A pályán kívüli események olykor érdekesebbek, mint a pályán történtek. Pláne akkor, ha Valentino Rossi és Sete Gibernau jövőbeli terveiről van szó. Pénteken Rossi végre választ adott a Hondának, amely még a Cseh Nagydíjon ajánlotta fel a Doktornak a visszatérés lehetőségét.
Andrea Dovizioso nem kedveli különösebben az estorili pályát, mégis sikerült elsô idôt elérnie rajta
Andrea Dovizioso nem kedveli különösebben az estorili pályát, mégis sikerült elsô idôt elérnie rajta
"Kétezer-ötig szól a szerződésem a Yamahával, és ezt nemcsak kitölteni szeretném, hanem meghosszabbítani is. E gyár színeiben szeretném befejezni a pályafutásomat" - nyilatkozta Rossi, aki ezzel jelezte, nincs szándékában visszamenni a Hondához. Gibernau sem akar márkát váltani: a spanyol kategorikusan tagadja, hogy át akarna igazolni a Ducatihoz. "A Ducati tényleg kétéves szerződést kínált nekem, és ennek értelmében tízennégy millió dollárt kereshettem volna két szezon alatt. Én azonban nem akarom elhagyni a Hondát" - mondta Gibernau, aki nem véletlenül döntött a maradás mellett - a Honda jövőre a gyári csapatába akarja betenni a spanyolt. Az eredmények pedig mindkét pilóta döntését igazolják. Pénteken Rossi a gödrökkel teli pályán is a leggyorsabb volt az YZR-M1-el, és bár Gibernau csak második lett, de ez annak is betudható, hogy felváltva próbálgatta a régi és az új motorját, mert még nem döntötte el, melyiket használja a versenyen. Rossi mellett Gibernau márkatársai is kitettek magukért. Igaz, ebben biztos az is közrejátszott, hogy szombaton megérkezik Estorilba a Honda versenyrészlegének elnöke, Kanazava Szuguru, akitől minden hondás sorsa függ. Főleg Alex Barros akar bizonyítani, mivel ő egyértelműen a kirúgás szélén van az eddigi csalódást keltő eredményei miatt. A hondások közül Andrea Dovizioso is nagyon elemében van, ami azért meglepő, mert a 125-ös listavezető még egyszer sem ért el kiemelkedő eredményt Estorilban. Egyik legveszélyesebb riválisának, Hector Barberának azonban egyelőre nem mennek túl jól a dolgai: az első időmérésen csak a nyolcadik lett. A 250-ben az argentin Sebastian Porto még nagyon bízik abban, hogy csatában maradhat a vb-címért, így szokásához híven nagyon belekezdett már az első edzésen. Ám első helye ellenére sem lehet nyugodt, mivel két hondás nagyon veszélyesnek tűnik. Toni Elías remek formában van, Daniel Pedrosa pedig annak ellenére lett harmadik az általa nagyon utált pályán, hogy egyelőre csak a beállításokat próbálgatta. ---- M ---- &