Jerez de la Fronterában ritkán van rossz idő, a múltban csak egyszer, a 2000-es idényben fordult elő, hogy a versenynapon esett. Az elmúlt hét végén azonban nemcsak minden idők legnagyobb esője zúdult a 4423 méteres pályára, hanem novemberi hideg is volt.
Sete Gibernau pályafutása hatodik gyôzelmét aratta a hét végén és életében elôször vezet az összetett pontversenyben
Sete Gibernau pályafutása hatodik gyôzelmét aratta a hét végén és életében elôször vezet az összetett pontversenyben
A szokatlan időjárás alaposan felborította a papírformát: az idénynyitó Dél-afrikai GP-hez képest három új győztest és hat új dobogóst avattak Jerezben. A nyolcadliteres győztes Marco Simoncelli tavaly csak a 33. volt az összetettben, ennek ellenére a vb egyik sikerkovácsa, Fiorenzo Caponera csapatfőnök – ő vezette vb-címig 2000-ben Roberto Locatellit, 2002-ben pedig Arnaud Vincent-t – mégis bevette az alakulatába. A Dél-afrikai GP-n már jelezte Simoncelli, hogy jó lehet az idén, de végül az ötödik helyről bukott. Jerezben azonban beigazolódott Caponera döntésének a helyessége, hiszen Simoncelli a 23. nagydíján a pole után a győzelmet is megszerezte. Igaz, ehhez arra is szüksége volt, hogy Casey Stoner egy már megnyert versenyt elveszítsen. A KTM-es több mint 10 másodperccel vezetett, amikor három körrel a cél előtt bukott, és Simoncelli ölébe hullt az első hely. A Honda még nincs kész az új 250-es gépével, bár a felerősített motort már "megkapta", az új vázra és hátsó futóműre azonban még várni kell. Ennek ellenére a márka a félig kész motorral már a második győzelmét aratta. Rolfo jerezi elsősége azért is meglepetés, mert a tavalyi vb-ezüstérmes végigszenvedte a teszteket, csak kilencedik lett Welkomban, és folyamatosan arra panaszkodott, hogy nem fér el a motoron. Úgy tűnik azonban, hogy a vizes pályán az esőmenő Rolfo elfelejtette a kényelmetlenségeket – az első körben az élre állt, és senki sem érhetett a nyomába. Rolfóhoz hasonló bravúrt vitt véghez Sete Gibernau, bár neki 21 körön keresztül folyamatosan válaszolnia kellett Max Biaggi előzési kísérleteire. Mad Max végül hét körrel a kockás zászló előtt megadta magát a tavalyi ezüstérmesnek, aki pályafutása során most először nyert Jerezben. Gibernau nemcsak a hatodik diadalát ünnepelte, hanem életében először vezeti az összetett pontversenyt is. Ez elsősorban annak tudható be, hogy Valentino Rossi 2002. augusztus 25. után vasárnap leszorult a dobogóról. A negyedik helyen célba érő olasszal négy év után, ötven nagydíjat követően fordult elő újra, hogy nem ő áll a ponttáblázat élén. ---- Spanyol Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 2. futama, Jerez de la Frontera 125 kcm (23 kör, 101.729 km): 1. Simoncelli (olasz, Aprilia) 47:45.700 (127.795 km/óra), 2. Jenkner (német, Aprilia) 0.760 mp h., 3. Barbera (spanyol, Aprilia) 7.195 mp h., 4. Dovizioso (olasz, Honda) 8.042 mp h., 5. Stoner (ausztrál, KTM) 14.612 mp h., 6. Ballerini (olasz, Aprilia) 15.096 mp h., …26. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 3 kör h. 250 kcm (26 kör, 114.998 km): 1. Rolfo (olasz, Honda) 52:20.145 (131.838 km/óra), 2. De Puniet (francia, Aprilia) 8.740 mp h., 3. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 32.623 mp h., 4. West (ausztrál, Aprilia) 32.844 mp h., 5. Debon (spanyol, Honda) 58.884 mp h., 6. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:03.950 p h. MotoGP (27 kör, 119.421 km): 1. Gibernau (spanyol, Honda) 52:01.293 (137.736 km/óra), 2. Biaggi (olasz, Honda) 5.452 mp h., 3. Barros (brazil, Honda) 52.570 mp h., 4. Rossi (olasz, Yamaha) 58.556 mp h., 5. Hayden (amerikai, Honda) 59.283 mp h., 6. Checa (spanyol, Yamaha) 1:07.189 p h. A vb élcsoportja. 125 kcm: 1. Dovizioso 38 pont, 2. Jenkner és Locatelli (olasz, Aprilia) 28-28, 4. Stoner 27, 5. Simoncelli 25, 6. Barbera 22. 250 kcm: 1. De Puniet 40, 2. Rolfo 32, 3. F. Nieto, Pedrosa (spanyol, Honda) és Porto (argentin, Aprilia) 25-25, 6. Debon és A. De Angelis 21-21. MotoGP: 1. Gibernau 41, 2. Biaggi 40, 3. Rossi 38, 4. Barros 29, 5. Hayden 22, 6. Edwards (amerikai, Honda) 18 Következik (május 16.): Francia GP (Le Mans) ---- Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 26. hely): – Elég sokáig vesztegeltünk a rajtnál, így esett, hogy a motor túl sok benzint kapott, és egy kicsit beragadt az induláskor. Már az első körben visszaestem a huszonnyolcadik helyre, azután pedig folyamatosan maradtam le, mert a motor egyszerűen kezelhetetlen volt. Az Aprilia eleje öszszevissza csúszkált, olyan könnyű volt, hogy a kanyarokba szinte lehetetlen volt befordulni, a kigyorsításoknál pedig mindig fölemelkedett a gép első kereke. Kiálltam a boxba, állítottak rajta, de még mindig nem volt jó, úgyhogy megint kimentem a szerelőkhöz. Vizes beállítást használtam ugyan, de az edzéseken nem volt olyan nagy víz, mint a versenyen.
Talmácsi Gábor (125 kcm, Malaguti, kiesett): – A rajt után szárnyaltam, egy ideig a második helyen is motoroztam, de amikor a második körben valaki megelőzött, kiestem a ritmusból. Körülbelül öten kerültek elém, mire megint magamra találtam, utána próbáltam tartani a helyemet. A kilencedik voltam, se előttem, se mögöttem senki. Egyre jobban esett az eső, és nagyon vigyáztam, hogy el ne essek. Talán a túlzott óvatosság volt a baj. Belementem egy mélyedésbe, amelyben állt a víz, a motor ledobott magáról, és már nem tudtam visszakapaszkodni. Két nullás futamon vagyok túl, pedig mind a kétszer pontokat szerezhettem volna – csoda, hogy csalódott vagyok?!