Nem véletlenül mondta Valentino Rossi, hogy Motegiben életveszélyes lesz a Honda a saját pályáján. A szombati időmérőt a világ legnagyobb motorkerékpárgyárából kikerülő kétkerekűek - és pilótáik - uralták.
Andrea Doviziosónak köszönhetően a Honda egyhuzamban harmadszor lett edzéselső a 125-ös géposztályban; a 250-ben Daniel Pedrosa megszakította az Aprilia sorozatát, négy év után újra első rajtkockához juttatva a márkát; a MotoGP-ben immár egymás utáni negyedik alkalommal startolhat hondás az élről Tamada Makoto révén. Rossi mindazonáltal nem törődik az első motegi Honda-edzéstriplával, a harmadik helyével is elégedett, elvégre az összes vb-esélyes hondást megelőzte.
Tamada Makoto révén a Honda sorozatban negyedszer startolhat az élrôl a MotoGP-ben
Akit nem tudott, az Tamada és Hopkins. Előbbi a két héttel ezelőtti Portugál GP után lett ismét pole pozíciós, mostani rajtelsősége azonban már nem számít meglepetésnek, tekintve, hogy becsukott szemmel ismeri, ráadásul imádja is a pályát. A japán a hazai környezetben versenyző Bridgestone új fejlesztésű edzésgumijával hatalmas fölénnyel utasította maga mögé ellenfeleit az utolsó körében. Muszáj is neki apait-anyait beleadnia, ha 2005-ben gyári csapattag akar lenni! (Erre minden esélye megvan, Max Biaggi és a tegnap is futómű-, illetve gumigondokkal küzdő, csak a 13. helyről induló Sete Gibernau ugyanis szponzorviták miatt az elmúlt napokban egyre távolabb került a gyári alakulattól.) Két fontos hír a királykategóriából: az Aprilia bejelentette, hogy három év után, 2005-ben anyagi gondok miatt kiszáll a MotoGP-ből, továbbá előrehoztak egy 2005-ben bevezetendő szabályt. Utóbbi lényege, hogy ha valaki sárga zászlónál előz, semmiféle büntetésben nem részesül akkor, ha három körön belül visszaáll eredeti pozíciójába. E szabály egyébként a 125-ös és a 250-es géposztályra is érvényes. Maradjunk a középső és a legkisebb kategóriánál! A 250-es éllovas, Daniel Pedrosa bukott a pénteki első szabadedzésen, és jobb lábában eltörte az egyik ujját, ezért a nap hátralévő részében nagyon visszafogott volt. Szombaton azonban már egyáltalán nem kimélte magát, aminek eredményeképp az utolsó pillanatokban - egy másodpercet javulva - a hetedik helyről az élre lőtte magát. A 125-ben - Roberto Locatelli kivételével - az összes nagy név elsősorban a versenybeállításokkal foglalkozott, nem törekedve arra, hogy faragjon pénteki idejéből. Így tett Talmácsi Gábor is, aki semmit sem kockáztatott a 30 fokos aszfalton és a hatalmas páratartalomban, hiszen tudta, könnyen eleshet - mint tette Lüthi, Simoncelli, Bautista vagy Pesel. Talma képes volt tartani a kettőperces köridőket, egyúttal megőrizte hetedik rajtpozícióját is (2001-ben a 9. helyről indult). ---- Talmácsi Gábor (125 kcm, Malaguti, 7. hely): - Kipróbáltam az új motoromat, hogy annak a beállításával is minden rendben legyen. Erre azért volt szükség, mert az egyiket vizes, a másikat száraz pályára állítottuk be, hogy ne érhessen meglepetés a verseny előtt. Az időmérésen tartani tudtam az első napi helyezésemet, bár a végén nem mentem kiemelkedő időket, mert a gyors körömben feltartottak. Nagy problémát jelent itt a meleg és a páratartalom, sajnálom a szerelőket, a sátor alatt ugyanis tiszta szauna van.
Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 28. hely): - A délelőtti szabadedzésen egyszerűen nem találtam a ritmust, egyetlen jó köröm sem volt, de ez persze betudható a rossz gumiválasztásnak is. Az időmérésen egy helyezéssel hátrébb csúsztam a pénteki pozíciómnál, pedig a szektorokban külön-külön elég jó részidőim voltak. Sajnos egyetlen igazán gyors kör sem jött össze, mert hiába álltam be gyorsabb pilóták mögé, a végén mindig felültek, és nem tudtam befejezni a körömet.
Talmácsi Gergő (250 kcm, Yamaha, nem kvalifikálta magát): - Délelőtt nem jól tettek fel valamit a motoromra, és leszakadt a lánc az egyik kanyarban. Nagyon megijedtem, mert ha bekapja a kerék, hatalmasat eshettem volna. Az a baj, hogy ezzel a motorral nem egyvalami nem stimmel, hanem az egész, úgy, ahogy van, rossz. Próbálnak velem alkatrészeket teszteltetni, de szerintem nem ezt kellene csinálni, hanem segíteni, hogy megszokjam a vébé légkörét. Ennek így nincs sok értelme, sajnálom, hogy nem rajtolhatok. ---- A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Dovizioso (olasz, Honda) 1:58.385, 2. Locatelli (olasz, Aprilia) 1:58.427, 3. Stoner (ausztrál, KTM) 1:58.576, 4. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:58.678, 5. M. Kallio (finn, KTM) 1:58.750, 6. Lorenzo (spanyol, Derbi) 1:58.964, 7. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 1:58.997, …28. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 2:01.607 250 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:52.137, 2. Aojama (japán, Honda) 1:52.366, 3. De Puniet (francia, Aprilia) 1:52.453, 4. Elias (spanyol, Honda) 1:52.534, 5. Porto (argentin, Aprilia) 1:52.550, 6. Takahasi (japán, Honda) 1:52.638 MotoGP: 1. Tamada (japán, Honda) 1:46.673, 2. Hopkins (amerikai, Suzuki) 1:47.230, 3. Rossi (olasz, Yamaha) 1:47.275, 4. Biaggi (olasz, Honda) 1:47.401, 5. Edwards (amerikai, Honda) 1:47.821, 6. Melandri (olasz, Yamaha) 1:47.845 Tv: Eurosport, 8.00-8.30, 10.00-11.00, 11.30-12.30, 13.00-14.00 (felvételről)