Amikor Ausztrál Nagydíj szabadedzései, valamint az időmérő edzés is a Ferrari elképesztő fölényét hozták, mindenki, aki magának a Formula-1-nek szurkol, reménykedett és nyugtatgatta magát: majd a versenyen kiderül, hogy a többiek más taktikával, több benzinnel edzettek, ezért tudtak Schumacherék ennyivel gyorsabbak lenni; a versenyen majd minden más lesz, folytatódik a 2003-ban megszokott kiélezett küzdelem. Nos a remény a 10. körben halt meg, amikor Giancarlo Fisichella után másodikként Juan Pablo Montoya, majd Ralf Schumacher is beállt a boxutcába tankolni&
Schumachernek minden oka megvan az örömre
Schumachernek minden oka megvan az örömre
De kezdjük az elején! Viszonylag hűvös időben sorakoztak fel a rajtrácsra a pilóták, és a rajttól gond nélkül mindenki, köztük Baumgartner Zsolt is eljött. A legjobban Fernando Alonsónak sikerült kilőnie, és a Renault-t a fűre (!) kormányozva próbált elmenni balról Juan Pablo Montoya mellett. Megszokhattuk, hogy a kolumbiainál az ilyen manőverek "vért kívánnak", de annyira hevesen igyekezett visszaverni Alonso támadását, hogy túl rövid féktávot véve az első jobbkanyarban elhagyta a pályát, és nemcsak Alonsóval, de Trullival, Buttonnal és Ralf Schumacherrel szemben is pozíciót veszített és a hetedik helyen találta magát. Baumgartner Zsolt a rajt után az utolsó helyre esett vissza, és sajnos onnan is esett ki a 16. körben motorhiba miatt. – A stratégiánk az volt, hogy végigmenjünk baj nélkül. A nyolcadik körig minden rendben volt, de akkor a motor elkezdett rakoncátlankodni, és ezután csak szenvedtem. Beálltam a boxba, hogy hátha meg tudják oldani a problémát, de aztán a 16. körben végleg leállt. Kár, mert addig a köridőim sem voltak rosszak – értékelt a mezőny magyarja. Ami a versenyben elért legjobb időket illeti: Baumgartner a 8. körben 1:30:621 percet, míg csapattársa, Gianmaria Bruni két körrel később 1:30:161-et produkált. Ennek részben az az oka, hogy Baumgartner több üzemanyaggal versenyzett, mint az eggyel több kiállásra készülő csapattársa. Bruni egyébként meglepően jól kezdett, az első körben négy versenyzőt is megelőzött: Baumgartnert, Panist, Klient, majd a kör végén egy szép megoldással kifékezte Pantanót is, így a második körben már a 16-ik volt. Aztán a 20. körtől Zsoltéhoz hasonló gondokkal küszködött, ám neki hosszas szerelés után sikerült megjavítani az autóját, de addigra már akkora hátrányba került, hogy nem minősítették eredményét. Zsolt kiesésekor már Kimi Räikkönen sem volt versenyben: a rajt óta ádáz küzdelmet vívott a sauberes Felipe Massával, és mikor a brazil a 9. körben kifékezte, a McLaren kicsúszott és addig sem tökéletesen működő motorja felmondta a szolgálatot, Räikönnen tehát kiállni kényszerült. Közben a Ferrarik egyre nagyobb előnnyel vezették az Ausztrál Nagydíjat, őket távolról Fernando Alonso követte, majd Button és Ralf Schumacher következett. A tankolási taktikákra hamar fény derült, mikor Juan Pablo Montoya a 10. körben a boxba látogatott, majd a következő körökben követte őt Barrichello, Alonso, Michael Schumacher, Trulli, és Ralf Schumacher is. Amikor a 14. körben Coulthard is a boxba hajtott, majd 11 másodpercig tartó tankolás után visszatért világossá vált, hogy a McLaren kivételével minden élcsapat három kiállásos stratégiát választott.
Montoyának már kevésbé
A második kiállás után Ralf Schumachernek sikerült Jenson Button elé kerülnie, aki így Montoya szeme elé került, és mikor az újonc Pantanót körözték le, a kolumbiai legyűrte az idén szárnyakat kapó BAR-Hondát. Az állás ezután már nem változott a célig. Michael Schumacher rajt-cél győzelmet aratva, magabiztosan 1:24.125 perces fantasztikus körrekorddal nyerte meg a 2004-es idénynyitót csapattársa Barrichello előtt. - Nem szabad túl sok következtetést levonni az idényre vonatkozóan, hiszen a következő futam, Malajzia korábban nem kedvezett nekünk. Ha ott is ekkora előnyünk lesz, akkor jók a kilátásaink – mondta Schumacher. Várjunk tehát addig, bár a 2002-es esztendőt idéző Ausztrál Nagydíj után nem lehet túl sok illúziónk: a többieknek óriásit kellene fejlődniük addig, hiszen a körönkénti egy másodperces hátrány ledolgozása a feladat. Amit ebből a futamból megállapíthattunk: a téli tesztelések során szenzációs formát mutató BAR-Hondával valóban számolni kell, elsősorban a harapós versenyzőként ismert Jenson Buttonnal a volánnál, de a Melbourne-ben 9. helyet szerző Szato is szerezhet meglepetéseket, ahogyan tette azt tavaly Szuzukában. Alonso újabb dobogós helyet szerzett a továbbra is jónak tűnő Renault-val, fél perccel megverve mindkét Williams-BMW-t, akik már a forró Malajziára és Bahreinre készülnek. A Jaguar Mark Webber kiesése ellenére úgy véljük jó úton halad, hiszen amíg versenyben volt igen gyorsnak bizonyult (a 6. legjobb köridő volt az övé). A McLaren beváltotta Kimi Räikkönen jóslatait, aki megbízhatósági problémákra panaszkodott, de a teljesítményt elnézve az MP 4/19 egyébként sem tűnik az igazinak. Kijelenthetjük: katasztrofálisan kezdődött az idény a wokingi team számára és a Toyota embereinek fejében is hasonló gondolatok kavaroghatnak, bár ők legalább mindkét autóval célba értek. Folytatás két hét múlva a Malajziai Nagydíjjal, ami reményeink szerint izgalmasabb és kiegyensúlyozottabb küzdelmet hoz majd. Ehhez azonban a Ferrarit üldözőknek fel kellene ébredniük téli álmukból.
20. Ausztrál Nagydíj, Melbourne (58 kör) 1. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:24:15.757 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 13.6 másodperc hátrány 3. Alonso (spanyol, Renault, M) 34.6 mp h. 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:00.4 perc h. 5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:08.500 p. h. 6. Button (brit, BAR-Honda, M) 1:10.500 p. h. 7. Trulli (olasz, Renault, M) 1 kör hátrány 8. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1 k. h. 9. Szato (japán, BAR-Honda) 1 k. h. 10. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 1 k. h. 11. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth) 2 k. h. 12. da Matta (brazil, Toyota) 2 k. h. 13. Panis (francia, Toyota) 2 k. h. 14. Pantano (olasz, Jordan-Ford) 3 k. h. ... Baumgartner Zsolt (magyar, Minardi-Cosworth, B) technikai hiba miatt nem ért célba