Nem éppen rózsás hangulatban vágtak neki a szombati napnak a pilóták Le Mans-ban, hiszen pénteken a katasztrofális időjárás, a pályán található pocsolyák és vízátfolyások miatt a legtöbben félelmekkel küszködtek. A versenyzőkben még az is felvetődött, hogy ilyen körülmények között inkább törölni kellene a nagydíjat.
Valentino Rossi és szerelôi addig bütykölték a Yamahát, amíg az olasz megnyerte a hivatalos idômérôt
Valentino Rossi és szerelôi addig bütykölték a Yamahát, amíg az olasz megnyerte a hivatalos idômérôt
A helyzet súlyosságát jelzi, hogy Valentino Rossi vezetésével a pilóták szövetsége tárgyalásokat folytatott a vb rendezőjével, a Dornával az esetleges törléséről. Szerencsére - legalábbis egyelőre - nem fenyeget ilyen veszély, ráadásul szombatra kisütött a nap is, így alaposan csökkent a rettegők száma. A száraz pálya végül Thomas Lüthinek (125), Daniel Pedrosának (250) és Rossinak (MotoGP) kedvezett, ők indulhatnak a pole pozícióból, míg a pénteki eredményén ugyan javító, egy helyet azonban visszacsúszó Talmácsi Gábor az első sorból, negyedikként startolhat.
Talmácsi karrierje legjobb edzéseredményét érte el Le Mans-ban, hiszen 2001-ben 16., 2002-ben 18., 2003-ban 17., 2004-ben pedig a 22. rajtkockából indulhatott. Az utolsó hivatalos tréningen több mint két tizedet faragott le a pénteki idejéből, ráadásul egy bravúrt is bemutatott. Csapattársa Julion Simon bukott, akinek a lábán átesett, majd "Talma" gépe elé zuhant a japán Kuzuhara. A magyar KTM-es azonban ritka bravúrral kivédte az ütközést… Talmácsi egyébként délelőtt másolta az előző napi produkcióját, hiszen ismét megnyerte a szabadedzést, igaz, vizes pályán.
Szárazon viszont Lüthi volt a király, aki a 39. nagydíján megszerezte pályafutása első pole pozícióját, egyben az első svájci rajtelsőség Le Mans-ban. Mindez nagyon jó előjel neki, hiszen ha a Honda Le Mans-ban rajtelső lett, a versenyt is megnyerte. Lüthi pedig ugyebár hondás… A Kínai GP győztese viszont már biztosan nem győzhet, Mattia Pasini csuklója ugyanis még pénteken két helyen elrepedt, és nem tud motorra ülni.
Rossi viszont folytathatja a parádéját, mert miután megoldotta a pénteki beállítási problémáit, megszerezhette karrierje 37. pole-ját. Persze ez csak a száraz tény, hozzá méltó módon ehhez rekordok is tartoznak: két tizeddel megjavította a hondás Sete Gibernau pályacsúcsát; a királykategóriabeli rajtelsőségeket (27) illetően az örökranglistán megelőzte az amerikai Freddie Spencert, és már csak az ausztrál Michael Doohan, valamint az amerikai Kevin Schwantz áll előtte; ő lett az első, aki két márkával (korábban Hondával repesztett az élre) is rajtelső lett az elitben Le Mans-ban; és a legnagyobbak között rajta kívül senki sem tudott háromszor diadalmaskodni a tréningen.
Francia Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 4. futama, Le Mans A rajtsorrend 125 kcm: 1. Lüthi (svájci, Honda) 1:43.405, 2. Kallio (finn, KTM) 1:43.688, 3. Faubel (spanyol, Aprilia) 1:43.939, 4. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 1:43.940, 5. Simoncelli (olasz, Aprilia) 1:44.005, 6. Pesek (cseh, Derbi) 1:44.088, …19. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:45.120
250 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:37.391, 2. Stoner (ausztrál, Aprilia) 1:37.880, 3. Lorenzo (spanyol, Honda) 1:37.882, 4. Porto (argentin, Aprilia) 1:38.123, 5. Dovizioso (olasz, Honda) 1:38.448, 6. De Puniet (francia, Aprilia) 1:38.554, …26. Rizmayer Gábor (magyar, Yamaha) 1:42.540