Egyelőre a legszebb álmokra jogosítóan alakul a GP programjában az idén első alkalommal helyet kapó Kínai Nagydíj, hiszen Talmácsi Gábor az első napi időmérők után az olasz Fabrizio Lai mögött a második helyen áll. Ha ezt sikerülne megtartania (netán javítania rajta&), karrierje legjobb pozíciójából vághatna neki a vasárnapi futamnak.
Talmácsi pályafutása legjobb helyén zárta az elsô idômérôt, és ha így folytatja, Kínában elôször állhat dobogóra GP-versenyen
Talmácsi pályafutása legjobb helyén zárta az elsô idômérôt, és ha így folytatja, Kínában elôször állhat dobogóra GP-versenyen
"Talmát" az sem zavarta, hogy a tavalyi katari viadalhoz hasonlóan az idei kínai futamot sem kíséri egyelőre túl nagy érdeklődés, Sanghajban sokkal nagyobb a lelkesedés az asztalitenisz-világbajnokság iránt… Elővételben csak húszezer jegy fogyott el, miközben a csarnokban végig garantált a telt ház. Persze, ez semmiben sem befolyásolta a motorosokat, az már sokkal inkább, hogy ismeretlen pályán, változékony (délelőtt napos, délután esős) időben, a mentőhelikopter meghibásodása miatt felboruló programban kellett teljesíteniük a napi penzumot.
A legkisebbek, a 125-ösök között leginkább az olasz Fabrizio Lainak és Talmácsi Gábornak sikerült alkalmazkodnia a körülményekhez, ők száraz és vizes aszfalton is gyorsak voltak. A Portugál GP után Lai azon dühöngött, hogy túl lágy futómű-beállítása miatt egy tizeddel lemaradt a dobogóról, igaz, még így is jobban járt, mint a KTM-es magyar, aki vezető helyről bukott Estorilban. A bukás utóhatása nem látszik Talmácsi eredményein: a délelőtti edzésen negyedik volt, délután pedig hoszszú ideig vezetett, és csak a végén adta át a helyét Lainak.
A KTM ezúttal a Moto GP-ben is szolgált beszédtémával, az osztrák gyár a szponzorok miatt összeveszett idősebb Kenny Roberts csapatfőnökkel, amiért az amerikai alakulata, a Proton KR Team nem vehet részt a Kínai GP-n. A volt 500-as világbajnok legfeljebb annak örülhetett, hogy fia volt a leggyorsabb a királykategória második, "vizes" szabadedzésén. Szárazon viszont sansza sem volt a hondások ellen, még úgy sem, hogy Sete Gibernau a portugál után a kínai aszfalttal is közelebbi ismeretséget kötött. És ha már Gibernau: a spanyol szponzora, a Telefónica nevű cég jelezte, jövőre a 250-es király Daniel Pedrosát is szívesen látná a gyári csapatában, ezért még a vele nem éppen baráti viszonyt ápoló Repsol céggel is hajlandó együttműködni. A Hondának is tetszik az ötlet, de csak úgy, ha megtarthatja a 2006-ra is érvényes szerződésű Nick Haydent, illetve a rengeteg pénzt hozó Max Biaggit.