Honda: háromból három

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.09.19. 20:59
Címkék
Andrea Doviziosónak, Daniel Pedrosának és Tamada Makotónak hála, a Honda mindhárom kategóriában fölényes győzelmet aratott hazai pályán, Motegiben.
A Honda lett az első márka, amely triplázni tudott a japán pályán. Dovizioso az első olasz hondás, aki a 125-ben nyerni tudott ezen a GP-n; Pedrosa az első motoros, aki két kategóriában is első tudott lenni Motegiben; Tamada meg az első japán, aki a királykategóriában győzött ott. Dovizioso és Pedrosa duplán örülhet, mert az összetettben elhúztak, és már nem kell megfeszülniük azért, hogy világbajnokok legyenek - ami elmondható Valentino Rossiról is, aki az első négyütemű yamahás érmes lett Motegiben.

Andrea Dovizioso (34) idénybeli negyedik gyôzelmét aratta
Andrea Dovizioso (34) idénybeli negyedik gyôzelmét aratta
Andrea Dovizioso (34) idénybeli negyedik gyôzelmét aratta
A rajt után úgy tűnt, a KTM-es Stoner és Dovizioso között alakul ki párharc, de másfél kör után motorhiba miatt ki kellett állnia az ausztrálnak. Ezután elhúzott Dovizioso, a 10. körben több mint három másodperccel vezetett már - amikor súlyos baleset történt. Az olasz Ballerini a célegyenesben bukott, és Tóth Imre már nem tudta kikerülni a motorját. A magyar pilóta saroktörést és agyrázkodást szenvedett, azonnal leintették a versenyt. Ezt követően új versenyt rendeltek el, és a 13 körös megméretésben az utolsó körig kérdéses volt, hogy Dovizioso vagy a másik vb-esélyes, Locatelli lesz-e a győztes. Locatelli azonban elesett, így Dovizioso már a negyedik sikerét könyvelhette el az idén. Talmácsi Gábor úgy lett nyolcadik, hogy az első versenyben végig motorgondokkal küszködött.
A 250-ben - Motegiben első ízben - csak hondások állhattak fel a dobogóra: Aojama idei első érmét gyűjtötte be, Toni Elias az idén először lett második, míg Pedrosa ötödszörre nyert, egyúttal ő lett a második 250-es spanyol, aki legalább ötször győz egy idényen belül. Eliast mindenesetre nem hatotta meg ez: "Pedrosa csak azért győzhetett, mert sokkal könnyebb nálam. Én hatvanhét kiló vagyok, ő csak negyvennégy."
A MotoGP-ben Tamada olyan sima győzelmet aratott, amilyet még nem láttak Motegiben, nem mellékesen, a csúcskategóriában Norick Abe után ő a második hazai győztese a Japán GP-nek. A második helyen végző Rossi sem húzta a száját, mert a pontversenyben "állva hagyta" közvetlen vetélytársait. ---- Talmácsi Gábor (125 kcm, Malaguti, 8. hely): - A rajt után mentem néhány kört az ötödik-hatodik helyen, amikor éreztem, hogy "megragadt" a motor. Próbáltam tovább menni, mert egy hang azt súgta, hogy valamiért még ki kell bírnom egy kört. Aztán láttam, hogy piros zászlót lengetnek - utóbb kiderült, Tóth Imi hatalmasat esett, nem tudott felkelni, ezért leintették a versenyt. A második viadalon a 13. helyről indultam, ugyanezzel a motorral, mert nem volt idő hengert cserélni. Minden féktávon gázfröccsökkel váltottam visszafelé, és imádkoztam, nehogy végleg megálljon a motor. Beszéltem hozzá, mindig tájékoztattam, hogy hány kör van még, hogy mennyit kell kibírnia. Ilyen körülmények között a nyolcadik hely nem olyan rossz, de ha belegondolok, hogy a rengeteg kiesés és gond miatt most akár a dobogóra is felállhattam volna…

Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, kiesett): - Ahhoz képest, hogy mekkorát estem, jól vagyok. A rajt után még minden rendben volt, megelőztem néhány vetélytársamat - utóbb pedig a csapattársamat is. Ezután nem sokkal Ballerini elesett előttem, és a motorja visszacsapódott a pályára. Akkora por volt, hogy mire észrevettem a motort, már rá is mentem. A kereke megdobta a gépem hátulját, én meg katapultáltam. Nyújtott kézzel és lábbal feküdtem, először meg sem tudtam mozdulni. Föltettem a kezem, hogy integessek a többieknek, azután elegánsan, négykézláb távoztam. A kórházban kiderült, nincs nagy baj, a bordáim rendben vannak, a hátam is csak zúzódott, a bal bokám és a jobb csuklóm viszont eltört. Szerintem a következő viadalra már rendben leszek. ---- 125 kcm (13 kör, 62.413 km): 1. Dovizioso (olasz, Honda) 25:52.175 (144.756 km/óra), 2. Lai (olasz, Gilera) 11.082 mp h, 3. Corsi (olasz, Honda) 11.101, 4. Giansanti (olasz, Aprilia) 11.341, 5. Jenkner (német, Aprilia) 11.519, 6. Simoncelli (olasz, Aprilia) 14.491, …8. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 25.320. 250 kcm (23 kör, 110.423 km): 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 43:36.798 (151.911 km/óra), 2. Elias (spanyol, Honda) 3.174, 3. Aojama (japán, Honda) 15.991, 4. Porto (argentin, Aprilia) 20.075, 5. Takahasi (japán, Honda) 25.450, 6. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 33.451. MotoGP (24 kör, 115.224 km): 1. Tamada (japán, Honda) 43:43.220 (158.128 km/óra), 2. Rossi (olasz, Yamaha) 6.168, 3. Nakano (japán, Kawasaki) 13.396, 4. Barros (brazil, Honda) 15.435, 5. Melandri (olasz, Yamaha) 23.577, 6. Gibernau (spanyol, Honda) 27.378
A pontverseny élcsoportja. 125 kcm: 1. Dovizioso 208 pont, 2. Barbera (spanyol, Aprilia) 163, 3. Locatelli (olasz, Aprilia) 156, 4. Lorenzo (spanyol, Derbi) 134, 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 114, 6. Stoner (ausztrál, KTM) 104, …19. Talmácsi Gábor 23, …27. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 6. 250 kcm: 1. Pedrosa 234, 2. De Puniet (francia, Aprilia) 187, 3. Porto 186, 4. Elias 142, 5. A. De Angelis 114, 6. Aojama 103. MotoGP: 1. Rossi 229, 2. Gibernau 190, 3. Biaggi (olasz, Honda) 158, 4. Barros 115, 5. Tamada 114, 6. Edwards (amerikai, Honda) 111 Következik: Katari Nagydíj, október 2. (Losail)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik