Az 51. Spanyol Nagydíjat óriási előkészület előzte meg Jerezben: új lelátókat, új kiszolgálóépületeket, új utakat - a tavalyi esőben jó néhány autós benn ragadt a sárban - és új parkolókat építettek a pálya körül. A hatalmas készülődés pedig tökéletesen érthető volt, hiszen 1986 után ismét Európában kezdődik a gyorsasági vb - és éppen Jerezben. Ám nem csupán a szervezők, a motorosok is mindent megtettek a hazai közönség szórakoztatása érdekében - két kategóriában is spanyol versenyző áll az élen.
Talmácsi Gábor számított rá, hogy így alakulnak az erôviszonyoka 125 köbcentis kategóriában, de szerinte jó esélye van arra, hogy a mai idômérô edzésen kiharcolja magának az elsô sorból való indulás jogát
Talmácsi Gábor számított rá, hogy így alakulnak az erôviszonyoka 125 köbcentis kategóriában, de szerinte jó esélye van arra, hogy a mai idômérô edzésen kiharcolja magának az elsô sorból való indulás jogát
A 125 köbcentis kategóriában ugyanaz a hat pilóta volt a leggyorsabb, aki az előszezon utolsó, jerezi tesztjén is - egyelőre tehát Simoncelli, Pasini, Lüthi, Kallio, Lai és Talmácsi diktálja az iramot. A hat pilóta körülbelül azonos tempót tud puha és kemény gumikkal is, ez pedig azt jelenti, hogy "Talma" valószínűleg ott lesz az élbolyban a vasárnapi viadalon. A kétszeres világbajnok Manuel Poggialinak viszont a tesztekhez hasonlóan ismét gondjai vannak, így egyáltalán nem meglepetés a tegnapi 10. helye.
A 250-ben sem történt alapvető változás a jerezi tréninghez képest, Pedrosa és Porto kiemelkedik a mezőnyből és külön csatát vív egymással. De vannak újdonságok is, ezek közé tartozik, hogy Stoner és Barbera felgyorsult: az ausztrál fél másodperccel, a spanyol 7 tizedmásodperccel motorozott jobban, mint a teszteken. A gyári pilóták közül azonban nem mindenkinek ment jól pénteken. A hondás Dovizioso (a tavalyi 125-ös világbajnok csak a 10. lett) és csapattársa, Takahasi is bukott, míg az apriliásoknál De Angelis és Corsi kötött közelebbi ismeretséget az aszfalttal.
Boxpletykák
A Ducati a próbapadon már teszteli az új 800 köbcentis MotoGP erôforrását, amely ugyanúgy V4-es lesz, mint a jelenlegi 990 köbcentis blokk. Ez a hír egyben azt is jelenti, hogy a Ducati is meghajlott a Honda akarata elôtt, és beleegyezik abba, hogy 2007-tôl 800 köbcentisre csökkentsék a királykategóriában a motorok hengerûrtartalmát.
A Honda és a Yamaha egyetért abban, hogy a 125-ben és a 250-ben is négyütemû motoroknak kell versenyezniük, a részletekben azonban eltér a két gyártó véleménye. A Honda szerint prototípusokat, míg a Yamaha szerint az utcai motorokhoz hasonló gépeket kell indítani a világbajnokságon.
A MotoGP-ben vadonatúj szabállyal ismerkedhettek a nézők: most először nem volt pénteken időmérő. A versenyzők két szabadedzésen vettek részt, mivel a királykategóriában ettől az évtől kezdve már csak egy időmérést tartanak, és arra szombaton kerül sor. A tegnapi idők nem befolyásolták tehát a rajtsorrendet, ennek ellenére meg lehet jósolni, hogy kik a legesélyesebbek a pole-ra.
Például Gibernau, aki a jerezi teszteken csak hetedik volt, tegnap azonban egyszemélyes show-t rendezett. A három fiatal, Hayden, Hopkins és Melandri is jó formát mutatott, csakúgy, mint Biaggi. Rossi pedig a tőle megszokott módon a versenybeállításokra koncentrált - csak kemény gumikkal körözött. A hatszoros világbajnok egy bejelentéssel is feltűnést keltett. "Hacsak jövőre nem esek teherbe, akkor biztos, hogy a MotoGP-ben maradok."
Lehet, hogy a gyengélkedő Ferrari már nem is annyira csábító a Doktornak?