A tavaly gyengélkedő Michael Schumacheré a pole pozíció a Bahreini Nagydíjon. A Ferrari német pilótája ezzel hosszú hányattatása után beérte az örökranglistát 1994 óta 65 rajtelsőséggel vezető Ayrton Sennát.
Michael Schumacher már hivatalosan is kijelenthette, hogy bivalyerôs a Ferrari 248F1-es jel? négykerek?je
Michael Schumacher már hivatalosan is kijelenthette, hogy bivalyerôs a Ferrari 248F1-es jel? négykerek?je
Az egykörös időmérés bevezetése előtti utolsó két versenyen, a 2002-es Amerikai és Japán Nagydíjon két Ferrari foglalta el az első rajtsort. A pole pozíció Michael Schumacheré lett, a második hely pedig brazil csapattársáé, Rubens Barrichellóé. Az egykörös időmérés eltörlését követő versenyen, a 2006-os Bahreini GP-n két Ferrari foglalja el az első rajtsort. A pole Michael Schumacheré, a második hely pedig brazil csapattársáé, Felipe Massáé.
Sokáig hajtott a rekordbeállításért
Néhány évvel ezelőtt a többség számára már unalmas volt a Ferrari és Schumi egyeduralma, a német pilóta zsinórban a harmadik vb-címét szerezte meg az olasz csapattal, és ezt még két összetettbeli diadal követte. Tavaly aztán visszaesett a Scuderia és német ásza, aki mindössze egy-egy pole pozíciót és futamgyőzelmet ért el, a pontversenyben pedig csak a harmadik lett.
Schumachernek a mindössze egy rajtelsőségével – amelyet a Hungaroringen szerzett meg – nem sikerült beállítania az egyik olyan ritka rekordot, amelyet még nem ő tart: a pole pozícióét. Ayrton Senna 65-jétől a tavalyi évad előtt kettővel volt elmaradva, és mindenki biztos volt benne, hogy a brazil legenda csúcsa mára már a múlté lesz. Csakhogy a Ferrari gyengélkedése miatt eddig a hétvégéig Ayrton egyedül tartotta a rekordot. A Ferrari régi-új első soros felállása Szahírban teljesen új időmérő szisztémában alakult ki. Az egykörös rendszert a háromrészes, kieséses verzió váltotta fel. Az elődhöz hasonlóan ez a megoldás is szedi a maga áldozatait. Az első 15 percben, amikor mind a 22 pilóta pályára hajthatott, hogy eldöntsék, ki a hat leggyengébb, Kimi Räikkönen és Ralf Schumacher akadt fent a rostán.
Räikkönen fennakadt a rostán
A finn McLaren-Mercedesének jobb hátsó kerékfelfüggesztése rögtön az első körben eltört, és bár a Jégember visszavánszorgott a boxba, tartalék autó híján fel kellett adnia a tréninget, és az utolsó rajtkockába kényszerült. A Räikkönen miatt szünetelő edzésen már csak annyi idő maradt, hogy mindenki egy kört teljesítsen, és Ralf Schumi mindkét Toro Rossónál lassabb lett.
Az első és a második tréningre is szinte üres tankkal mentek ki az autók, a legjobbak a legvégén csak egy kört teljesítettek. A harmadik, záró részben viszont már rögtön az elején a pályára hajtott mind a tíz, megmaradó pilóta, akik folyamatosan köröztek, de igen gyenge időeredményeket értek el. Ennek oka az volt, hogy a szabályok szerint annyi üzemanyaggal kezdhetik el a versenyt, amennyivel az utolsó időmérőt (vagyis tankoltak a kocsikba). Ennek persze az lett a következménye, hogy mindenki körözött, ahogyan csak bírt, hogy fogyjon az üzemanyag, és a kvalifikáció végére a legfontosabb körre a lehető legkönnyebbé váljon az autó. Ezért mindenki 12-15 percig égette a benzinjét, mielőtt új gumikért a boxba hajtott, és ráment az „igazi” körére. (Az edzés után néhányan kifogásolták a Ferrari hátsó szárnyát, mert a szabályokkal ellentétben flexibilis, de az FIA nem talált hibát.)
Összecsapás Manamában
Péntek éjszaka a bahreini rendőrség összecsapott egy tüntetőcsoporttal Manamának abban a negyedében, ahol a nyugati újságírókat szállásolták el. Egy helyi szervezet már korábban jelezte, hogy a világsajtó figyelmét kihasználva békés tüntetést szervez azoknak a foglyoknak a szabadon bocsátásáért, akiket december óta tartanak rabságban – egy reptéri lázadás miatt. A csoport ígéretei szerint békésen akarta lebonyolítani a felvonulást, ám nem számolt néhány fiatallal, akik csatlakoztak a tüntetéshez, és vandálkodni kezdtek. Kirakatokat törtek be, rendőröket dobáltak meg, és gázpalackokat robbantottak fel. Az egyenruhások könnygázt vezetettek be, számos rendbontót letartóztattak, több mint egy tucat tüntetőt gázmérgezéssel szállítottak kórházba. Reggelre elült a botrány, és az élet a szokott rendben zajlott tovább Manama utcáin.
