A KTM gépeiről tegnap, a Francia Nagydíj első napján is bebizonyosodott, hogy a mezőny legversenyképesebb és legkönnyebben beállítható motorjai. Le Mans-ban az idény előtt sem Mika Kallio, sem Talmácsi Gábor nem tesztelt, ennek ellenére az első edzésnapon ők diktálták az iramot. Az ideiglenes rajtelső Kallio, valamint a harmadik legjobb idővel záró Talmácsi tempója azért különösen feltűnő, mert korábban egyikük sem ért el kimagasló eredményt a Bugatti-pályán.
Talmácsi Gábor a szabadedzés megnyerésével kezdett Le Mans-ban(Fotó: O. Bergamaschi)
Talmácsi Gábor a szabadedzés megnyerésével kezdett Le Mans-ban(Fotó: O. Bergamaschi)
Talma, aki nem mellékesen a délelőtti szabadedzésen az első volt, különösebben sosem szerette Le Mans-t. 2001 és 2004 között az edzéseken a negyedik rajtsornál előrébb egyszer sem végzett, a versenyeken pedig a legjobb esetben is be kellett érnie a 16. hellyel. Az idén viszont egészen más a helyzet, bátran kijelenthető, hogy a Kínai GP-n elért harmadik hely után Talmácsi Franciaországban is esélyes a dobogóra.
Reménykedésre ad okot, hogy ameddig ő megőrizte jó formáját, addig a Kínában őt megelőző Pasini (12.) és Lai (9.) messze mögötte végzett. Talma látványos Le Mans-i feltámadásában a KTM is fontos szerepet játszott - az osztrák márka egy új hátsó gátlót adott, amelynek segítségével már a kanyarból való kigyorsítás sem okoz gondot. "Egyre jobb vagyok a versenyeken, és bár a csapattársam, Kallio ezúttal is gyorsabb volt nálam, tudom, hol lehet még javítani - mondta Talmácsi. - Körülbelül fél másodperc maradt még bennem, és nem kellett vért izzadnom az eredményért. Hogy van-e csapaton belüli rivalizálás Kallióval? Hogyne lenne! Hiszen mindketten nyerni szeretnénk! És szerintem csatában verhető a finn…"
A 250-ben is egy KTM-es volt a leggyorsabb, még ha Aprilián ült is… Nincs szó elírásról: Anthony Westnek a KTM adott engedélyt arra, hogy felülhessen egy német privát apriliás csapat motorjára. Az ügy hátterében az húzódik meg, hogy a KTM legkorábban a június végi Holland GP-re készül el a 250-es gépével, azonban nem szeretné, ha egyetlen 250-es pilótája versenytapasztalat nélkül ülne fel az új kétkerekűre. A tavalyi Ausztrál GP óta egyetlen vb-futamon sem induló West parádés visszatérése mellett a szakadó eső okozott beszédtémát ebben a kategóriában: az eső elöntötte a boxokat, a pályán állt a víz, 15 pilóta ki sem ment edzeni, egyelőre mindössze öten minősítették magukat a versenyre - sajnos Rizmayer Gábor nincs köztük.
A MotoGP-ben szeszélyes volt az idő, a legtöbben nem is a tempóra, hanem a versenybeállításokra összpontosítottak. Arról nem is beszélve, hogy a két szabadedzést háttérbe szorította Valentino Rossi váratlan bejelentése. Mindenki azt hitte, hogy Rossi az újabb márkaváltásról, a Ducatiról beszél majd - ezzel szemben… "Jövőre is a Yamahánál maradok, úgy gondolom, nem is lesz nehéz megegyeznünk - mondta a fiatal csillag. - De csak egy évre írok alá, mert utána szabad akarok lenni. Túl hosszú ideje versenyzek a gyorsasági motorkerékpáros világbajnokságon ahhoz, hogy ne gondolkodnék el komolyan, ha szerződést kínálnának a Formula-1-ből. A Ferrarival baráti a viszonyom, ám nem csak a maranellóiak léteznek."
Olasz források szerint az F1-gyel korábban is kacérkodó Rossi már meg is egyezett a Ferrarival: jövőre, a Moto GP nagydíjai között tesztelné a Ferrari együlésesét, hogy 2007-ben tapasztalt autóversenyzőként állhasson rajthoz a Formula-1-ben!
Francia Nagydíj, a vb 4. futama, Le Mans 125 kcm Az 1. időmérő: 1. Kallio (finn, KTM) 1:43.693, 2. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:44.005, 3. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 1:44.073, 4. Faubel (spanyol, Aprilia) 1:44.212, 5. Pesek (cseh, Derbi) 1:44.240, 6. Lüthi (svájci, Honda) 1:44.264, …23. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:45.656 250 kcm Az 1. időmérő: 1. West (ausztrál, Aprilia) 2:01.771, 2. Vincent (francia, Fantic) 2:05.211, 3. Marchand (francia, Aprilia) 2:08.055, 4. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 2:09.046, 5. Debon (spanyol, Honda) 2:10.053 MotoGP Az 1. szabadedzés: 1. Edwards (amerikai, Yamaha) 1:34.701, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 1:34.892, 3. Barros (brazil, Honda) 1:35.041, 4. Rossi (olasz, Yamaha) 1:35.067, 5. Checa (spanyol, Ducati) 1:35.285, 6. Nakano (japán, Kawasaki) 1:35.364. A 2. szabadedzés: 1. Barros 1:34.171, 2. Gibernau 1:34.290, 3. Biaggi (olasz, Honda) 1:34.618, 4. Edwards 1:34.721, 5. Nakano 1:35.067, 6. Melandri (olasz, Honda) 1:35.125 Tv: Eurosport, 12.45-15.15 (élő) ---- B ---- &