Megvan az első spanyol dupla

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.05.16. 21:08
Címkék
Folytatódik az olasz-spanyol uralom  a Dél-afrikai és a Spanyol GP után a Francia Nagydíjon is csak e két nemzet motorosai állhattak fel a dobogó legmagasabb fokára.
Sete Gibernau (15) és Carlos Checa (7) révén kettôs spanyol siker született a királykategóriában
Sete Gibernau (15) és Carlos Checa (7) révén kettôs spanyol siker született a királykategóriában
Sete Gibernau (15) és Carlos Checa (7) révén kettôs spanyol siker született a királykategóriában
Sete Gibernau (15) és Carlos Checa (7) révén kettôs spanyol siker született a királykategóriában
Sete Gibernau (15) és Carlos Checa (7) révén kettôs spanyol siker született a királykategóriában
Sete Gibernau (15) és Carlos Checa (7) révén kettôs spanyol siker született a királykategóriában
Az olasz és spanyol pilóták között azonban nem kiegyensúlyozottak az erőviszonyok, már van három bukósisakos, aki két-két győzelemmel büszkélkedhet: Andrea Dovizioso és Daniel Pedrosa a Dél-afrikai GP után nyert újra, míg Sete Gibernau a két héttel ezelőtti Spanyol GP után duplázott.
A 125-ös francia verseny szinte tökéletes másolata volt a dél-afrikainak, ezúttal is Roberto Locatelli és Andrea Dovizioso csatázott egymással az elsőségért, és a viadal most is az utolsó kanyarban dőlt el. Ez a Locatelli–Dovizioso csata mégis más volt, mint az idénynyitón zajló, a két olasz ugyanis sokáig nem előzgette egymást, pontosabban Dovizioso "beállt" honfitársa szélárnyékába. Mi több, Dovizioso – Welkomtól eltérően – az utolsó kanyarban sem volt bravúros. Ennek ellenére megint ő győzött – Fortuna nem kis közbenjárásával. Jorge Lorenzo is szerencsés napot fogott ki Le Mans-ban. A derbis Welkomban 16. lett, Jerezben már a harmadik körben bukott, ám a hét végén a harmadik helyen futott célba. A jerezi első, Marco Simoncelli már a második körben kicsúszott.

A 250-ben is feltámadt egy olyan pilóta, aki Jerezben bukott a szakadó esőben. Daniel Pedrosáról van szó, aki kezd egyre jobban hasonlítani egy korábbi hondás legendához, az amerikai Freddie Spencerhez. Fast Freddie-nek "az volt a szokása", hogy ellépett a mezőnytől, és óriási előnnyel ért célba. Ugyanezt a fajta versenyzést mutatta be a Honda legújabb üdvöskéje, Pedrosa is Le Mans-ban: csak az volt a kérdés, hány másodpercet ver a második helyezettre. Egy másik hondás, Toni Elías is elégedetten hagyta el a Bugatti-pályát, egy-egy 8. és 12. hely után végre bronzérmet vihetett haza. Elías csapattársa, a jerezi nyertes Roberto Rolfo viszont szomorkodott, mert már az első körben bukott. Két gyári apriliás, Manuel Poggiali és Sebastian Porto is közelebbről megismerkedett az aszfalttal, előbbi a második körben, utóbbi a 18. körben adta fel a versenyt, egyaránt a harmadik helyről.
Egy éve Le Mans-ban a vb történetében először fordult elő, hogy mindhárom géposztályban spanyol győzelem született, most a királykategóriában lehettünk tanúi olyasvalaminek, ami korábban még nem fordult elő. Sete Gibernau az első, Carlos Checa a második helyen ért célba – azaz először született kettős spanyol diadal a legnagyobb géposztályban. Gibernau is egyéni csúcsot ért el, hiszen először aratott sorozatban két diadalt. Valentino Rossi viszont negatív rekordot állított be. A 2000. április 9-i Japán GP után, azaz 64 nagydíjat követően esett meg újra, hogy a Jerez után újból csak negyedik Doktor két egymást követő nagydíjon ne legyen érmes. ---- Talmácsi Gábor (125 kcm, Malaguti, 16. hely): – Még mindig nincs pontom. Ennyit tudott a motor, nem gyorsult fel az edzésekhez képest, úgyhogy nem lehetett vele csodát tenni. A fő gond szerintem az, hogy megérkezett az új motorblokk, amely ugyan már nem esik szét, mint az előzőek, viszont egyelőre nem túl jó vele a Malaguti teljesítménye. Az utolsó körben Simoni Corsival meccseltem az egy pontot érő tizenötödik helyért, de a célegyenesbe érve annyival jobb volt a motorja, hogy egyszerűen kikerült. Nem hibáztathatom magam, ennyit tudott a motorom. Három hét szünet következik, ezalatt valamit sürgősen ki kell találnunk. Én most Barcelonába megyek, ahol világhírű pilóták társaságában tesztelhetek hatszáz és ezer köbcentis motorokat, a feladat, hogy a létező öszszes típus közül kiválasszuk a legjobbat. Hiába utcai motorokról van szó, ez nekem is hasznos, hiszen egy hónap múlva a katalán pályán lesz versenyünk.

Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 21. hely): – A rajtot nagyon elrontottam, mindössze harmincharmadiknak fordultam az első kanyarba. Ráadásul túl kemény gumit választottam, úgyhogy az első három körben csúszkált a motorom, senkit sem tudtam visszaelőzni. A negyedik körtől próbáltam felzárkózni, folyamatosan előzgettem, de a végén nem tudtam utolérni azt a bolyt, amelyet üldöztem, az Aprilia ugyanis a kanyarok közepén olyan volt, mintha fél másodpercre lefulladt volna. Noha nem szereztem pontot, nem vagyok teljesen elégedetlen, mert végig meccseltem, folyamatosan előzgettem. ---- 125 kcm (24 kör, 100.320 km): 1. Dovizioso (olasz, Honda) 41:26.747 (145.230 km/óra), 2. Locatelli (olasz, Aprilia) 0.594 mp h., 3. Lorenzo (spanyol, Derbi) 6.680 mp h., 4. Giansanti (olasz, Aprilia) 9.662 mp h., 5. Barbera (spanyol, Aprilia) 10.178 mp h., 6. M. Kallio (finn, KTM) 20.698 mp h., …16. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 40.304 mp h., …21. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:05.458 mp h.
250 kcm (26 kör, 108.680 km): 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 43:03.338 (151.450 km/óra), 2. De Puniet (francia, Aprilia) 7.711 mp h., 3. Elias (spanyol, Honda) 19.233 mp h., 4. Aojama (japán, Honda) 20.427 mp h., 5. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 21.175 mp h., 6. West (ausztrál, Aprilia) 24.269 mp h.
MotoGP (28 kör, 117.040 km): 1. Gibernau (spanyol, Honda) 44:22.750 (158.236 km/óra), 2. Checa (spanyol, Yamaha) 1.671 mp h., 3. Biaggi (olasz, Honda) 1.908 mp h., 4. Rossi (olasz, Yamaha) 4.272 mp h., 5. Edwards (amerikai, Honda) 15.755 mp h., 6. Melandri (olasz, Yamaha) 18.225 mp h.
Az állás
125 kcm: 1. Dovizioso 63 pont, 2. Locatelli 48, 3. Stoner (ausztrál, KTM) 35, 4. Jenkner (német, Aprilia) 34, 5. Barbera 33, 6. P. Nieto 29. 250 kcm: 1. De Puniet 60, 2. Pedrosa 50, 3. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 34, 4. Rolfo (olasz, Honda) és A. De Angelis 32-32, 6. Elias és Debon (spanyol, Honda) 28-28. MotoGP: 1. Gibernau 66, 2. Biaggi 56, 3. Rossi 51, 4. Barros (brazil, Honda) 38, 5. Checa 36, 6. Edwards 29
Következik (június 6.): Olasz GP, Mugello
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik