A hét végén nyolcadik alkalommal rendezik meg a Portugál Nagydíjat, amelynek hatodszor ad otthont az Atlanti-óceántól néhány kilométerre fekvő estorili pálya (1987-ben és 1988-ban Spanyolországban tartották meg Portugália futamát). Az egyébként csendesnek mondható helyszín iránt ezúttal rendkívüli az érdeklődés, amit Valentino Rossi és Sete Gibernau jerezi ütközése idézett elő.
Meglehet, Sete Gibernau (balra) és a címvédô Valentino Rossi ádáz csatája az egész világbajnoki idényre jellemzô lesz
Meglehet, Sete Gibernau (balra) és a címvédô Valentino Rossi ádáz csatája az egész világbajnoki idényre jellemzô lesz
A Rossi győzelmét hozó idénynyitó óta szinte mindenki azon vitatkozik, melyik pilóta volt a hibás, és felelősségre kell-e vonni valamelyiküket. Egyben viszont mindenki egyetért: Rossi és Gibernau párbaja egész évben tartani fog. A spanyol egyébként az ütközés során ínszalag- és ízületi sérülést szenvedett a bal vállában, amelyet korábban már kétszer is meg kellett operálni. Gibernaut hétfőtől csütörtökig egy barcelonai klinikán kezelték, és csak gyulladáscsökkentőkkel, illetve fájdalomcsillapítókkal veselkedhet neki a Portugál GP-nek.
Gibernau szokásához híven nagyon elszánt. Egyrészt mindenáron azonnal vissza akar vágni Rossinak, másrészt végre nyerni akar a Portugál GP-n. Ez nem lesz könnyű, a Doktor ugyanis 2001 óta veretlen Estorilban. A yamahás ráadásul hétfőn Jerezben maradt tesztelni, és saját bevallása szerint sokkal ütőképesebb lett a motorja. Davide Brivio, Rossi csapatvezetője mindenesetre nem túl nyugodt, bár ennek semmi köze a kétkerekű állapotához. "Nagyon félek attól, hogy a szerződése lejárta után, az év végén Rossi elhagyja a Yamahát. A félelmem teljesen megalapozott. Rengeteg csapat, beleértve a Hondát is, folyamatosan megkörnyékezi Rossit, aki mindig is készen áll az új kihívásokra. Csak akkor nyugszom meg, ha már láttam az aláírását az újabb Yamaha-szerződésen" - fogalmazott Brivio.
A Portugál GP természetesen számunkra is felértékelődött, hiszen a 125 köbcentis kategóriában Talmácsi Gábor még bizakodóbban várhatja az estorili versenyt, mint az idénynyitót, amelyen ötödik lett. Jerezben Talmán könnyen észrevehető volt, hogy gyári versenyző lett, hiszen nagyszerűen motorozott, végig versenyképes volt. A 65. nagydíján pályafutása legjobb száraz pályás viadalát tudhatta magáénak. Évadnyitón még sohasem szerepelt ilyen jól a KTM-es honfitársunk, aki Jerezben először szerzett pontot, mindjárt 11-et.
A magyar bukósisakos esélyei Estorilban egyebek mellett azért is jók, mert Estorilban mindig is nagyon gyors volt: 2001-ben a 12., 2003-ban és 2004-ben hetedik lett. A KTM-nek is nagyon fekszik a pálya, tavaly Mika Kallio csak 151 ezredmásodperccel maradt le az elsőtől.
A 250-es kategóriában mindenki arra kíváncsi, lesz-e riválisa Daniel Pedrosának. A jerezi viadalt megnyerő spanyol kétszer is volt már rajtelső Estorilban, de a negyedik helynél eddig nem végzett előrébb a Portugál GP-n. Ennek ellenére az idén ő a legnagyobb favorit, Jerezben ugyanis egyetlen riválisa sem volt igazán veszélyes rá. ---- T ---- &