A KTM első pole pozíciója

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.06.25. 21:51
Címkék
Assenben nemcsak esőben, hanem száraz pályán is történnek meglepetések. Erre jó példa, hogy a több mint fél évszázadon keresztül a terepmotoros szakágakban tündöklő KTM itt szerezte meg története első pole pozícióját.
A meglepetések közé tartozik Tóth Imre szereplése is – az apriliás magyar a motorkerékpározás egyetemének nevezett aszfaltcsíkon pályafutása eddigi legjobb edzéseredményét érte el (10. hely). Az argentin Sebastian Porto 4 tizedmásodperccel megjavította a pályacsúcsot a 250-es géposztályban, a MotoGP-ben pedig Valentino Rossi az idei legnagyobb különbséggel lett rajtelső. A legnagyobb szenzáció (bár ez negatív) a fentiek ellenére a Honda nevéhez fűződik. Most már tisztán látszik, hogy a vb legeredményesebb márkája súlyos válságban van, a MotoGP-beli eredménytelenség miatt valószínűleg fejek fognak hullani az aranyszárnyasoknál.

Tóth Imre a harmadik sorból várhatja szombaton a lámpa szabad jelzését
Tóth Imre a harmadik sorból várhatja szombaton a lámpa szabad jelzését
Tóth Imre a harmadik sorból várhatja szombaton a lámpa szabad jelzését
A KTM nagyon sokáig egyet jelentett a motokrosszal, az enduróval és a terepralival. Az osztrák cég a motokrossz-vb legeredményesebb európai márkája, az enduro-vb-n pedig mindenkinél több vb-címet vihetett haza. A tereprali Világkupában is egyeduralkodó a KTM, a Dakar-ralin pedig már négy győzelemnél tartanak a sógorok. Akik tavaly óta egyre jobban nyomulnak a gyorsasági szakágban is, és úgy tűnik, a versenygép immár egyenrangú a 125-ös Hondával és Apriliával. Az idén már kétszer volt érmes a KTM (az Eb hungaroringi futamán megszerezte az első nemzetközi sikerét a cég), pénteken pedig az idén igazolt Casey Stoner begyűjtötte a márka első rajtelsőségét a gyorsasági vb-n.
A MotoGP-ben a Yamaha-istálló tagjai ünnepeltek. Rossi elsőként 1:59 perc alatt teljesítette a 6027 méteres asseni pályát, és nemcsak ő remekelt: az első négy helyen három yamahás végzett. Érdekesség, hogy köztük van Marco Melandri is, akinek alig egy hete műtötték meg a jobb alkarját izomsérülés miatt.
Miközben a Yamahánál ünnepeltek, a hondások bosszankodhattak. Egyik géposztályban sem lett hondás rajtelső, de ami a legfájdalmasabb: a MotoGP-ben szokatlanul háttérbe szorult a Honda. A vb-éllovas Sete Gibernau 1.2 másodperc hátránnyal lett harmadik, Barros bukások után úgy végzett hatodikként, hogy még a kawasakis Nakano is megelőzte, ráadásul Biaggi (12.), Edwards (13.) és Hayden(16.) is teljesen leszerepelt. A Honda éppen ezért drasztikus változtatásokra készül. Az évad végén Barros és Edwards új állást kereshet, ahogyan Nakadzsima Kodzsi is – ő a gyári Honda csapat vezérigazgatója –, aki miatt Rossi tavaly elhagyta a Hondát. Egyelőre úgy tűnik, a gyár Melandrival és a ducatis Ruben Xausszal képzeli el a jövőjét.

Holland Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 6. futama, Assen
A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Stoner (ausztrál, KTM) 2:18.592, 2. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 2:19.046, 3. Dovizioso (olasz, Honda) 2:19.972, 4. Jenkner (német, Aprilia) 2:20.168, 5. Locatelli (olasz, Aprilia) 2:20.656, 6. Ui (japán, Aprilia) 2:20.689, …10. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 2:22.180, …30. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 2:25.604. 250 kcm: 1. Porto (argentin, Aprilia) 2:03.668, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 2:04.451, 3. De Puniet (francia, Aprilia) 2:04.529, 4. Elias (spanyol, Honda) 2:04.838, 5. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 2:04.903, 6. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 2:04.959. MotoGP: 1. Rossi (olasz, Yamaha) 1:58.758, 2. Checa (spanyol, Yamaha) 1:59.440, 3. Gibernau (spanyol, Honda) 1:59.903, 4. Melandri (olasz, Yamaha) 2:00.724, 5. Nakano (japán, Kawasaki) 2:00.755, 6. Barros (brazil, Honda) 2:00.977
Tv: Eurosport, 11.30–16.15 (élő) ---- T ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik