Az előző idény első két helyezettjéről szólt a Belga Nagydíj: az ezüstérmes Kimi Räikkönen idei első győzelmét aratta Spában, míg a címvédő Michael Schumacher bebiztosította hetedik világbajnoki címét. Schumi az évad 14. versenyén először ért úgy célba, hogy nem nyert, Jarno Trulli után Räikkönen a második, aki rajta kívül győzni tudott ebben a szezonban. A Michelin gumigyárnak felemás versenye volt, hiszen bár idei második győzelmét aratta, számos versenyzője defektet kapott. Baumgartner Zsolt az egyik ilyen eset miatt adta fel a futamot, Jenson Button csúszott neki több mint 300 kilométer/órás sebességgel. A balesetekkel tarkított viadalon végül tíz pilóta ért célba.
Michael Schumacher 13 évvel ezelôtt Spában kezdte meg F1-es pályafutását – az idén hétszeres világbajnokként távozott az Ardennekbôl
Michael Schumacher 13 évvel ezelôtt Spában kezdte meg F1-es pályafutását – az idén hétszeres világbajnokként távozott az Ardennekbôl
Az esős szombati nap után vasárnap elkerülték az esőfelhők a spa-francorchampsi versenypályát, ami nem volt éppen jó hír a 700. futamára készülő Ferrarinak, amelynek esőben az utóbbi években nem volt ellenfele. Michael Schumacher azonban így sem bánkódott, hiszen az első sorból rajtolt, csapattársa, Rubens Barrichello pedig csak a hatodikból. Az első kör után pedig meg is nyugodhatott, mert bár rosszul rajtolt, Barrichello koccant Mark Webberrel, és ezért a boxba kellett hajtania, hogy új hátsó légterelőt kapjon. A brazil a mezőny végére került, és nyilvánvaló volt, hogy ha át is verekszi magát a mezőnyön, Schumachert nem verheti meg, mert ehhez hibáznia kellene a németnek, ami nem szokása. Az idén csak egyszer vétett, Monte-Carlóban az alagútban "féktesztelte" Juan Pablo Montoyát, aki nekiment, és emiatt Schumi ki is esett a versenyből. Mindez a biztonsági autó mögött haladva történt, és ilyen szituációkból ezen a vasárnapon sem volt hiány. A rajt után tömegkarambol történt: Webber sérült autója kiszámíthatatlanul mozgott, Szato Takuma bele is ment az Eau-Rouge-ban. A BAR-Hondát kikerülni igyekvő Gianmaria Bruni fékezett, a mögötte haladó Baumgartner Zsoltnak erre már nem volt ideje. A két Minardi-Cosworth összekoccant, Bruni keresztbe állt a pályán, a jobb oldalt érkező Giorgio Pantano pedig beleszaladt a Jordan-Forddal. A versenyt nem állították le, biztonsági időszak következett, amely alatt megtisztították a pályát. A biztonsági autó még kétszer jött be, a Les Combes-kanyar előtt Jenson Button BAR-Hondája kapott jobb hátsó defektet - a fehér autó 320 kilométer/órás sebességnél megcsúszott, és jobb oldal felé csúszott. Ám nem a szalagkorlátnak ütközött, hanem Baumgartner Minardi-Cosworthjának, amely mozgó falként haladt mellette. A törmelék eltakarítása után újraindították a versenyt, de nem sokáig száguldott a mezőny, amelyet ezután David Coulthard ütközése tartott fel. A skót az Eau Rouge-ban nekiment hátulról Christian Klien Jaguar-Cosworthjának, első légterelője pedig az autó hátuljára repült, és beleakadt a hátsó szárnyba. Az utolsó biztonsági időszak után három kört ment a mezőny, amely alaposan megfogyatkozott. Az élen Kimi Räikkönen haladt, a McLaren finnje a Renault pechszériájának köszönhette, hogy az élre került. Fernando Alonso kicsúszott a versenyből, míg Jarno Trullinak gondjai támadtak az autójával, és sorra megelőzték vetélytársai. Amikor Juan Pablo Montoya melléért, ütközés is történt, a Buszmegálló-kanyarkombinációban összeért a két autó, és amíg Montoya rögtön tovább tudott menni, ez Trullinak csak azután sikerült, hogy visszaállította menetirányba autóját. A versenybíróság vizsgálni kezdte az ügyet, ami első ránézésre a pole-ból induló Trulli számára kellemetlen, mert Montoya ugyanezt a manővert gond nélkül végre tudta hajtani a biztonsági autózást bemutató Michael Schumacher mellett. Az más kérdés, hogy a végén a kolumbiai nem szerzett pontot, Coulthard és Button után neki is defektes lett a kocsija. Csapattársa, Antonio Pizzonia hat körrel korábban, váltóhiba miatt adta fel a versenyt - szintén a harmadik helyről. Ricardo Zontának három körrel a leintés előtt, a Toyota idei első motorhibája miatt a negyedik helyét kellett feladnia. Pontot szerzett ugyanakkor Klien, aki életében először került be a pontzónába. Öröme hasonló lehetett, mint a pályafutása második győzelmét arató Räikkönennek vagy a hetedik világbajnoki címét bebiztosító, sorozatban ötödször összetettbeli első Schumachernek. Közülük talán Schumi számára jelentette a legkisebb áttörést ez az eredmény, a német leginkább annak örülhet, hogy gyerekkori otthonától félszáz kilométerre, debütálása helyszínén lett hétszeres világbajnok.