A Jordan-Ford Formula-1-es csapatról nem új az az információ, hogy nagy bajban van és a létéért küzd. Eddie Jordan csapatfőnök több vasat is tűzben tart, hogy biztosítsa az ír istálló jövőjét a száguldó cirkuszban, amelyben sosem látott mélységekbe zuhantak.
Mi lehet Pollock (középen) és Jordan (jobbra) között?
Mi lehet Pollock (középen) és Jordan (jobbra) között?
Ugyan lehetne takarózni Fisichella interlagosi győzelmével, ám kár lenne. Azóta a sárga versenyautók a Minardikkal küzdenek az utolsó helyek elkerüléséért, és nem ritka a körönkénti három másodperces hátrány az élmezőnytől. Pontszerzésben pedig csak egy-egy káoszverseny esetén reménykedhetnek. Míg ugyanis a többiek idény közben szépen fejlesztgettek, Jordanék idejét leginkább a pénz utáni rohangálás kötötte le, technikailag pedig egy helyben topogtak. Mostanában inkább már toporzékolnak. Pedig Eddie Jordan a tehetségek felfedezése mellett régebben éppen üzleti érzékével szerzett hírnevet a boxutcában. A szerényebb anyagi lehetőségekkel rendelkező istállók kiugró eredmények híján ötletességükkel próbálják magukra felhívni a figyelmet, és ebben Eddie Jordan mindig élen járt. Évek óta az ő autói a legrikítóbbak az egész mezőnyben, az ő garázsában minden nagydíjon szinte "fürtökben lógnak” a dekoratívabbnál dekoratívabb hölgyek, csalogatva a fotósok és korábban a szponzorok hadát. Mára változott a világ, és a sárga Jordan szinte kong az ürességtől. Ilyet legutóbb a Prost istálló utolsó évében láthattunk… Az egyik nagy cigarettagyár és egy kínai televízió – ez ismét jó húzás, hiszen ennek köszönhetően a jövőre a versenynaptárban is bemutatkozó Kínának már megvan a kedvenc csapata - logóin kívül csak Jordan saját zenekara a "V10” emblémája feltűnő. Változást csupán Baumgartner Zsolt megjelenése hozott, hiszen neki köszönhetően színesebbé vált az autó és nem titok, hogy Jordan a magyar fiú által hozandó szponzoroktól is reméli a kisebbfajta megváltást. A legújabb híresztelések szerint azonban nem biztos, hogy ezt még csapatvezetőként fogja megérni. Színre lépett ugyanis Craig Pollock, aki Jacques Villeneuve menedzsereként, és a BAR-Honda istálló csapatfőnökeként vált ismertté. Mára Pollock gyakorlatilag elhagyta a Formula-1-et és a tengerentúli CART-széria egy csapatánál szerzett érdekeltséget. A zuhanyhíradó szerint Pollock megvásárolná a Jordan csapatban 40 százalékos részesedéssel bíró Warburg Pincus & Co. vállalat tulajdoni hányadát, amelyet a világ egyik vezető befektetőcége 1998-ban 60 millió dollárért szerzett. A tranzakció után a csapatot 150 millió dollárra értékelték, de a gazdasági recesszió miatt a tulajdonrészt ezen összeg töredékéért lehetne csak értékesíteni. Az eredeti elképzelés szerint a Warburg nagyobb beleszólást követelt volna a csapat irányításába, és egy tőkeinjekció fejében Eddie Jordan helyett mást bízott volna meg a menedzseri feladatokkal. Így került szóba Pollock, akit annak ellenére, hogy a BAR-nál jelentős adósságokat halmozott fel, jó szakembernek tartanak. Miután ez nem valósult meg, és a cég korábbi vezetője Dominic Shorthouse elhagyta a vállalatot, a Warburg Pincus szeretne megszabadulni részesedésétől, hogy ne kockáztassa vagyonát, ha a Jordan esetleg csődbe menne. Pollocknak tehát pénzt kellene szereznie a vásárláshoz, ami elvileg nem is lenne akadály, hiszen a BAR-nál résztulajdonos maradt, nehézséget csupán az jelent, hogy a felhalmozott adósságok miatt nem egyszerű a részvényektől megszabadulnia. Közben azt is beszélik, hogy Pollock nem szívesen fektetné saját pénzét a sportágba, ezért ő is támogatók után nézett, és a CART-ban vele együtt érdekelt Kevin Kalkhoven (PK Racing) és Gerald Forsythe (Player’s Forsythe) személyében két dúsgazdag segítőre is talált. Az említett urak tagjai az Open Wheel Racing LLC nevű cégnek, amely épp a napokban jelentette be vételi szándékát a CART-szériára. Elképzelhető tehát, hogy a Jordan amerikai pénzből menekül meg, és ismét régi fényében tündökölhetne. A még egyelőre csak pletyka szintjén megfogalmazódó terv némileg ellentmond Eddie Jordan elképzeléseinek, aki elsősorban egy autógyárat szeretne látni oldalán: - Jogosnak tűnik az az érvelés, hogy eladjam a csapat egy részét és olyan partneri viszonyt alakítsuk ki, amilyen a McLaren és a Mercedes között működik. Szembe kell néznem a valósággal és el kell döntenem, hogyan tovább, mert így semmiképpen nem akarom folytatni. Akármelyik nagy autógyárral kész vagyok tárgyalni, bárki helyettesítheti a Warburgot. Ha többségi hányadot szeretnének, arról is beszélhetünk – nyilatkozta Jordan az "Ireland on Sundays” című ír lapnak, amelyből sejlik mennyire kétségbeejtő a helyzet az ír csapat háza táján.