrál, Ducati) 112, 6. Ukava (japán, Honda) 94

Következik (október 5.): Csendes-óceáni Nagydíj, Motegi
Bármennyire elégedett is lehet Talma, biztosan szívesen cserélt volna Jorge Lorenzóval, Manuel Poggialival vagy Valentino Rossival. A 16 éves spanyol Lorenzo végre bebizonyította a kivételes tehetségét, és a 26. nagydíján megszerezte első győzelmét. Ezzel ő lett a vb történetének a második legfiatalabb győztese az olasz Marco Melandri mögött. Marco 15 évesen és 324 naposan nyert, míg Lorenzo vasárnap 16 éves és 139 napos volt. Poggiali hét futam után, a május 8-ai Olasz GP-t követően diadalmaskodott ismét, Rossi pedig a 60. királykategóriabeli viadalán már a 30. aranyát tehette zsebre. Nem rossz arány!
A nyolcadliteres verseny álomszerűen kezdődött. Talmácsi Gábor szabályosan kirobbant a negyedik rajtkockából, és egyből el akart húzni a mezőnytől. Négy körig úgy tűnt, hogy sikerül is a terve – amely az egyedüli választható taktika volt Talmának, hiszen tudta, hogy az ő gépe a végére valószínűleg "elfárad” –, ám az ötödik körben már át kellett adnia a vezetést a vb éllovasának, Daniel Pedrosának, aki nagyon rossz rajt után látványosan feltámadt. A hármas élbolynak Talma és Pedrosa mellett Alex De Angelis volt még tagja, és a magyar folyamatosan támadott. A 8. körben viszont már nemcsak a spanyollal és a San Marinó-ival kellett csatáznia, mert felzárkózott Lorenzo, Hector Barbera, Pablo Nieto, Andrea Dovizioso, Casey Stoner és Stefano Perugini is. A kilences élcsapat a 16. körig együtt volt, majd Barbera és Talmácsi leszakadt a többiektől, és a magyar végül nyolcadik lett Barbera előtt. Ne feledjük, Barbera az idén már futamot is nyert. Lorenzo is Talmához hasonlóan küzdött, de ő egy bivalyerős motoron ült. Az új Derbivel az összes riválisát maga mögé tudta utasítani, akik közül Pedrosa negyedik lett. Az ok: tovább növelte az előnyét legveszélyesebb ellenfele, Perugini ellenében, aki Rióban csak hetedik lett.
A 250-ben nagyon hamar eldőlt, hogy egy duó viaskodik majd egymással az aranyért. A hetes élboly ugyanis nagyon gyorsan megritkult. Sebastian Porto a második körben elesett, míg Fonsi Nietónak műszaki hiba miatt kellett kiállnia. Roberto Rolfo, Randy De Puniet és Sylvain Guintoli pedig egyszerűen nem bírta tartani Poggiali és Toni Elías tempóját. Ôk ketten folyamatosan előzgették egymást – egyszer össze is ütköztek. Elías azonban túl sokat kockáztatott: az utolsó körben túl későn fékezett, és kicsúszott a pályáról, így az összetettbeli második helyéről visszacsúszott a negyedikre.
A Brazil GP legunalmasabb versenye a MotoGP volt. Rossi a kilencedik körig engedte Sete Gibernau-t vezetni, majd egy jobbos kanyarban bebújt mellette, és faképnél hagyta az összes ellenfelét. Rossi az 56. győzelmével az egymás utáni 18. érmét gyűjtötte be, ami minden idők második legjobb sorozata a királykategóriában. A Honda is hálás lehet Rossinak, hiszen az aranyszárnyasok a 15. királykategóriabeli gyártó vb-címüket szerezték meg Rióban.

Talmácsi az idén elsô ízben vezette a vb-mezônyt – igaz, csak négy körön keresztül
Talmácsi az idén elsô ízben vezette a vb-mezônyt – igaz, csak négy körön keresztül
Talmácsi az idén elsô ízben vezette a vb-mezônyt – igaz, csak négy körön keresztül
Vezetett is a magyar

Talmácsi Gábor (Aprilia, 8. hely):
– Nézőpont kérdése, hogy jónak, vagy rossznak értékeljük a nyolcadik helyemet. Nagyon jó érzés volt, hogy az első néhány körben én haladtam az élen és az is, hogy utána is tudtam tartani a lépést a többiekkel. Sajnos az a helyzet, hogy engem meg tudtak előzni, én viszont nem tudtam. Nem olyan rossz a motorom, de míg a riválisok a célegyenes végén mellém tudtak érni, én csak szélárnyékban tudok olyan gyors lenni, mint ők. Nem volt könnyű verseny, nagyon megviselte a versenyzőket fizikailag, de én jól bírtam. A végén Barbera feltartott, ő diktálta a tempót és csak az utolsó előtti körben tudtam kikerülni. Most ennyit tudott a motor, és ennyit tudtam én is.

Tóth Imre (Honda, kiesett): – A délelőtti bemelegítésen mentem öt-hat kört, de gond volt a váltóelektronikával, így inkább kiálltam, hogy a versenyen ne legyen baj. Kár volt, mert a rajt utáni első körben ugyanúgy megállt a motorom, mint Portugáliában, Hollandiában és Dél-Afrikában. Valami nagy baj van itt…
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik