Érdekes körülmények között találtak gazdára a pole pozíciók az idény első világbajnoki futamának szombatján. A 125 köbcentis kategóriában Marco Simoncelli hatalmasat esett, és nem tudott javítani a pénteki idején, ám így is sikerült megismételnie tavalyi eredményét; a 250-ben a kétszeres világbajnok Daniel Pedrosa megszakította jerezi sikertelenségi sorozatát; Valentino Rossi pedig rosszul beállított motorral is rekordok özönét érte el a MotoGP-ben, és megszerezte pályafutása 36. rajtelsőségét.
A hatszoros világbajnok Valentino Rossi az elmúlt három év hagyományait követve az idén is az elsô rajtkockából indul az idénynyitón
A hatszoros világbajnok Valentino Rossi az elmúlt három év hagyományait követve az idén is az elsô rajtkockából indul az idénynyitón
A második 125-ös időmérőn az időjárás volt a főszereplő. Az erős szél miatt poros lett a pálya, és a tapadást az is csökkentette, hogy hűvősebb volt, mint az első időmérőn. Emiatt sokkal több volt a bukás, és nagyon kevesen tudtak javítani a pénteki idejükön. Az ideiglenes pole-t birtokló Simoncelli például már az edzés elején "eldobta" a motorját egy gyors balos kanyarban, ennek ellenére sem volt veszélyben a pénteki ideje, a legnagyobb ellenfelei közül ugyanis csak Lainak sikerült javítania, de neki sem eleget.
A negyedliteres edzéselső, Daniel Pedrosa viszont teljesen elégedett lehet, ugyanakkor nagyon magányosnak is érezheti magát. A kétszeres világbajnok időeredményét a hondás csapattársai meg sem tudják közelíteni, ám ő egyedül is képes volt elbánni a gyári apriliásokkal. "Sokan kérdezik, mikor megyek át a MotoGP-be, de én csak akkor váltok géposztályt, ha már tökéletesen biztos leszek a saját versenyképességemben. Ráadásul a negyedlieteres géposztállyal kapcsolatban is vannak még terveim: versenyeket és vébécímeket akarok nyerni" - mondta Pedrosa, akit Spanyolországban már PedRossinak is elneveztek.
És ez nagyon nagy elismerés, hiszen a Doktor úr, azaz Rossi megint elkápráztatott mindenkit. Pedig a motorja nem volt a legjobb. A hatszoros világbajnoknak fékezésekkor folyamatosan gondjai voltak a Yamahával, nem tudott megfelelő sebességgel kanyarodni és kigyorsítani. Emiatt az egyórás időmérőn sokáig szinte észrevétlenül közlekedett, az utolsó nyolc percben azonban már ő volt a főszereplő. A láthatóan instabil motorral is maga mögé utasította vetélytársait, és újabb rekordokkal kezdte tizedik vb-szezonját. Négy tizeddel szárnyalta túl a hondás Hayden két héttel ezelőtt felállított pályarekordját, ő lett az első yamahás a királykategóriában, aki két egymást követő évben rajtelső lett ezen a pályán, és a jerezi pole-ok számát (4) tekintve utolérte egykori mentorát, az ötszörös világbajnok Michael Doohant.
És ez még nem minden! Miközben a tavalyi idénynyitó időmérésén Rossi mindössze 35 ezreddel előzte meg első számú riválisát, Sete Gibernaut, addig az idén fél másodpercet vert a spanyolra.
Spanyol Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 1. futama, Jerez de la Frontera A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:46.996, 2. Pasini (olasz, Aprilia) 1:47.397, 3. Lüthi (svájci, Honda) 1:47.747, 4. Lai (olasz, Honda) 1:47.873, 5. Kallio (finn, KTM) 1:47.934, 6. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 1:48.286, …19. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:49.719. 250 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:42.868, 2. Porto (argentin, Aprilia) 1:43.195, 3. Stoner (ausztrál, Aprilia) 1:43.212, 4. De Puniet (francia, Aprilia) 1:43.444, 5. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:43.744, 6. Aojama (japán, Honda) 1:43.813, …27. Rizmayer Gábor (magyar, Yamaha) 1:48.003. MotoGP: 1. Rossi (olasz, Yamaha) 1:39.419, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 1:39.915, 3. Melandri (olasz, Honda) 1:40.179, 4. Hayden (amerikai, Honda) 1:40.465, 5. Nakano (japán, Kawasaki) 1:40.542, 6. Capirossi (olasz, Ducati) 1:40.648 Tv: Eurosport, 9.45-15.00 (élő) ---- R ---- &