A Portugál Nagydíj nem csupán a pályán, azon kívül is tartogat izgalmas eseményeket.
Nem zárható ki, hogy Sete Gibernau a Ducatinál folytatja pályafutását
Nem zárható ki, hogy Sete Gibernau a Ducatinál folytatja pályafutását
Ezen a hétvégén ugyanis fény derülhet arra, hogy milyenek lesznek a MotoGP új szabályai, és egyre jobban körvonalazódnak az átigazolások is. Három radikálisan új szabálymódosítást terveznek a MotoGP-ben. Egyrészt a Formula-1-hez hasonlóan csak szombaton lenne hivatalos időmérő edzés, másrészt ha egy száraz versenynek elindított nagydíjon eleredne az eső, nem állítanák le a viadalt (a motorosok ebben az esetben bemehetnének a boxba gumi- vagy akár motorcserére is), harmadrészt pedig egy csapatnak négy helyett csak három motorja lehetne, azaz a két pilótának egyetlen tartalék motoron kellene osztoznia. Az új szabályjavaslatok célja egyértelműen a költségcsökkentés és a jobb eladhatóság, a gyártók azonban nemigen örülnek az új reguláknak, a pilótákat pedig megosztja a probléma. Nem csoda, hiszen sok egyébbel is kell foglalkozniuk: például a jövőjükkel, amely ezekben a hetekben dől el. A legnagyobb változások a Suzukinál, a Ducatinál és a Hondánál várhatók - az elmúlt napok bombameglepetése az volt, hogy a Ducati bejelentkezett a hondás Sete Gibernauért, és évi hétmillió dolláros fizetést ígért neki. A Suzuki ugyanakkor hivatalosan is elismerte, hogy tárgyalásokat folytat a hondás Max Biaggival és az apriliás Shayne Byrne-nel, és az is kiszivárgott, hogy a Honda Pons-csapat főszponzora is a Suzuki mellé teszi le a voksát. A Hondánál is nagy lehet a mozgás. A gyári csapatból Alex Barros a Kawasakihoz, Nicky Hayden pedig a Yamahához szerződne. De nézzük, mi várható a hét végén, hiszen a legizgalmasabb események azért mégiscsak a pályán zajlanak majd. A MotoGP-ben Valentino Rossi a Portugál GP egyeduralkodója (az elmúlt három évben nyert itt), ennek ellenére nagyon nehéz dolga lesz, az aszfalt ugyanis pontosan olyan gödrös, mint Rio de Janeiróban, ahol ugyebár Rossi elesett. Az ötszörös világbajnok másik gondja az, hogy a Yamahának még mindig nem sikerült plusz lóerőkkel ellátnia a motorját, az új Honda viszont sokkal erősebb lett. Bár az is igaz, hogy Gibernaunak és Biagginak még nem sikerült megszoknia, amire a Cseh GP utáni kétnapos teszt a legjobb bizonyíték, amelyen Rossi pályacsúcsot ért el, a riválisok azonban nem tudták megközelíteni. A Hondának ezenkívül gondot okoz, hogy Hayden egy hete elesett egy szupermotoedzésen, és eltörte a jobb kulcscsontját. A 250-es listavezető Daniel Pedrosa Rossihoz hasonlóan felemás érzésekkel várja a hétvégét. Estorilban még sohasem volt érmes, nem is szereti a pályát, a legveszélyesebb apriliás és hondás ellenfelei közül azonban Fonsi Nieto és Toni Elías nyert, Sebastian Porto és Randy de Puniet pedig dobogóra állhatott Portugáliában. Ennek ellenére Pedrosa nem aggódik túlságosan, hiszen tudja, hogy nem elsősorban neki kell hajtania, hanem az üldözőinek. Ugyanis ő már akkor világbajnok lehetne, ha az elkövetkező hat nagydíjon öt második helyet szerezne, és csupán egyszer nyerne. A 125-ben is hasonló a helyzet. Az éllovas Andrea Doviziosónak ugyan tetszik a portugál pálya, de még egyszer sem szerzett itt érmet. Ám nem kell kockáztatnia, hiszen 36 ponttal vezet, azaz öt ezüsttel és egy bronzzal is világelső lehet.
A vb állása MotoGP: 1. Rossi (olasz, Yamaha) 184 pont, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 167, 3. Biaggi (olasz, Honda) 158. 250 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 196, 2. De Puniet (francia, Aprilia) 166, 3. Porto (argentin, Aprilia) 153. 125 kcm: 1. Dovizioso (olasz, Honda) 183, 2. Locatelli (olasz, Aprilia) 147, 3. Barbera (spanyol, Aprilia) 138, …22. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) és Tóth Imre (magyar, Aprilia) 6-6 ---- S ---- N