Talmácsi Gábor a hetedik, Tóth Imre a 16. helyről várja a folytatást az idénynyitó spanyol viadal első időmérő edzése után, és bár a 125 köbcentis kategória mindkét magyar versenyzője elégedett, azért bíznak a javulásban. Az esős verseny mindkettejüknek jól jönne.
Tóth Imre remek formában volt az idômérésen, a versenyen pedig pontszerzésre pályázik
Tóth Imre remek formában volt az idômérésen, a versenyen pedig pontszerzésre pályázik
Talmácsi Gábort sokan féltették a vb előtt. Új csapatához későn érkezett meg a versenymotor, ráadásul az előszezonban viszonylag keveset tesztelhetett. Világbajnoki bronzérmesünk azonban már az évadnyitó viadal első edzésein nyilvánvalóvá tette, hogy alaptalanok a félelmek. Ő lett a legjobb hondás, és azt is megmutatta, hogy a fejlesztésekben előrébb járó derbisekkel, apriliásokkal és KTM-esekkel is képes tartani az iramot.
A nyolcadliteres géposztály másik magyar versenyzője, Tóth Imre pályafutása egyik legjobb ezdéspozíciójával kezdte a szezont – meg is lett az eredménye: az időmérés leintését követően azonnal technikai vizsgálatra vitték. Persze mindent rendben találtak.
A magabiztos kezdés ellenére vasárnap nem lesz könnyű dolguk a mieinknek, az ellenfelek ugyanis nagyon gyorsak.
A tavaly szinte állandóan balesetet szenvedő Lukas Pesek Derbije immár teljesen megegyezik az Apriliával – az olasz márka forgótárcsás erőforrása hajtja a spanyol motort is –, ezzel új életet kezdhet a cseh pilóta. Csakúgy, mint Alvaro Bautista, aki egy év után visszatért az Apriliához, és újra az élmezőnyhöz tartozik. A tavalyi vb-negyedik Pasini az előszezoni jerezi tesztek leggyorsabbja volt, így az lett volna a meglepetés, ha hátul végez az edzéseken. Talmácsi tavalyi csapattársai közül Julian Simon és Mika Kallio annak ellenére az élboly tagja, hogy a versenybeállításokat próbálta ki. Riválisokban tehát nincs hiány: kérdés, mire mennek egymással a felek a várva várt idénynyitón.
A királykategóriában a hétszeres világbajnok Valentino Rossi nem volt túl nyugodt Jerezbe érkezése után. A két héttel ezelőtti teszten, amelyet ugyanitt tartottak, csak a 11. lett, miután nem tudta megoldani az első futóműproblémáit. Rossi a csütörtöki évadnyitó sajtótájékozatón azt mondta, hogy még éremre sem esélyes a hét végén, ennek ellenére pénteken ő volt a leggyorsabb. A délelőtti vizes tréninget kihagyta ugyan, délután már ő diktálta az iramot, jelezve, hogy 1997, 1999, 2001, 2002, 2003 és 2005 után megint nyerni akar. Pedig egy női magazin riportere miatt elég ideges lett a sajtóértekezleten. Az újságírónő ugyanis a kérdéseivel arra utalt, hogy Rossi túlságosan el van foglalva a menyasszonyával, és ez ,,lelassítja”. Az ügy előzménye, hogy a Doktor becenévre hallgató pilóta egyszer azt találta mondani: akinek felesége, barátnője vagy gyereke van, minimum két másodperccel lassúbb a szingli társainál.
Spanyol Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 1. futama, Jerez de la Frontera 125 kcm. 1. időmérő edzés: 1. Pesek (cseh, Derbi) 1:47.734, 2. Bautista (spanyol, Aprilia) 1:48.099, 3. Simon (spanyol, KTM) 1:48.168, ...7. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:48.906, ...16. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:49.448 250 kcm. 1. időmérő edzés: 1. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:44.561, 2. Lorenzo (spanyol, Aprilia) 1:44.584, 3. S. Aojama (japán, Honda) 1:45.136 MotoGP. 1. szabadedzés: 1. Capirossi (olasz, Ducati) 1:56.260, 2. Melandri (olasz, Honda) 1:57.056, 3. Stoner (ausztrál, Honda) 1:57.131. 2. szabadedzés: 1. Rossi (olasz, Yamaha) 1:41.613, 2. Capirossi 1:41.625, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:41.798 ---- H ---- A