BAHREINI NAGYDÍJ, IDŐMÉRŐ EDZÉS
NÉV
CSAPAT
IDŐEREDMÉNY
1
M. Schumacher
Ferrari
1:31.431
2
F. Massa
Ferrari
1:31.478
3
J. Button
Honda
1:31.549
4
F. Alonso
Renault
1:31.702
5
JP. Montoya
McLaren
1:32.164
6
R. Barrichello
Honda
1:32.579
7
M. Webber
Williams
1:33.006
8
C. Klien
Red Bull
1:33.112
9
G. Fisichella
Renault
1:33.496
10
N. Heidfeld
BMW
1:33.926
11
J. Villeneuve
BMW
1:32.456
12
N. Rosberg
Williams
1:32.620
13
D. Coulthard
Red Bull
1:32.850
14
J. Trulli
Toyota
1:33.066
15
V. Liuzzi
Scuderia Toro Rosso
1:33.416
16
S. Speed
Scuderia Toro Rosso
1:34.606
17
R. Schumacher
Toyota
1:34.702
18
C. Albers
Midland F1
1:35.724
19
T. Monteiro
Midland F1
1:35.900
20
Y. Ide
Super Aguri
1:37.411
21
T. Sato
Super Aguri
1:38.868
22
K. Räikkönen
McLaren
mért kör nélkül
Méltó utód a német pilóta A legendás brazil 65 pole-os csúcsát szombaton állította be Schumi, akinek még egy rajtelsősége sem volt Senna (képünkön) halálakor. A brazil az utolsó edzésdiadalát egy nappal a halála előtt érte el, míg Schumi a következő futamon, az 1994-es Monacói GP-n debütált az első rajtkockában.
Senna
Schumacher
Nagydíjrajtok
161
230
Első nagydíj
1984 Brazil GP
1991 Belga GP
Első pole
1985 Portugál GP
1994 Monacói GP
16. futam
42. futam
65. pole
1994 San Marinó-i GP
2006 Bahreini GP
161. futam
231. futam
Az első sorban
87-szer
107-szer
---- Fernando Alonso az időmérő első és második periódusában is a legjobb eredményt érte el, de a pole pozícióról döntő húsz percben csak a negyedik lett. Csapattársa, az addig szintén remeklő, de a végén a friss gumijaira panaszkodó Giancarlo Fisichella a kilencedik helyről rajtol, azaz úgy tűnik, hogy a Renault alaposan megtankolta autóit, ennek hasznát pedig a versenyen láthatja. A futamon mindenképpen számolni kell velük, mint ahogy Jenson Buttonnal is, aki a teszteléseken mutatott kiegyensúlyozott teljesítményét megismételve könnyen odaérhet a dobogóra. A Ferrarit sem szabad leírni – Schumi tavaly remek volt ezen a pályán, egészen addig, amíg tönkre nem ment az autója, Massa pedig a februári teszteken villogott Szahírban.
NS-tipp 1. Michael Schumacher 2. Fernando Alonso 3. Jenson Button ---- Mogyoródi „emlékek” A Ferrari negyvenhetedszer sajátította ki az első sort, legutóbb a 2004-es Magyar Nagydíjon dominált, amikor Schumacher és Barrichello indult az élről. (A leintéskor is ugyanez volt a sorrend.) Azóta csupán kétszer jegyezhettünk föl „duplázást”: a tavalyi Belga GP-n – Juan Pablo Montoya és Kimi Räikkönen révén – a McLarené, a 2005-ös kínai idényzárón – Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella jóvoltából – pedig a Renault-é volt az első rajtsor.
Csúcs ez az első sor Felipe Massa remekül mutatkozott be a Ferrariban, a második helye egyéni csúcs, az eddigi legjobbja két negyedik pozíció volt (2004, Kínai és Brazil GP). Ezt megelőző 53 hivatalos edzésén 14-szer kvalifikálta magát az első tízbe. A Sao Pauló-i pilóta a 135., aki az első sorból vághat neki egy versenynek – az abszolút rekorder itt is Michael Schumacher (107).
Rosberg és Rosberg Nico Rosberg, a Williams újonca lepipálta édesapját – legalábbis abban a tekintetben, hogy amíg ő a 12. helyet szerezte meg élete első időmérőjén, addig Keke Rosberg csak a 24. kockára sorolhatott be bemutatkozása alkalmával, az 1978-as Dél-afrikai Nagydíjon. A finnek első világbajnoka a 18. kísérlete során ért „nicói” magasságokba, azaz lett 12.