Fernando Alonso hibátlan versenyzéssel nyerte meg a rendkívül mozgalmas Ausztrál Nagydíjat, amelyet követően 14 pontra nőtt az előnye a vb-n. A verseny nagy vesztese Jenson Button volt, akinek autója méterekkel a cél előtt állt le.
Fernando Alonso és a Renault ebben az évben is az üldözött szerepét fogja játszani a világbajnokságban
Fernando Alonso és a Renault ebben az évben is az üldözött szerepét fogja játszani a világbajnokságban
Roncsderbinek sem volt utolsó a vasárnapi Ausztrál Nagydíj, amely rajtkarambollal kezdődött, további egy koccanást, valamint négy kicsúszást regisztrált. A biztonsági autó négyszer hajtott a pályára, slusszpoénként pedig Jenson Button lángoló Hondával állt le méterekkel a cél előtt. Ahogy az lenni szokott, Fernando Alonsónak volt a legkevesebb gondja, a spanyol az első biztonsági időszak után az élre állt, és megszerezte idei második győzelmét, amely után ugyanannyi pontja van (28), mint két legelszántabb üldözőjének, Kimi Räikkönennek és Giancarlo Fisichellának (14-14) – együttvéve.
A büntetés elkerülése volt a honda célja
A pályafutása 103. versenyén szereplő Button a rajt után talán elhitte, hogy megszerezheti első győzelmét a Formula–1-ben. A rajtnál faképnél hagyta Alonsót, és úgy tűnt, túl van a nehezén, maga mögött tudja tartani a címvédőt. Ám egymás után jöttek a baleseteket követő biztonsági időszakok, előbb Alonso, majd Räikkönen és a többiek is elhúztak a Honda angolja mellett. (Button nagyon elkeseredett, hiszen a biztonsági időszakban lehűltek a gumijai, négy-öt körön át rengeteg időt vesztett, és mire felvette a legjobbak ritmusát, már jócskán mögöttük volt.)
Massának nem sok esélye maradt
A végén az ötödik helyért csatázott Button, de a legdrámaibb pillanatban, két kanyarral a cél előtt felrobbant mögötte a Honda-motor. Elment mellette Fisichella, ő pedig el sem jutott a célvonalig, lángoló-füstölő gépével leállt a pálya szélén. A Honda vezetősége bevallotta, hogy szándékosan állíttatta le Buttont a cél előtt, ha ugyanis elmegy a kockás zászló előtt, az övé a hatodik hely, de a motorcseréjét a következő futamon, Imolában tíz rajthelyes büntetéssel sújtják. Így viszont következmények nélkül lehet új erőforrást tenni a gépébe. Ezzel egyébként a Honda három ponttól fosztotta meg az angolt, aki célba érés esetén holtversenyben Räikkönennel és Fisichellával a vb második helyén állna, és kettővel önmagát (Rubens Barrichello egy helyett két pontot szerzett), elszalasztva, hogy a Ferrarit beérve a harmadik legyen a konstruktőrök között. Ám a Hondát a jelek szerint nem a pontverseny érdekli, hanem az első győzelme megszerzése.
A japán gyárnak, ha már nem nyerhet, teljesen mindegy, hogy harmadik vagy ötödik lesz a világbajnoki pontversenyben. Sokkal fontosabb neki, hogy végre futamot nyerjen. Tavalyelőtt, még BAR-ként második lett a Ferrari mögött, de csalódottak voltak a vezetői, mert egyszer sem nyertek a Ferrari árnyékában, míg a mögöttük végző Renault, Williams és McLaren is behúzott egy-egy győzelmet.
A Honda az idén mindent feltesz az első győzelemre, ezt a most elhullajtott három pont is bizonyítja. A San Marinó-i Nagydíjon ugyanis tiszta lappal, új motorral, büntetés nélkül indulhat Button, ismét célba veheti élete és csapata első győzelmét. Rubens Barrichello sem azért került a csapathoz, hogy szorgosan gyűjtögesse a pontokat, hanem hogy a Ferrarinál megszerzett győzelmi tapasztalatát itt is futamsikerre váltsa.
Ralf Schumacher dobogós helye pedig még elszántabbá tette a Hondát arra, hogy az első olyan japán gyár legyen, amely F1-es futamgyőzelmet arat. az idén is Ketten futnak versenyt a vb-címért
A teljes képet figyelve, a Ferrari kettős kiesése és autói lassúsága láttán úgy tűnik, az idén ismét csak a Renault és a McLaren lesz a vb-ért versenyt futó páros. Ráadásul a francia gyár az egy évvel ezelőtti helyzethez hasonlóan ismét előnybe került, és szívesen eljátssza az üldözött szerepét.
Van rutinja benne, Alonso pedig megingathatatlannak tűnik. Persze Räikkönen Button megelőzése közben elfékezte magát, autója a szögletesre kopott kerék által keltett vibráció miatt elvesztette néhány légterelő elemét, ettől lelassult. Ha ugyanolyan, gond nélküli versenyei lesznek a finnek, mint Alonsónak, vélhetően ismét elkezdődik a hajtóvadászat. ---- Felvezető kör: Montoya megcsúszott az utolsó kanyarban, míg Fisichella lefulladt. A mclarenes visszafoglalhatta helyét a rajtrácson, a renault-s viszont a második felvezető kör után a boxból rajtolt. A verseny 58-ról 57 körösre változott. Rajt: a pole-ból induló Button maga mögött tartotta Alonsót. Hátrébb, az első kanyarban Speed meglökte Klient, aki Massának és Rosbergnek ütközött, a ferraris azonnal feladta, a williamses még elment a boxig. 1. kör: Coulthard és Trulli autója öszszeért, az olasz megpördült, és feladta a versenyt. A pontszerzők sorrendje: Alonso, Button, Räikkönen, Montoya, R. Schumacher, Webber, Heidfeld, M. Schumacher. 2–3. kör: biztonsági időszak a rajtbaleset miatt. Montoya ezalatt megcsúszott, s két helyet veszített. 4. kör: az újraindulásnál Alonso elment Button mellett, R. Schumachert Webber és Montoya is megelőzte. 5. kör: Montoya megelőzte Webbert, hátrébb Klien a falnak ütközött. 7–9. kör: biztonsági időszak. 10. kör: az újraindulásnál Räikkönen megelőzte Buttont. 12. kör: Liuzzi megelőzte M. Schumachert, és feljött a 8. helyre. Első boxkiállások: Montoya 18., Button, R. Schumacher, Fisichella 19-19., Alonso 20., Räikkönen 21., Liuzzi 23., Heidfeld, M. Schumacher 25-25. kör. Liuzzi és R. Schumacher boxutcai sebességtúllépésért áthajtásos büntetést kapott, és visszaesett. A pontszerző helyeken Alonso, Räikkönen, Montoya, Heidfeld, Button, M. Schumacher, Villeneuve, R. Schumacher volt a sorrend. 23. kör: az előtte állók boxkiállása után vezetést szerző Webber két körig állt az élen, de váltóhiba miatt feladta az első helyről. 33. kör: M. Schumacher a célegyenesbe fordító kanyarban kicsúszott, autója a falnak csapódott, és keresztbe csúszott a célegyenesen, amely tele lett földdel és törmelékkel. 34–37. kör: biztonsági időszak. Mindenki végrehajtotta második pit stopját, Villeneuve először szervizelt. Räikkönen autóján orrot cseréltek, Montoya mögötte várakozva szintén időt vesztett. 38. kör: újraindult a verseny, de Liuzzi a második kanyart követően megcsúszott Villeneuve mögött, a falnak csapódott, és átcsúszott a pályán. 39–40. kör: biztonsági időszak. A pontszerzők sorrendje: Alonso, Räikkönen, R. Schumacher, Montoya, Heidfeld, Button, Fisichella, Villeneuve. 46. kör: a Ralf Schumachert üldöző Montoya az utolsó kanyarban megcsúszott, autója meghibásodott, és a kolumbiai feladta a versenyt. Barrichello feljött a nyolcadik helyre. 57. kör: Räikkönen a verseny leggyorsabb körét futotta, az ötödik helyezett Button motorja az utolsó előtti kanyarban felrobbant, s miután Fisichella elment a hondás mellett, az angol a csapatvezetés utasítására a célvonal előtt megállt. A nyolcadik hely Speedé lett, de az amerikai a 38. körben sárga zászló ellenére előzte meg Coulthardot, s utólag 25 másodperces büntetést kapott, amely miatt DC-é lett az egy pont. ---- Alonso–Prost 10–9 Fennállása során másodszor épített fel négyes győzelmi sorozatot a Renault, amely a tavalyi idénykezdetét „másolja” (akkor az évad első négy versenye volt az övé). A 71. futamán a tizedik diadalát arató Fernando Alonso immár egyedül áll az élen a Renault győzelmi örökrangsorában, a spanyolt két francia, Alain Prost (9) és René Arnoux (4) követi.
Előzött a Michelin Remekül jubilált a Michelin. A francia gumiszállító a 200. GP-jén vett részt – előtte a Pirelli (203) áll az örökrangsorban –, és a 96. sikerét könyvelhette el, elhagyva a nagy rivális Bridgestone-t.
Coulthard „félezredes” lett A Formula–1 történetében David Coulthard lett a negyedik, aki elérte az 500-as ponthatárt. A Brazil Nagydíj óta először pontot szerző Rubens Barrichello (491) is hamarosan csatlakozhat ehhez az elitklubhoz. Akik a 300-as mérföldkőhöz közelítenek: Kimi Räikkönen (295 pont), Juan Pablo Montoya (290) és Alonso (275).
Ismét „pontos” a kanadai Hat év óta először fordult elő Jacques Villeneuve-vel, hogy egymást követő két alkalommal is pontot szerzett. Ezt megelőzően a 2000-es indianapolisi (4. hely), szuzukai (6.) és sepangi (5.) viadalon került be megszakítás nélkül a pontzónába. Csapattársa, Nick Heidfeld 100. alkalommal rajtolt – a német lett az 55., aki elérte ezt az álomhatárt. ---- Ralf Schumacher
Az idény első két versenyén hatalmas csalódást okozó Toyota német pilótája nagy meglepetésre dobogóra állhatott. Pedig az első pit stopjánál túllépte a megengedett sebességet a boxutcában, ezért áthajtásos büntetést kapott. Végül a lehető legjobban jött ki a biztonsági időszakokat követő újraindulások tömegjeleneteiből, s Alonso és Räikkönen mögé került. Ralf Schumi képes arra, hogy ilyenkor megragadja a lehetőséget, rutinjának köszönhette az eredményét.