Barros három év után rajtelső

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2005.04.16. 22:07
Címkék
A vb egy héttel ezelőtti nyitófutamának győztesei - Marco Simoncelli, Daniel Pedrosa és Valentino Rossi - akár még csalódottak is lehetnének a Portugál Nagydíj edzései után, hiszen nem tudták megismételni a jerezi pole pozíciójukat és Estorilban vb-listavezetőként nem jutottak főszerephez az időmérésen. Ennek ellenére a három pilóta egyike sincs elkeseredve, hiszen tudják, hogy a történtek ellenére a versenyen az esélyesek közé tartoznak. Talmácsi Gábornak sincs oka a szomorkodásra, mert bár a pénteki harmadik helye után tegnap "csak" a hatodik lett, erre is büszke lehet, hiszen korábban nem volt ilyen jó edzésideje Portugáliában (2001-ben 16., 2002-ben 11., 2003-ban 10., tavaly pedig a 15. helyről rajtolhatott).
Alex Barros gyári pilótaként egyszer sem remekelt, most azonban újra a pole-ból indulhat
Alex Barros gyári pilótaként egyszer sem remekelt, most azonban újra a pole-ból indulhat
Alex Barros gyári pilótaként egyszer sem remekelt, most azonban újra a pole-ból indulhat
Alex Barros gyári pilótaként egyszer sem remekelt, most azonban újra a pole-ból indulhat
Alex Barros gyári pilótaként egyszer sem remekelt, most azonban újra a pole-ból indulhat
Alex Barros gyári pilótaként egyszer sem remekelt, most azonban újra a pole-ból indulhat
Az idén viszont könnyedén verekedte be magát az első hatba a magyar versenyző, ami azt jelenti, hogy a versenyen valószínűleg ugyanúgy az élboly tagja lesz, mint egy hete Jerezben. És ebben nagy segítségére lesz a motorja - a KTM ugyanis egyértelműen a leggyorsabb motor a 125-ös mezőnyben Estorilban. Mika Kallio ugyanis az 52. nagydíján végre begyűjtötte az első rajtelsőségét, ami annak is köszönhető, hogy végsebességben a KTM-je volt a leggyorsabb: a célegyenes végén 233.5 kilométer/órás sebességgel haladt a finn. A csapat - beleértve Talmácsi Gábort is - tehát nagyon bizakodóan várja a vasárnapi versenyt, de nem lesz könnyű megszerezni a gyár második nagydíjsikerét, mert Simoncelli, Thomas Lüthi, Hector Faubel és Lukas Pesek is jelezte, hogy a legfőbb célja a dobogó legfelső foka.

Egy hete még úgy tűnt, hogy a MotoGP sorozat kétszereplős lesz, hiszen Rossi és Sete Gibernau után hatalmas űr volt a célban. Portugáliában azonban megváltoztak az erőviszonyok. A vb két első helyezettje ugyanis némiképp háttérbe szorult. Elsősorban Alex Barros miatt, aki az idén új életet kezdett. A 35 éves brazil 2003-ban gyári yamahás, 2004-ben pedig gyári hondás volt, ám csak szenvedett gyári pilótaként. Az idén viszont visszatért régi csapatába, a Sito Pons féle alakulatba, ahol a második nagydíján újból megszerezte a rajtelsőséget. Azaz már most jobb eredményt ért el, mint két év alatt gyári motorosként, mivel abban az időszakban egyszer sem tudott a pole-ból rajtolni.

A MotoGP második legidősebb tagja a 2002-es Malajziai GP után indulhat ismét az első rajtkockából - a 243. nagydíján az ötödik pole-ját harcolta ki - és joggal bízik benne, hogy a győzelem ízét is újra megérezheti. Erre alapot ad, hogy a versenyszimulációs köreiben péntek után tegnap is ő volt a leggyorsabb, másrészt hét tizedmásodpercet lefaragott a japán Tamada Makoto tavalyi pályacsúcsából.

Ja, és az igazsághoz tartozik, hogy Barros két legnagyobb riválisa, Rossi és Gibernau nincs százszázalékos formában. Gibernau a tegnap délelőtti, harmadik szabadedzésen ráesett a sérült vállára, Rossi pedig a Yamahájával szenved. Folyamatos futómű- és gumigondjai vannak, amiket nem sikerült megoldani.
Szerephez jutottak tehát mások is: Barros mellett a ducatisok voltak szenzációsak. A csapat a Spanyol Nagydíj után egy módosított motort hozott Estorilba - a motorfék elektronikát egyszerűen kivették a bolognaiak -, és a vörösök két sérült pilótája rögtön felgyorsult: a sérült vállal motorozó Carlos Checa a második, a törött bokával versenyző Loris Capirossi a hatodik helyen végzett.

A 250 köbcentis kategóriában öt év után indul újra francia versenyző a pole-ból Es-torilban - 2000-ben Olivier Jacque volt az edzéskirály -, méghozzá Randy De Puniet-nek köszönhetően, aki a 99. nagydíján a kilencedik pole-ját harcolta ki. Persze De Puniet nagyon jól tudja, hogy nehéz dolga lesz, ha le akarja győzni Pedrosát, hiszen a spanyol kezéből csak azért csúszott ki a rajtelsőség, mert az utolsó körében Roberto Locatelli feltartotta.

Portugál Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 2. futama, Estoril
A rajtsorrend. 125 kcm: 1. Kallio (finn, KTM) 1:45.279, 2. Lüthi (svájci, Honda) 1:45.393, 3. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:45.622, 4. Faubel (spanyol, Aprilia) 1:46.059, 5. Pesek (cseh, Derbi) 1:46.060, 6. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 1:46.205, …21. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:47.749. 250 kcm: 1. De Puniet (francia, Aprilia) 1:41.104, 2. Porto (argentin, Aprilia) 1:41.152, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:41.285, 4. Dovizioso (olasz, Honda) 1:41.462, 5. Barbera (spanyol, Honda) 1:41.597, 6. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:41.700, …25. Rizmayer Gábor (magyar, Yamaha) 1:45.049. MotoGP: 1. Barros (brazil, Honda) 1:37.202, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 1:37.329, 3. Checa (spanyol, Ducati) 1:37.456, 4. Rossi (olasz, Yamaha) 1:37.643, 5. Melandri (olasz, Honda) 1:37.835, 6. Capirossi (olasz, Ducati) 1:38.000
Tv: Eurosport, 10.45-16.30 (élő) ---- T ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik