Bár a Brazil Nagydíj mindig is a vb egyik fénypontja volt a "kis különbségű" versenyek nagydíjaként emlegetik a Rio de Janeiró-i viadalt , ennek ellenére jövőre valószínűleg kikerül a naptárból.
Kenny Roberts megszerezte a Suzukinak elsô MotoGP-beli pole-ját
Kenny Roberts megszerezte a Suzukinak elsô MotoGP-beli pole-ját
A legfőbb okok között szerepel, hogy Brazíliában nem tudott igazán népszerűvé válni a gyorsasági motoros elit versengése, ráadásul a tévécsatornák közül csak a méregdrága, fizetős adók közvetítik a versenyeket. Ehhez jön még, hogy a világbajnokság résztvevői minden szezonban panaszkodnak a Nelson Piquet-pálya aszfaltjára, amely tele van gödrökkel, poros, és a tapadása is átlagon aluli. A kritizáló pilóták ennek ellenére a hagyományoknak megfelelően fantasztikus versenyeket ígérnek, ezt támasztja alá, hogy az edzéseken nagy meglepetések születtek. A 125 köbcentis kategóriában a fociimádó Hector Barberát tényleg nagyon feldobta a brazil labdarúgó, Roberto Carlos jelenléte. A pilóta a második szabadedzésen óriásit bukott, ráaádásul nagyon szerencsétlenül – a motorja hátsó kereke megütötte a nyakát, úgyhogy az is kérdéses volt, el tud-e egyáltalán indulni a második időmérő edzésen. De mint tudjuk, a motorosok nem átlagos emberek Barbera ráadásul nem tartozik a középszerű versenyzők közé. Fájós nyakkal is új pályacsúcsot ért el, megszerezve az első riói pole pozícióját. A spanyol fiú teljesítménye azonban nagyon hamar háttérbe szorult Rióban, hiszen a MotoGP történetének egyik legnagyobb meglepetését hozta a második időmérés szombaton. A 2000 óta válságban lévő suzukis Kenny Roberts Junior – az elmúlt négy évben egyszer sem nyert! – ugyanis négy év után újra megkaparintotta a pole pozícióból való indulás jogát, amely egyben a 31 éves világbajnok tizedik rajtelsősége. Roberts váratlan és látványos feltámadásának hátterében több összetevő van. Egyrészt három nagydíj óta egy új V4-es erőforrást használ, másrészt a Bridgestone új, nagyon ütőképes gumikat adott a Suzukinak a Brazil GP-re, harmadrészt pedig Kenny Roberts nagyon szereti Riót, hiszen 1999-ben már volt itt rajtelső. Persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy a Suzuki-csapat ettől az évtől kezdve új technikai igazgatóval dolgozik – Erv Kanemoto pedig a vb egyik legnagyobb koponyájának számít. Roberts mellett Gibernau és Rossi is meglepetést szerzett, csak éppen kellemetlent, mivel mindketten az idei legrosszabb edzéseredményüket érték el: a spanyol csak a negyedik, az olasz pedig a nyolcadik lett. ---- Brazil Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 7. futama, Rio de Janeiro A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:57.323, 2. Dovizioso (olasz, Honda) 1:57.683, 3. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:57.793, 4. Pasini (olasz, Aprilia) 1:57.923, 5. Stoner (ausztrál, KTM) 1:58.055, 6. Locatelli (olasz, Aprilia) 1:58.162, …19. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:59.180, …21. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 1:59.663. 250 kcm: 1. Porto (argentin, Aprilia) 1:52.503, 2. Elías (spanyol, Honda) 1:52.823, 3. De Puinet (francia, Aprilia) 1:52.929, 4. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:52.981, 5. A. de Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:53.157, 6. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:53.227. MotoGP: 1. Roberts (amerikai, Suzuki) 1:48.418, 2. Biaggi (olasz, Honda) 1:48.572, 3. Hayden (amerikai, Honda) 1:48.580, 4. Gibernau (spanyol, Honda) 1:48.618, 5. Barros (brazil, Honda) 1:48.675, 6. Capirossi (olasz, Ducati) 1:48.844 Tv: Eurosport, 18.00–20.30 (élő), 20.30–21.30 (MotoGP, felvételről) ---- Tóth Imre (magyar, Aprilia, 19. hely): – Egy tizedmásodperccel rosszabb volt a köridőm, mint tegnap, így lecsúsztam a tizenkilencedik helyre. Az volt a baj, hogy a tréning közben túl sok időt töltöttünk a karburálással, azután amikor kimentem a pályára, járattam a dugatytyút, és amikor gyors köröket akartam menni, kiderült, hogy második sebességi fokozatban "befullad" a motor, ha ráhúzom a gázt. Ez attól is lehet, hogy nagyon meleg van, de mindenképpen meg kell oldanunk a problémát, mivel a verseny ugyanígy a nap legmelegebb szakában lesz.
Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti, 21. hely): – Nagyon nagy baj van. Ilyen gyenge motorral még sohasem mentem. A csapat mindent kicserélt, de így is az én csúcssebességem a legrosszabb az egész mezőnyben. A tavalyelőtti időmmel a nyolcadik helyről indulnék. Pedig most sokkal gyorsabb vagyok a kanyarokban, ám az egyenesek gondot okoznak. Egyszerűen nincs reményünk arra, hogy megoldást találjunk a problémákra.