Rossit hiába büntették meg

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2003.10.19. 20:20
Címkék
A 15. Ausztrál Nagydíj az évad talán legkülönlegesebb futama volt. Az időjárás folyton változott, hol esett, hol sütött; a pályán sem hétköznapi események történtek: három olasz hondás pilóta győzelmét hozta a vasárnapi verseny.
Talmácsi Gábort megtartaná az Aprilia

A magyar versenyzôk közül Talmácsi Gábor ismét pontot szerzett – ezúttal a kilencedik helyen ért célba. „Életem legrosszabb rajtja volt a mostani, túl sokáig melegítettem a motort, amely majdnem leállt az indulásnál – mondta Talmácsi. – Utolsónak fordultam az elsô kanyarba, de hamar felzárkóztam a középmezônybe. Láttam, hogy az ötödik-hatodik helyre nem lehet esélyem, ráadásul összevissza fújt a szél, többször megpróbálta kifújni alólam a gépet. Nem vagyok tökéletesen elégedett, bár ha azt nézem, hogy Barcelona óta mindig pontot szereztem, akkor ez nem is olyan rossz…”
Az évad végéhez közeledve a jövôrôl is folynak a tárgyalások: Talmácsit vasárnap az Aprilia nagyfônöke kereste meg és ajánlott neki lehetôséget a 250 köbcentis kategóriában. A magyar azonban nem mondott sem igent, sem nemet, a mostani csapatával ugyanis csak ezen a héten ül le tárgyalni.
Tóth Imre rajtja jól sikerült: négy pozíciót nyert, ám az elsô körben megcsúszott, kiment a fűre és nyolc-tíz másodpercet veszített. „A huszonnyolcadik helyre álltam vissza, ám mivel jó néhányan kiestek elôlem, felzárkóztam a tizenhetedikre – mondta Tóth. – Sohasem voltam még ilyen közel a pontszerzéshez, de két körrel a leintés elôtt megállt a motorom.”
Tóthék is tárgyalnak a folytatásról, a fiatal pilóta Apriliával szeretne motorozni, ám egyelôre semmi sem biztos.
Talmácsi Gábort megtartaná az Aprilia

