Négy hét szünet után a hét végén folytatódik az 56. gyorsasági motorkerékpáros-világbajnokság. Az elmúlt egy hónapban a pilóták új erőre kaptak, ennyi idő alatt mindenki regenerálódhatott és felépülhetett a sérüléséből, míg a motorok valószínűleg még gyorsabbak lettek, mint voltak, hiszen a fejlesztőmérnökök nem kaptak szabadságot.
Valentino Rossi a legújabb fejlesztésû Yamahájával a következô hetekben el is döntheti a vb-t
Valentino Rossi a legújabb fejlesztésû Yamahájával a következô hetekben el is döntheti a vb-t
A versenyzőknek mindenesetre szükségük volt a felfrissülésre, hiszen a világbajnoki futamok szinte egymást érik majd: az elkövetkező hetven napban hét nagydíjat rendeznek! A MotoGP-ben a nyári szünet alatt is teljes volt a nagyüzem. A Yamaha elkészítette az YZR-M1 új, sokkal erősebb változatát, az új első futóművel felszerelt motor prototípusát a Doktor, alias Valentino Rossi a Brit GP után már ki is próbálta - gyorsabb volt mindenkinél, igaz, bukott is. A Honda is három műszakban dolgozott, hogy Rossi két legveszélyesebb üldözője, Sete Gibernau és Massimiliano Biaggi végre megkaphassa a szükséges támogatást.
A nyári szünet alatt a mérnökök mellett a menedzserek sem pihentek, legalábbis a lábra kapó híresztelésekből erre következtethetünk: Biaggit hírbe hozták a Suzukival; a ducatis Ruben Xausért bejelentkezett a gyári Honda csapat főszponzora; Marco Melandri állítólag Gibernau társa lesz 2005-ben, míg Hayden elismerte, hogy 2002 után újból felvette a kapcsolatot a Yamahával.
A 250-es kategória is hangos az átigazolási hírektől. A derbis Jorge Lorenzót kiszemelte magának a Honda, és jövőre már Toni Elias csapattársaként szeretné látni a jelenleg 125-ös pilótát. Az Aprilia - amelynek jövője bizonytalan, miután a márka új tulajdonosa, az olasz Piaggio meg akarja kurtítani a versenysportra szánt költségvetését - első számú pártfogoltja Alex De Angelis lehet jövőre, míg az aktuális világbajnok, Manuel Poggiali a Honda felé kacsingat. Egy magyar pilóta is fókuszba került: a 18 éves Talmácsi Gergő szabadkártyásként, a sérült olasz Max Sabbatani helyén, egy Yamaha nyergében elindulhat a Cseh GP-n.
A 125-ben egy apriliás veszekedés, valamint a KTM-es Casey Stoner visszatérése keltett feltűnést. Két spanyol apriliás, Hector Barbera és Pablo Nieto azon veszett össze, hogy kit támogat jobban az Aprilia: Nieto azt állítja, hogy Barbera a kedvezményezett, ám ő ezt határozottan tagadja. Az ausztrál Stoner a Német GP-n elszenvedett kulcscsonttörése után ül újra motorra, és célja egyértelmű: meg akarja szerezni a KTM első győzelmét, a vb összetettjében pedig legalább dobogós helyen szeretne végezni. ---- K ---- A