Az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésen Talmácsi a hetedik, a vb-éllovas Mika Kallio a 14., a spanyol Julian Simon pedig a 15. helyen végzett. A KTM versenyzői az időmérőn sem tartoztak a főszereplők közé: a váltógondokkal küszködő Simon tizedik lett, a folyamatos motor- és futóműproblémákkal bajlódó Kallio pedig csak a 18. időt érte el. Talmácsi sem tartozott a szerencsés motorosok közé a bukása miatt, honfitársunk mégsem okozott csalódást. A tartalék motorral is gyors volt, s ami a legfontosabb: a KTM-nek bebizonyította, lehet rá számítani a vb-címért folyó küzdelemben, az első időmérő után ott lohol a KTM első számú riválisa, a hondás Thomas Lüthi mögött.
A 125-ös vb-éllovashoz, Kallióhoz hasonlóan a 250-es listavezető, a spanyol Daniel Pedrosa is hátrányban van. A kétszeres világbajnoknak azonban nem motorgondjai vannak, hanem nagyon fáj a Japánban megsérült, bal válla. Spanyol sajtóforrások szerint Pedrosának meg kellene műteni a vállát, ám ő fájdalomcsillapítókkal is vállalta a versenyzést. A spanyol küzdött, egyelőre eredménytelenül: a szabadedzésen tizedik, az időmérőn csak hatodik volt.
A MotoGP-ben három világbajnok keltette a legnagyobb feltűnést. A ducatis Loris Capirossi és a suzukis Kenny Roberts egy-egy nagy bukásban súlyosan megsérült, mindketten a Doohan-kanyarban estek, jóval 200 kilométer/órás sebesség felett. Capirossinak bevérzett a bal tüdeje, és meghatározatlan ideig kórházban kell maradnia, Roberts pedig eltörte a bal csuklóját. A sérülések azt jelentik, hogy valószínűleg mindkettőjük számára véget ért a szezon…
"Sosem volt ilyen jó a gépem"
Talmácsi Gábor hatodikként fejezte be az első időmérést (a legjobb KTM-esként), a pilóta elárulta: sohasem volt még ilyen jó a motorja, mint most. A KTM direkt befecskendezésű erőforrásra váltott, és úgy tűnik, jól tette, hiszen az összes pilótája elégedett.
Talmácsinak egyébként kalandosan alakult a tréningje: rögtön az elején elég nagyot esett az első kanyarkombinációból kifelé jövet. A szél is fújt, meg az előtte lévő riválisa is "rácsukott" egy kicsit. Azt így utólag nem tudja, hogy egymáshoz értek-e a motorok, vagy csak túl közel voltak, a lényeg, hogy Talmácsi átrepült a kormányon.
Ezek után elég feltüzelt állapotban ment vissza a pályára a tartalék motorral, amelyen kemény gumik voltak, de ez sem számított. Ment egy gyors kört, és tudta, hogy van még egy lehetősége. ,,Az első három szektorban javítottam az időmön, és én is úgy éreztem, hogy közel van az ideiglenes pole pozíció, ám a célegyenesre ráforduló kanyarban, ahol ötödik fokozatban kell menni, valaki kettesben döcögött előttem – mondta Talmácsi. – Muszáj volt levennem a gázt, pedig a motorom parádés volt, sohasem ment még ilyen gyorsan, mint most. Nem is változtatunk rajta semmit."
A csapaton belül a Katarban történtek ellenére jó a hangulat, a KTM kiadott egy közleményt, amelyben az szerepelt, hogy a két héttel ezelőtti viadalon félreértés történt, de már mindenki a jövővel foglalkozik.
Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 25. hely): – Az egyik szemem sír, a másik nevet. A csapattársam, Rodríguez harmadik lett az időmérésen, én azonban megint csak a mezőny végén vagyok. A reggeli szabadedzés második körében befogott a hátsó fékem, ami miatt majdnem el is estem. Ezután sokáig szerelték az Apriliát, és mire visszamentem a pályára, már esett az eső. Az időmérőn kellett tehát megtalálni a száraz beállításokat, amelyek egyelőre nem tökéletesek, a hátsó futóművön még van mit javítani. Ennek ellenére tíz másodpercet gyorsultam, és remélem, még jó néhányat fogok is.
AUSZTRÁL NAGYDÍJ, A GYORSASÁGI MOTORKERÉKPÁROS VB 15. FUTAMA, PHILLIP ISLAND
125 kcm. 1. időmérő: 1. Pasini (olasz, Aprilia) 1:38.665, 2. Di Meglio (francia, Honda) 1:38.828, 3. Rodríguez (spanyol. Aprilia) 1:38.857, …6. Talmácsi Gábor (magyar, KTM) 1:38.900, …25. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:40.766
250 kcm. 1. időmérő: 1. Porto (argentin, Aprilia) 1:33.117, 2. Stoner (ausztrál, Aprilia) 1:33.423, 3. Barbera (spanyol, Honda) 1:33.624
MotoGP. 1. szabadedzés: 1. Gibernau (spanyol, Honda) 1:31.551, 2. Barros (brazil, Honda) 1:31.719, 3. Checa (spanyol, Ducati) 1:31.762. 2. szabadedzés: 1. Rossi 1:30.349, 2. Checa 1:30.619, 3. Hayden (amerikai, Honda) 1:31.016