Jarno Trulli nincs túl barátságos hangulatban. Pokolba kívánhatja már ezeket a kötelező interjúkat, a napszemüvegét sem veszi le, úgy kezd el egy-egy mondatos válaszokat adni a kérdésekre. Aztán mégiscsak mosolyogni kezd a Toyota olasz pilótája akkor, amikor nem a Formula-1-ről esik szó. Látszik, szívesen beszél néhány hónapos kisfiáról, Enzóról, aki a tévhittel ellentétben nem Ferrariról, hanem Trulli nagyapjáról kapta a nevét, saját készítésű boráról, no meg a tesztpályák biztonságának fokozásáról.
Trulli szerint amíg jönnek a jó eredmények, nem kell aggódnia csapattársával, Ralf Schumival ápoltviszonya miatt
Trulli szerint amíg jönnek a jó eredmények, nem kell aggódnia csapattársával, Ralf Schumival ápoltviszonya miatt
- Szereti a Magyar Nagydíjat? - Alapvetően igen, bár a várost magát nem nagyon ismerem, mert a versenyhétvégéken nagyon sok dolgunk van, nem érünk rá körülnézni. A pályát kedvelem, de pokoli nehéz rajta versenyezni, úgyhogy az elsődleges célunk itt: szerezni néhány pontot.
- Ön a régi motorosok közé tartozik. Mennyit változott a pálya és a környéke azóta, hogy először versenyzett itt? - A Hungaroring rengeteget fejlődött, a boxutcában sokkal kényelmesebben el lehet férni, és a pálya minősége és biztonsága is javult. Kevesebb a bukkanó az aszfaltcsíkon, szóval összességében sokkal jobb.
- Az idény elején gyakran előfordult, hogy az időméréseken rendkívül gyors volt, a versenyeken azonban nem. Mi ennek a magyarázata? - Általában kevés üzemanyaggal, könnyű autóval mentünk, és az új gumikkal nagyon jól viselkedett az autó. Később azonban akadtak problémáink, különösen a hátsó abroncsaink korai kopása miatt.
- Ez lehet az oka, hogy az utóbbi öt versenyen mintha lassultak volna egy picit? - Megpróbáltunk választ kapni arra, hogy mi a visszaesésünk oka, de egyelőre még nem tudjuk. Talán az a gond, hogy a csapat túlságosan is a jövő évi fejlesztésre koncentrál, ezért kevesebb energiája marad az idei kocsira.
- Mi a helyzet az új motorral? - Néhány héttel ezelőtt elkezdtük a tesztelését Jerezben, de én még nem próbáltam ki.
- És a tavalyi termésből készült saját borát? Azt már kipróbálta? Hallottuk, hogy tavaly még díjat is nyert. - Ittam már belőle egy-két pohárkával, és én mondom, nem is rossz! De be kell vallanom, nem vagyok nagy borivó…
- Korábban gokartok gyártásával is foglalkozott. Az miért maradt abba? - Az utóbbi időben visszaesett az érdeklődés a gokartozás iránt, meg a Formula-1 mellett nem is nagyon marad időm a gokartüzletre.
- Főleg most, hogy megszületett az első gyermeke. Hogy van a kisfia, Enzo? - Köszönöm, jól van - ahhoz képest, hogy fiú, nagyon jó gyerek.
- Változtatott valamit a vezetési stílusán, hogy gyakorló apuka, és felelősséggel tartozik valakiért? - Egyáltalán nem, bár nagyon izgalmas érzés tudni, hogy egy bébi vár otthon, amikor hazamegyek. Azt hiszem, egy ideig még nem engedem a Formula-1 közelébe, mert szerintem egy kisgyereknek nincs helye a boxutcában. Túl hangos lenne ez neki.
- Visszatérve a Formula-1-re, a jövő héten Cannes-ban tartják a pilóták szakszervezetének, a GPDA-nak az ülését. Mi lesz a fő téma? - A biztonság. A teszteléseken sokkal kevesebb biztonsági intézkedést foganatosítanak, mint a nagydíjakon: nincs elég sportbíró, és aki van, az sem mindig szakképzett, nincs elég mentőautó, így pedig elég kockázatos száguldozni.
- Vannak, akiket ez sem érdekel. Kimi Räikkönen például azt nyilatkozta, hogy nem foglalkozik vele. - Ezt én felelőtlenségnek tartom, Kimit semmi sem érdekli. Nem akar beállni a sorba, pedig az ő érdeke is, hogy biztonságosabbak legyenek a tesztek.
- Talán még túl fiatal… - Ez nem kifogás, ha valaki nap mint nap háromszáz kilométer per órás sebességgel száguldozik…
- Milyen a kapcsolata csapattársával, Ralf Schumacherrel? - Változó - hol ilyen, hol olyan. De az eredmények azt mutatják, hogy tudunk együtt dolgozni.
- Nem zavarja, hogy ő kétszer annyi fizetést kap ugyanazért a munkáért? - Nem foglalkozom ezzel. Én elégedett vagyok a fizetésemmel. ---- A ---- M