A világbajnokság menetrendjében "a" versenynek tartják a Spanyol Nagydíjat, amelyre ezen a hét végén kerül sor Jerez de la Fronterában.
Tóth Imre bízik benne, hogy Jerezben megszerezheti pályafutása elsô világbajnoki pontjait
Tóth Imre bízik benne, hogy Jerezben megszerezheti pályafutása elsô világbajnoki pontjait
Igaz, a dél-spanyolországi pályán csak 1987 óta rendeznek vb-futamot, de néhány év alatt ez a viadal lett a sorozat első számú erőpróbája. A pályát szinte mindegyik pilóta szereti, annak ellenére, hogy az egyik legnehezebb vonalvezetésű ring. Emellett azonban megvan az az előnye, hogy nagyon sok helyen lehet biztonságosan előzni rajta. A verseny hangulata pedig semmihez sem hasonlítható. Jerezbe látogat el a legtöbb néző – évente 250 ezren –, és valóságos fiestát rendeznek a völgy közepén lévő pályán. No és általában okuk is van az ünneplésre, hiszen a hazai pilóták mindig fantasztikus eredményeket produkálnak a spanyol aszfaltcsíkon. Van azonban egy olasz is, akire szinte úgy tekintenek, mintha spanyol lenne, ő pedig nem más, mint Valentino Rossi. Az ötszörös világbajnok ugyan nem beszél túl jól spanyolul, de Olaszország és Anglia után szinte harmadik hazájának tekinti Spanyolországot. Rossinak van háza Ibizán, a két kedvenc pályája a jerezi és a barcelonai, és előbbin található az Enzo Ferrariról elnevezett jobbkanyar – Rossi legkedvesebb fordulója a vb-n. Ehhez jön még, hogy Rossi mindig remekül motorozott Spanyolországban, úgyhogy a közönség nem véletlenül szerette meg. Az idén ugyan márkát váltott (az olasz a Hondától a Yamahához szerződött), de az idénynyitó Dél-afrikai GP-n teljesen váratlanul szinte porba döntötte a verhetetlennek tartott Honda-csapatot a lesajnált Yamahájával. Nem csoda, hogy a hét végén folytatni szeretné remek szereplést. És erre meg is van minden esélye, hiszen tavaly begyűjtötte az ötödik jerezi győzelmét, aminek köszönhetően megelőzte a négyszeres győztes Alex Crivillét és Michael Doohant. Rossi mellett szól az is, hogy amióta 2000-ben felköltözött a királykategóriába, egy harmadik és három első helyet szerzett a spanyol pályán. Az évad utolsó, jerezi IRTA-tesztjén is ő volt a leggyorsabb, miközben a legveszélyesebbnek számító hondás ellenfelei egyáltalán nem brillíroztak itt. Max Biaggi királykategóriásként még nem nyert Jerezben, Alex Barros, Nicky Hayden, Colin Edwards és Tamada Makoto pedig még érmes sem volt a 4423 méteres pályán. Ráadásul a hondásoknak nem lesznek új alkatrészei Jerezben, mivel Welkom után nem lehetett tesztelni. Rossi – akinek köszönhetően 2000 után vezeti ismét egy yamahás a tabellát – azonban nagyon jól tudja, hogy nem mehet biztosra. Az új munkaadója, a Yamaha csak egyszer, még 1988-ban győzött Jerezben, ahol a Honda ugyanolyan egyeduralkodó, mint Rossi. Hiszen az eddigi 17 jerezi viadalból 14-szer az aranyszárnyasok nyertek. Azaz Welkom után biztos, hogy megismétlődik a Rossi–Honda párbaj.