Világbajnok a Ferrari

REICH BALÁZSREICH BALÁZS
Vágólapra másolva!
2004.08.15. 16:42
Címkék
Nekünk magyaroknak már a hazai versenyünk rajtja előtt volt okunk az örömre, hiszen délelőtt bejelentették, hogy a Magyar Nagydíj 2011-ig biztosan a versenynaptárban marad. Nem kell tovább izgulnunk, hogy Bernie Ecclestone a dohányreklámok tilalma miatt esetleg lecserélné a Hungaroringet valamely távolkeleti helyszínre.
A kép jól tükrözi az erőviszonyokat: Schumacher elöl, a háttérben Barrichello
A kép jól tükrözi az erőviszonyokat: Schumacher elöl, a háttérben Barrichello
A kép jól tükrözi az erőviszonyokat: Schumacher elöl, a háttérben Barrichello
A kép jól tükrözi az erőviszonyokat: Schumacher elöl, a háttérben Barrichello
A kép jól tükrözi az erőviszonyokat: Schumacher elöl, a háttérben Barrichello
A kép jól tükrözi az erőviszonyokat: Schumacher elöl, a háttérben Barrichello
A versenyzők parádéja, és a betétfutamok, többek között a szokásos "roncsderbit" és Wéber Gábor győzelmet hozó Renault Clio-Kupa után végül elkezdődött a 19. Marlboro Magyar Nagydíj rajtceremóniája. Az időjárás nem sokat változott tegnap óta: 25 fokos hőmérsékletben és néhány szürke felhő alatt készülődtek a versenyzők, az esőnek nyoma sem volt. Ezt Baumgartner Zsolték bánták a legjobban, hiszen "normál" körülmények között minimális esélyük volt a meglepetésre.
Kiderült, bánnivalójuk azonban később is akadt: Előbb Gianmaria Bruni autója makacsolta meg magát a rajtrácson néhány másodpercre, majd Baumgartner Zsolt volt kénytelen a boxba hajtani, miután problémák akadtak az elektronikával. A rendszer "resetelése" után Zsolt végül a boxutcából rajtolt, így kimaradhatott abból az adok-kapokból, amely a toyotás Zonta és a jordanes Pantano között történt. Pantano hátulról taszította meg a visszatérő brazilt, aki egy megpördülés után csatlakozott a mezőnyhöz.
Az élen Alonso ígéretéhez híven szenzációsan rajtolt: az ötödik helyről indulva az első kanyarban már a harmadikon találta magát. Azon, amelyen a rajtsorrend alapján Szato Takumának kellett volna lennie, ám a japán alaposan visszaesett a nyolcadik helyre, Trulli és Räikkönen mögé. Az első körökben Schumacher körről-körre növelte előnyét Barrichello, Alonso és Montoya előtt.
Az első kerékcserékre a 10. körben került sor: Alonso és Fisichella nyitotta a sort, majd néhány körön belül következtek a többiek is. Látszólag minden zökkenőmentesen zajlott, ám később kiderült, hogy Barrichello tankolása közben szivárgott az üzemanyag a Ferrari berendezéséből. A hibát azonban a csapat ügyeskezű szerelői még a következő kiállás előtt elhárították.
Ami viszont ezek után a futamon történt annyi izgalmat hozott, mint egy átlagos nap az óvodában…Hamar kiderült, hogy kivétel nélkül mindenki háromkiállásos taktikát választott, és előzés még a boxban sem történt a pontszerző helyeken. A helyezések csak akkor változak, amikor valaki feladta a versenyt, ráadásul ebből sem volt túl sok: mindössze öt versenyző nem tudta befejezni a nagydíjat. Elsőként Kimi Räikkönen gurult a garázsba, nyolc körrel később Felipe Massa következett, aki egy orrkúpcsere után hajtott vissza a szerelőihez. Utánuk a három év után visszatérő, de a versenybe a rajtot követő baleset és a Toyota gyengélkedése miatt érdemben beleszólni nem tudó Zonta, majd az ötödik helyről Trulli és a sereghajtó Pantano állt ki. Így 22 körrel a futam leintése előtt ki is alakult a végeredmény.
A Ferrari kettős győzelmet aratott, ezzel sorrendben hatodszor megszerezték a konstruktőri világbajnoki címet, és Michael Schumacher is behúzhatja noteszába a hetedik rovátkát a "világbajnok lettem" rovatba, miután a pontversenyben harmadik helyen álló Jenson Button már matematikailag sem érheti utol, a második Barrichello pedig nem fogja. A további helyeken sorrendben Alonso, Montoya, Button, Szato, Pizzonia és Fisichella ért célba.
Gianmaria Bruni ezúttal összességében 45 másodperccel megelőzte Baumgartner Zsoltot, de a magyar pilóta végeredményben teljesítette kitűzött célját és befejezte a futamot, s bár ezt öt kör hátránnyal tette, ez nem szegte kedvét a többezer magyar szurkolónak, akik a helyszínen buzdították. Zsolt a csapatok által használt táblára felírt "Köszi"-vel köszönte meg a buzdítást.
19. Marlboro Magyar Nagydíj, 70 kör
1. Michael Schumacher (német, Ferrari)1:35:26.131 óra
2. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) + 4.696mp
3. Fernando Alonso (spanyol, Renault)+ 44.599 mp
4. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams)+ 1:02.613 perc
5. Jenson Button (brit, BAR)+ 1:07.439 p
6. Szato Takuma (japán, BAR)1 kör hátrány
7. Antonio Pizzonia (brazil, Williams)1 k h
8. Giancarlo Fisichella (olasz, Sauber)1 k h
9. David Coulthard (brit, McLaren)1 k h
10. Mark Webber (ausztrál, Jaguar)1 k h
11. Olivier Panis (francia, Toyota) 1 k h
12. Nick Heidfeld (német, Jordan)2 k h
13. Christian Klien (osztrák, Jaguar)2 k h
14. Gianmaria Bruni (olasz, Minardi)4 k h
15. Baumgartner Zsolt (magyar, Minardi)5 k h
Feladta:
Giorgio Pantano (olasz, Jordan, váltó)47 megtett kör után
Jarno Trulli (olasz, Renault, motor)40 m. k. u.
Ricardo Zonta (brazil, Toyota, motor)30 m. k. u.
Felipe Massa (brazil, Sauber, fék)20 m. k. u.
Kimi Räikkönen (finn, McLaren, elektronika) 13 m. k. u.
Leggyorsabb kör:
Michael Schumacher (német, Ferrari)1:19.071 perc
A pontverseny állása
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik