Bár sokat küszködött a technikával júliusban, a hónap utolsó napján minden összejött Kimi Räikkönennek, aki így jó szájízzel kezdheti meg majdnem háromhetes nyári pihenőjét. Franciaországban és Nagy-Britanniában a szabadedzéseken ment tönkre a motorja, és tízrajthelyes büntetést kapott, míg Németországban a versenyen mondott csütörtököt a McLaren-Mercedese.
Räikkönen tudja, hogy nem elég, ha ezután is halmozza a gyôzelmeket, a vb-címhez Alonso újabb bakija is szükséges
Räikkönen tudja, hogy nem elég, ha ezután is halmozza a gyôzelmeket, a vb-címhez Alonso újabb bakija is szükséges
A Hungaroringen ugyan elsőként hajtott a pályára az időmérőn, de a koszos aszfalt ellenére a negyedik legjobb kör volt az övé, mi több, megelőzte Fernando Alonsót, aki csak hatodikként rajtolhatott. A verseny Räikkönen számára maga volt a kéjutazás, míg Alonso egy korai koccanás miatt a mezőny második felében kullogott, a finn könnyedén megverte az élcsoport többi tagját, és az összetettben tíz pontot faragva a hátrányából, 26 egységre feljött renault-s vetélytársára.
"Sokkal jobb a helyzet, mint az előző verseny után. Hockenheimben eldobtam magamtól tíz pontot, de Fernando ezt visszaadta - fogalmazott Räikkönen, aki tehát nem ajándékozta meg a 24. születésnapját pénteken ünneplő Alonsót. - Van még hátra hat Grand Prix, ha ezeken ugyanilyen eredményesek leszünk, és esetleg Fernandónak is becsúszik egy-két nullapontos futam, a javunkra fordulhat a világbajnoki pontverseny."
Érdekesség, hogy a Jégember az idén háromszor esett ki az első helyről, és mindháromszor Alonso aratta le a babérokat, de az azt követő viadalt rendre meg tudta nyerni a finn (Imola után Barcelonában, a Nürburgring után Monte-Carlóban, Hockenheim után pedig Mogyoródon). Ráadásul a legutóbbi két Räikkönen-győzelem alkalmával az oviedói pontot sem szerzett.
A kettejük közötti, 26 pontos különbség még mindig nem kevés, a csapatok között viszont igen szoros a versenyfutás, csak 12 egység a Renault előnye a McLarennel szemben. Lehetne ez négy is, ha Juan Pablo Montoya nem esik ki műszaki hiba miatt, és a McLaren megszerzi idei első kettős győzelmét.
Csakhogy a dupla diadal az idén eddig csak a Ferrarinak jött össze - az indianapolisi csonka futamon.
Ron Dennis McLaren-elnök szerint ismét bebizonyosodott, hogy nem minden a sebesség. "Juan Pablo győzhetett volna, ha nem esik ki, a kétkiállásos taktikája nyerő lehetett volna Kimi háromszori tankolásával szemben.
Mindent megteszünk, hogy gyorsak legyünk, de még vehetünk vissza a megbízhatóság miatt. A hátralévő versenyeken nagyobb súlyt helyezünk a kocsik tartósságára, de sajnos nem tudjuk egyik pillanatról a másikra kiküszöbölni a hibáinkat. Én még mindig azt mondom, hogy könnyebb egy gyors autót megbízhatóvá tenni, mint egy lassút gyorssá" - mondta Dennis.
A szakember közölte, hogy Räikkönen autója az utolsó 15 körben szintén majdnem felmondta a szolgálatot, a teljes adatközlési rendszert ki kellett kapcsolni, csak hogy kíméljék a McLaren-Mercedest. "Öt körön át totális csend volt a boxunkban, ehhez hasonlót még sohasem tapasztaltam" - árulta el a wokingi vezető.
Alonso nem sokat rágódott a mogyoródi történteken, a sors által szolgáltatott igazságnak tulajdonította a Magyar Nagydíj végeredményét. "Ha azt vesszük, hogy július előtt huszonkét pontos előnyünk volt, most pedig huszonhat, az nem rossz, ráadásul négy futammal kevesebb van hátra az idényből. Most nekünk kellett szenvednünk, de jön egy kis szünet, amely alatt fel kell töltődnünk, hogy az utolsó nagy sprintet a lehető legjobb állapotban kezdjük el" - fogalmazott a spanyol, aki Ralf Schumacherrel koccant a rajt után, és az új első légterelőjével nem tudott felzárkózni a pontszerző helyekre, sőt körhátrányban fejezte be a futamot.
"Nem vonok le messzemenő következtetéseket ebből a futamból, az időmérőn hibáztam, csak ezért nem kerültem az első sorba, a futamon pedig nem volt rendben a kocsi a rajt után. Semmi okunk a kétségbeesésre" - jelentette ki Alonso. ---- A Red Bull Racing két pilótája, Christian Klien és David Coulthard ugyan az első körben kiesett a Hungaroringen, ám ez nem akadályozta meg a lazaságáról híres csapatot abban, hogy vasárnap fergeteges bulit csapjon a Citadellán ---- Olaszország Gazzetta dello Sport: Köszönjük, Schumacher! Räikkönen diadalmaskodott, de Schumacher is meggyőző volt. A Magyar Nagydíj után minden pilótának az lehet az érzése, hogy újrakezdődik a világbajnokság. A Ferrarinál ismét félig tele van a pohár, nem pedig félig üres. Corriere dello Sport: Ismét itt a vörös büszkeség. Schumacher elégedett lehet az F2005-össel, jóllehet Räikkönen ezúttal utolérhetetlen volt.
Spanyolország AS: Ralf Schumacher tönkretette Alonso nagydíját. Marca: A Schumacher klán ismét Alonso útjába állt.
Németország Kicker: Räikkönen Schumacher előtt - Alonso vb-szólóját megszakították. Schumi és a Ferrari ismét az élen - hónapokon keresztül legyőzték, megalázták, verbálisan szétverték a Ferrarit, amely most főnixmadárként feltámadva szerezte meg az év első pole pozícióját, méghozzá majdnem egy másodperces előnnyel. Ehhez már csak ráadásként jött a versenyen elért második hely.
Nagy-Britannia The Guardian: Kimi Räikkönennek győzelmet hozott a mesteri taktika, és tíz pontot lefaragott az összetettbeli hátrányából Alonsóval szemben.
Franciaország L’Equipe: Pole pozíció, 28 kör az élen és második hely vasárnap: Michael Schumacher és a Ferrari megtette az első lépést az újabb dicsőségek felé.