Az unalmas, fölényes versenyek jellemezték az idei Brit Nagydíjat. Andrea Dovizioso révén 1993 óta a legnagyobb különbségű győzelem született a 125 köbcentis kategóriában a Donington Parkban, de a 250-es Daniel Pedrosa és a MotoGP-ben győzedelmeskedő Valentino Rossi is tetemes előnnyel nyert. Ráadásul a legnagyobb riválisaik gyengélkedtek, úgyhogy az öszszetettben jelentős előnyre tettek szert.
Dovizioso kirobbant a rajtból, ezt követően pedig folyamatosan növelte az előnyét és megszerezte az idei harmadik győzelmét, ami egyben a 200. olasz nagydíjgyőzelem a kategóriában. A legveszélyesebb ellenfelei ezzel szemben egyetlen pontocskát sem gyűjtöttek: Barbera a harmadik kanyarban, Locatelli pedig négy körrel a cél előtt bukott, az ezüstéremért csatázva. Dovizioso mellett Alvaro Bautista, valamint Jorge Lorenzo állhatott dobogóra, utóbbi azért is meglepő, mert 17 napja kézműtéten esett át.
Valentino Rossi a fél távnál ritmust váltott, és attól kezdve senki sem tudta tartani vele a lépést
A 250-es futam az ötödik körig volt izgalmas. Addig úgy tűnt, hogy Sebastian Porto és Fonsi Nieto talán veszélyes lehet Pedrosára. A spanyol azonban hat egymás utáni gyors körrel erőlködés nélkül leszakította őket, és fölényét látva nem kell jósnak lenni ahhoz, hogy kijelentsük: előbb-utóbb a negyedliterben is világbajnok lesz a 19 éves zseni. Pedrosa egyébként azért is örült, mert megszakította a pechsorozatát a Brit GP-n: 2002-ben 193 ezredmásodperccel második lett, míg tavaly az utolsó körben lökték fel, miközben az első helyért küzdött. A legnagyobb izgalmak a MotoGP-t jellemezték. Eleinte úgy tűnt, hogy Valentino Rossinak meg kell izzadnia az első helyért. Az első körben a ducatis Loris Capirossi szerzett meglepetést, hiszen az idén először vezetett. A második és az ötödik kör között Sete Gibernau tűnt életveszélyesnek, míg a hatodik körtől kezdve Colin Edwards kapcsolt rá nagyon. Edwards a pályafutása legjobbját nyújtotta, és kétszer is úgy tűnt, hogy fejtörést okoz Rossinak. Utóbbi pilóta azonban féltávnál ütemet váltott és a 15. körtől kezdve már senki sem tudta tartani az iramát. Különösen nem Max Biaggi, az egy héttel ezelőtti Német GP győztese, aki csak a 12. lett! Rossi tehát újra örülhet – hatodszor lett Donington Park királya –, a Honda pedig elkezdhet dolgozni egy új motoron. ---- Brit Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 9. futama, Donington Park
125 kcm (25 kör, 100.575 km): 1. Dovizioso (olasz, Honda) 41:14.592 (146.315 km/óra), 2. Bautista (spanyol, Aprilia) 3.807 mp h., 3. Lorenzo (spanyol, Derbi) 8.250 mp h., 4. M. Kallio (finn, KTM) 8.641 mp h., 5. Corsi (olasz, Honda) 16.706 mp h., 6. Jenkner (német, Aprilia) 16.993 mp h., …13. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 40.502 mp h., 19. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:17.223 p h. 250 kcm (27 kör, 108.621 km): 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 42:17.705 (154.090 km/óra), 2. Porto (argentin, Aprilia) 6.003 mp h., 3. De Puniet (francia, Aprilia) 11.463 mp h., 4. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 12.722 mp h., 5. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 30.430 mp h., 6. West (ausztrál, Aprilia) 33.007 mp h.. MotoGP (30 kör, 120.690 km): 1. Rossi (olasz, Yamaha) 45:30.473 (159.124 km/óra), 2. Edwards (amerikai, Honda) 2.945 mp h., 3. Gibernau (spanyol, Honda) 4.426 mp h., 4. Hayden (amerikai, Honda) 6.096 mp h., 5. Bayliss (ausztrál, Ducati) 14.711 mp h., 6. Checa (spanyol, Yamaha) 17.110 mp h. ---- Talmácsi Gábor (125 kcm, Malaguti, 13. hely): – Általában jól szoktak sikerülni a rajtjaim, de ilyen jó talán még sohasem volt. A huszonkettedik helyről indulva a pálya közepén már a nyolcadik voltam. Sajnos ezután folyamatosan elkezdtem vissza-csúszni, pedig a motor saját magához képest nem volt rossz. A Malagutim most ennyit tudott, de a három pontért a csapat nagyon megdicsért.
Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 19. hely): – Szomorú vagyok, ma egyszerűen semmi sem jött össze. A kigyorsításokkor borzalmas volt a motor, hiába vettem rövid féktávokat, hiába előzgettem a kanyarokban, az egyenesek végén már megint előttem voltak a vetélytársak. A következő viadalra jó néhány alkatrészt – többek között a főtengelyt – ki kell cserélni, ha versenyben akarunk maradni.