Rossi már a Yamaháé

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2003.11.10. 21:05
Címkék
Nincs több találgatás, nincs több fantáziálás, hétfő reggel véget ért a gyorsasági motorkerékpáros-világbajnokság történetének legellentmondásosabb, legszenzációsabb és legérthetetlenebb átigazolási hercehurcája: Valentino Rossi két évre aláírt a Yamahához.
Rossi ezentúl nem a Hondáját, hanem a „Yamaháját” ugratja majd
Rossi ezentúl nem a Hondáját, hanem a „Yamaháját” ugratja majd
Rossi ezentúl nem a Hondáját, hanem a „Yamaháját” ugratja majd
Rossi ezentúl nem a Hondáját, hanem a „Yamaháját” ugratja majd
Rossi ezentúl nem a Hondáját, hanem a „Yamaháját” ugratja majd
Rossi ezentúl nem a Hondáját, hanem a „Yamaháját” ugratja majd
Várható volt a bejelentés, mégis meglepő, hiszen a dohányellenes Rossi fő szponzora a világ egyik legnagyobb dohányárugyártó cége lesz, másrészt a Doktor Úr a pályafutása során először ül olyan motorra, amely – egyelőre – nem tartozik a mezőny legütőképesebb gépei közé.
Az 59-szeres futamgyőztes, ötszörös világbajnok Rossi azzal már kevésbé okozott meglepetést (sőt, inkább ez magyarázza a fent említett ellentmondásokat), hogy minden idők legnagyobb összegű szerződését kötötte meg a Yamahával, hiszen a gyári alakulatban évi 12 millió eurót keres majd. Ehhez jönnek majd a szponzori pénzek, amelyekkel együtt akár 24 millió eurót is hazavihet 24 hónap alatt!
A Yamaha egyébként súlyos válságban van, 1961 és 1997 után az idén fordult elő újra, hogy nem szerzett győzelmet egyik kategóriában sem, a MotoGP-ben ráadásul mindössze egy bronzérmet gyűjtött be.
Rossi azonban éppen a kihívás miatt szerződött a Yamahához, amely 1992 óta nem tud vb-címet nyerni a királykategóriában. A világ második legnagyobb motorgyára ennek ellenére hatalmas tapasztalatot halmozott fel, pilótái eddig 64 vb-címet és 407 futamgyőzelmet szereztek a vb története során.
Rossi viszi magával a Yamahához a technikusi gárdáját is, amelynek a feje Jeremy Burgess, aki tíz vb-címet szerzett hondásként. Az olasz sztár és stábja érkezésével teljesen megváltozik a Yamaha, hiszen Rossi az egyik legjobb fejlesztőpilóta, és a győzni akarásával is nagy hatással lesz a MotoGP-ben eddig nem sok sikert elérő gyárra. "A végtelenségig boldogok vagyunk, hogy Rossi a Yamahához igazolt”– lelkendezett Lin Jarvis, a Yamaha versenyigazgatója.
A gyárnak azonban még egy kényes ügyet meg kell oldania: Rossit minél előbb rá kell ültetnie a soros négyhengeres YZR-M1 motorra. S hogy mi itt a gond? Hát az, hogy december 31-ig még hondásnak számít, azaz az idén hivatalosan már nem tesztelhet. Ha viszont a Yamaha meg tud egyezni a Hondával, akkor az olasz november végén már kipróbálhatná az új kétkerekűt. Ehhez állítólag az kellene, hogy a háromhangvillások lemondjanak Alex Barros hárommilliós lelépési pénzéről, és ingyen elengedjék a Hondához.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik