Debütálás a csodapályán

HEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITAHEGYI ANDRÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2005.04.28. 20:38
Címkék
A gyorsasági motorsport elitje ezen a hétvégén teszi tiszteletét először Kínában. Ha a dolgok mögé nézünk, egyáltalán nem meglepő, hogy a sanghaji viadalt beiktatták a programba, hiszen a helyi motoripar ugrásszerű fejlődésen ment keresztül az utóbbi években. Kína belépésével 28-ra nőtt azoknak az országoknak a száma, amelyek 1949-től gyorsasági vb-futamot fogadtak. (Eme országok közé tartozik Magyarország is - 1990-ben és 1992-ben a Hungaroringen már volt Magyar Nagydíj.)
A KTM-nek nagyon fut a szekere, úgyhogy Talmácsi Gábor is reménykedhet egy jó eredmény elérésében (Fotó: O. Bergamaschi)
A KTM-nek nagyon fut a szekere, úgyhogy Talmácsi Gábor is reménykedhet egy jó eredmény elérésében (Fotó: O. Bergamaschi)
A KTM-nek nagyon fut a szekere, úgyhogy Talmácsi Gábor is reménykedhet egy jó eredmény elérésében (Fotó: O. Bergamaschi)
A KTM-nek nagyon fut a szekere, úgyhogy Talmácsi Gábor is reménykedhet egy jó eredmény elérésében (Fotó: O. Bergamaschi)
A KTM-nek nagyon fut a szekere, úgyhogy Talmácsi Gábor is reménykedhet egy jó eredmény elérésében (Fotó: O. Bergamaschi)
A KTM-nek nagyon fut a szekere, úgyhogy Talmácsi Gábor is reménykedhet egy jó eredmény elérésében (Fotó: O. Bergamaschi)

Az első Kínai Nagydíj rendkívül látványosnak ígérkezik - egyrészt a pálya adottságai, másrészt a vb első két versenyén látottak miatt. A pálya - amelynek a premierje a tavaly szeptemberi Formula-1-es viadalon volt - hasonlít a Malajziai GP-nek otthont adó sepangira. (Ez sem véletlen, hiszen mindkét pályát a német Hermann Tielke és Peter Wahl tervezte.) Az 5281 méteres aszfaltcsíkon folyamatosan váltakoznak a lassú és gyors kanyarok - van egy olyan pontja a pályának, ahol 50 kilométer/órára is le kell lassítani -, és van három hosszú egyenes is. A leghosszabb 1202 méteres - ezzel Sanghaj túlszárnyalta az eddigi csúcstartót, az olaszországi Mugellót, ahol a célegyenes 1141 méter -, amelynek végén akár 350 kilométer/óra feletti végsebességet is mérhetnek. A garantált szórakozás másik biztosítéka az, hogy a széles pálya rengeteg előzési ponttal kecsegtet.

És akkor a versenyzőkről. A 125 köbcentis kategóriában mindenki Mika Kallióra "feni a fogát". A svájci Lüthi és a semmiből előkerülő spanyol Faubel is győzni akar, csakúgy, mint a kétszeres világbajnok Poggiali, aki egyre jobb formába lendül. Nem lesz azonban könnyű dolguk, Kallio és a KTM ugyanis története legjobb formájában van. Az osztrák motor gyorsaságának és megbízhatóságának köszönhetően Kallio csapattársa, Talmácsi Gábor is reménykedhet a minél jobb helyezésben.

A 250-ben is fantasztikus párharcra lehet számítani, hiszen a Portugál Nagydíjon bebizonyosodott, hogy nagyon sok riválisa van a kétszeres világbajnok Daniel Pedrosának. De Puniet a 100. nagydíjára és méltó ünneplésre készül, de akár a portugáliai győztes Stoner is duplázhat.
A fő attrakciónak ezúttal is a MotoGP küzdelme ígérkezik, amelynek mezőnyéből négy pilóta emelkedik ki. Sete Gibernau az elmúlt másfél hétben egy svájci klinikán kúrálta a vállsérülését és a lelkét azt követően, hogy Estorilban bukott. Számára csak a győzelem elfogadható, mert csak úgy érheti utol a szökni látszó élbolyt. Max Biaggi a 200. nagydíjára készül, és végre nyerni akar a gyári Hondával, míg a portugáliai győztes Alex Barros az 1986 óta tartó pályafutása legjobb idénykezdetét tudhatja magáénak, és nem titkolt vágya, hogy életében először egymás után két versenyt nyerjen. A vb éllovasa, Valentino Rossi két nagydíj után jobban áll a Yamahával, mint tavaly ilyenkor, ráadásul a portugál viadal után Estorilban maradt tesztelni, és a versenyszimulációi során gyorsabb volt, mint Barros.
Na ezek után mondja meg valaki, hogy ki a legesélyesebb a győzelemre! ---- C ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik