Két hete, a Kínai Nagydíjon szerzett harmadik helyével Talmácsi Gábor pályafutása első, Magyarországnak pedig 32 év utáni első dobogós helyét szerezte meg a gyorsasági szakágban, most pedig mindenki abban reménykedik, a következő éremre nem kell ilyen sokat várni.
Talmácsi bízik a jó folytatásban
Talmácsi bízik a jó folytatásban
A lehetőség mindenesetre adva van, hiszen a hét végi 41. Francia Nagydíjnak otthont adó Le Mans-i pálya, illetve "Talma" formája minimum reményt keltő.
Szabó II László állt már itt a pódiumon, 1970-ben a brit Gould és a spanyol Herrero mögött a harmadik lett a 250-es géposztályban, és miért ne léphetne itt is - miként a dobogós helyezések tekintetében - a nyomába Talmácsi? A formája több mint biztató, Spanyolországban ötödik, Kínában harmadik volt, közte Portugáliában bukott ugyan, de akkor éppen az élen hajtott. A KTM-mel futamról futamra jobban összebarátkozik, neki szinte mindegy, hogy szárazon vagy vízen kell-e motoroznia, taktikai érzékéről és higgadtságáról pedig éppen Sanghajban adott tanúbizonyságot. Az egyetlen, ami óvatosságra adhat okot, hogy itt még sohasem szerzett pontot. Ráadásul nem lesz könnyű dolga, mert szokás szerint a 125-ös kategória a "legsűrűbb". A kínai győztes, az olasz Mattia Pasini duplázni szeretne, az általa megvert honfitárs, Fabrizio Lai, illetve a Sanghajban hibázó, svájci Thomas Lüthi az első diadalára hajt, az esőben leszereplő Mika Kallio és Marco Simoncelli pedig feledtetni akarja az ázsiai kisiklást.
A negyedlitereseknél is felesleges jóslásokba bocsátkozni, hiszen itt is többen pályáznak a dobogóra, mint ahányan fel is állhatnak majd rá. Casey Stoner élete formájában száguld, a legutóbbi két futamot megnyerte, de nem árt figyelnie a hazai közönség előtt versenyző Randy De Puniet-re, aki 2002 óta mindig fellépett a Le Mans-i pódiumra. Aztán ott van a pontversenyben vezető, a 125-ösök között itt már nyerő, negyedliterben viszont az első győzelmére hajtó olasz Andrea Dovizioso, az összetett címvédő Daniel Pedrosa, aki a két legkisebb géposztályban - egyedüliként! - már nyerni tudott itt, nem is beszélve a derékhadról. A MotoGP-ben pedig tovább folytatódhat a világ harca Valentino Rossival. A motor ugyan láthatóan gyengélkedik, az olasz zseni viszont amit lehet, kihoz belőle, ennek megfelelően vezeti is a pontversenyt, és nem véletlenül akarja őt megtartani a Yamaha. Csakhogy a Ducati is akcióba lépett, a főszponzor már felvette a kapcsolatot Rossi menedzserével, Gibo Badiolival. A királykategóriában a Hondával és a Yamahával már volt világbajnok az olasz, miért ne lehetne egy harmadik gyárral is az? ---- T ---- &