A magyar versenyzôk közül Talmácsi Gábor ismét pontot szerzett – ezúttal a kilencedik helyen ért célba. „Életem legrosszabb rajtja volt a mostani, túl sokáig melegítettem a motort, amely majdnem leállt az indulásnál – mondta Talmácsi. – Utolsónak fordultam az elsô kanyarba, de hamar felzárkóztam a középmezônybe. Láttam, hogy az ötödik-hatodik helyre nem lehet esélyem, ráadásul összevissza fújt a szél, többször megpróbálta kifújni alólam a gépet. Nem vagyok tökéletesen elégedett, bár ha azt nézem, hogy Barcelona óta mindig pontot szereztem, akkor ez nem is olyan rossz…”
Az évad végéhez közeledve a jövôrôl is folynak a tárgyalások: Talmácsit vasárnap az Aprilia nagyfônöke kereste meg és ajánlott neki lehetôséget a 250 köbcentis kategóriában. A magyar azonban nem mondott sem igent, sem nemet, a mostani csapatával ugyanis csak ezen a héten ül le tárgyalni.
Tóth Imre rajtja jól sikerült: négy pozíciót nyert, ám az elsô körben megcsúszott, kiment a fűre és nyolc-tíz másodpercet veszített. „A huszonnyolcadik helyre álltam vissza, ám mivel jó néhányan kiestek elôlem, felzárkóztam a tizenhetedikre – mondta Tóth. – Sohasem voltam még ilyen közel a pontszerzéshez, de két körrel a leintés elôtt megállt a motorom.”
Tóthék is tárgyalnak a folytatásról, a fiatal pilóta Apriliával szeretne motorozni, ám egyelôre semmi sem biztos.
Az itáliaiak a 2001. július 22-ei Német GP, a hondások pedig a 2001. május 6-ai Spanyol GP után tripláztak újra. A 125 köbcentiben motorozó 30 éves Andrea Ballerini a szakadó esőben, a 23. helyről rajtolva nyert – 54. nagydíján először. A 250-es Roberto Rolfo a 8. rajtkockából indulva rajt–cél diadalt aratott a félig száraz, félig vizes aszfalton, és a gyengélkedő ellenfeleinek is köszönhetően hét pontra megközelítette a vb-éllovas Manuel Poggialit. Valentino Rossi viszont azzal keltett feltűnést, hogy tíz másodperces büntetéssel is magabiztosan gyűjtötte be idei nyolcadik győzelmét a MotoGP-ben.
Loris Capirossi, Troy Bayliss és Sete Gibernau az első körökben rendre visszaverte Rossi előzési kísérleteit, de a vezérhondás az ötödik körben robbantott, és hamar közel négy másodperces előnyre tett szert. A versenybíróság ezután rótt ki rá 10 másodperces időbüntetést, mivel Bayliss bukását követően sárga zászlónál előzött. A Brit GP óta bevezetett új szabályok szerint Rossinak nem kellett kimennie stop-and-góra, hanem tíz másodpercet hozzáadtak az idejéhez. Így is biztosan nyert, karrierje során immár 58. alkalommal.
Rolfót már sokan leírták, ami nagyon helytelen volt, a kiszámíthatatlan időjárás ugyanis mindent a feje tetejére állított. A 250-es viadal vizes körülmények között rajtolt el, majd a pálya száradni kezdett. A 12. körben aztán újabb zivatar érkezett meg, majd a verseny fináléja felé ismét feltünedezett egy vékony száraz sáv az aszfalton. A körülményekhez Rolfo alkalmazkodott a legjobban, legveszélyesebb ellenfeleihez, Randy De Puniet-hez, Toni Elíashoz és Poggialihoz képest kiválóan választott magának első és hátsó gumit. Az utolsó futamon már csak az olasz és a San Marinó-i indulhat csatába a vb-aranyért.
A "minikategóriában” valamennyi nagyágyú kudarcot vallott – helyettük a szinte ismeretlen Ballerini villogott. Az a versenyző, aki néhány nagydíj erejéig Lénárt Péter csapattársa is volt, és akinek a sikerére senki sem fogadott volna a nagydíj előtt. Az 1995-ös bemutatkozása után volt hondás, yamahás, gilerás és apriliás is, de kiemelkedő eredményt vasárnapig nem tudott felmutatni. Az Ausztrál GP előtt az idén például még pontot sem szerzett!

Ausztrál Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros-vb 15. futama, Phillip Island
125 kcm (23 kör, 102.304 km):
1. Ballerini (olasz, Honda) 43:41.886, 2. Azuma (japán, Honda) 8.849 mp h., 3. Jenkner (német, Aprilia) 14.187 mp h., 4. Bautista (spanyol, Aprilia) 14.752 mp h., 5. Vincent (francia, Aprilia) 16.387 mp h., 6. Barbera (spanyol, Aprilia) 22.852 mp h., …9. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 45.888 mp h.
250 kcm (25 kör, 111.200 km): 1. Rolfo (olasz, Honda) 45:14.993, 2. West (ausztrál, Aprilia) 14.040 mp h., 3. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 33.511 mp h., 4. Battaini (olasz, Aprilia) 54.252 mp h., 5. Debon (spanyol, Honda) 1:06.895 p h., 6. Macudo (japán, Yamaha) 1:06.943 p h.
MotoGP (27 kör, 120.096 km): 1. Rossi (olasz, Honda) 41:53.543 (172.006 km/óra), 2. Capirossi (olasz, Ducati) 5.212 mp h., 3. Hayden (amerikai, Honda) 12.039 mp h., 4. Gibernau (spanyol, Honda) 12.070 mp h., 5. Ukava (japán, Honda) 12.294 mp h., 6. Jacque (francia, Yamaha) 28.017 mp h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik