Na, végre! A motorsportrajongók "fellélegezhetnek", hiszen majdnem öt és fél hónapos szünet után ismét felbőgnek a motorok a gyorsasági világbajnokságon.
A legfiatalabb ötszörös világbajnok, Valentino Rossi elôször vezet Yamahát
A legfiatalabb ötszörös világbajnok, Valentino Rossi elôször vezet Yamahát
Felfokozott várakozás előzi meg a sorozatot: a 125-ös mezőnyben minden gyár több pilótának ad támogatást, a 250-es kategóriában két évad után újfent gyári csapatokkal nevezett be a Honda, míg a MotoGP-ben Valentino Rossi "hihetetlen vállalkozása" jelenti a szenzációt. Csak azért, hogy bebizonyítsa, a motorozásban elsősorban nem a technikai háttér számít, hanem a pilóta tudása, a Doktor elhagyta a verhetetlen Hondát, és átszerződött a több mint egy évtizede válságban lévő Yamahához. Ha Rossi a Yamahával is világbajnok lesz, akkor talán már senki sem vitatja, hogy ő minden idők legjobbja.
Rossi meglépte azt, amit mentora, az ötszörös 500-as világbajnok ausztrál, Michael Doohan sohasem mert megtenni. Ez is jól mutatja, hogy Rossi egészen más, mint Doohan. Bátrabb, agresszívabb, magabiztosabb, hiúbb és őszintébb – bármikor kész kockára tenni saját renoméját. Mindazonáltal nem ő az első, aki világbajnokként elhagyta a munkaadóját. 1965-ben Mike Hailwood, 1975-ben Giacomo Agostini, 1981-ben Marco Lucchinelli, míg 1988-ban és 1989-ben Eddie Lawson váltott márkát világbajnokként, de közülük csak utóbbinak sikerült azonnal az új motorjával is megnyernie a vb-t. Tudni kell: a Honda keresztbe tett Rossinak. Amikor ugyanis az aranyszárnyasok megtudták, hogy elmegy, a szokásoktól eltérően megtiltották neki, hogy a szerződése lejárta előtt tesztelhesse új motorját. Az új szabályok is áthúzták Rossi számításait, hiszen december 15. és január 15. között tilos volt mindenféle edzés, ezért a friss vezéryamahás csak január végén ülhetett fel az YZR–M1-re – jóllehet ezt követően mindenkit elkápráztatott a teszteken. Az olasz mégis visszafogott, időeredményei ugyanis elmaradnak a korábbi idejeitől. A 250-es géposztályban Honda–Aprilia csatára van kilátás, előbbi márka négy, utóbbi öt gyári pilótával képviselteti magát. A hondás Pedrosa, a tavalyi 125-ös világbajnok októberben kettős lábtörést szenvedett, és csak márciusban ült először motorra. Azonban egyből csatlakozott az elithez, miképpen az exapriliás Elias is azonnal összebarátkozott a számára ismeretlen Hondával. De Puniet (Aprilia) fantasztikus rekordokat ért el Barcelonában, Jerezben és Valenciában, rá érdemes lesz figyelni, csakúgy, mint márkatársára, a címvédő Poggialira, aki a szakág történetében elsőként védheti meg újoncként megszerzett negyedliteres vb-címét. Generációk harca várható a legkisebb kategóriában, amelyből hét nevet érdemes kiemelni: a Gilerához átszerződő Peruginit, az apriliás Jenknert, Pablo Nietót, Uit, Ballerinit, Giansantit és Locatellit.
Tv: Eurosport, 14.00–15.00 (élő)
Az 56. gyorsasági vb menetrendje Április 18.: Dél-afrikai GP (Welkom); május 2.: Spanyol GP (Jerez de la Frontera); május 16.: Francia GP (Le Mans); május 30.: Olasz GP (Mugello); június 13.: Katalán GP (Barcelona); június 26.: Holland GP (Assen); július 4.: Brazil GP (Rio de Janeiro); július 18.: Brit GP (Donington Park); július 25.: Német GP (Sachsenring); augusztus 22.: Cseh GP (Brno); szeptember 5.: Portugál GP (Estoril); szeptember 19.: Japán GP (Motegi); október 2.: Katari GP (Losail); október 10.: Malajziai GP (Sepang); október 17.: Ausztrál GP (Phillip Island); október 31.: Valenciai GP (Valencia) ---- T ---- A