Michael Schumacher tavaly Fernando Alonso hősies védekezése miatt nem tudott nyerni a villámgyors Ferrarival. Az idén viszont visszavágott a spanyolnak, és ő használta ki, hogy Imolában szinte nem lehet előzni.
Michael Schumacher ugyan tavaly is nyert egy versenyt, akkor Indianapolisban a nagy ellenfelek el sem indultak ? a mostanihoz fogható élményben a hétszeres világbajnoknak a 2004-es Japán Nagydíj óta nem volt része
Michael Schumacher ugyan tavaly is nyert egy versenyt, akkor Indianapolisban a nagy ellenfelek el sem indultak ? a mostanihoz fogható élményben a hétszeres világbajnoknak a 2004-es Japán Nagydíj óta nem volt része
Vasárnap újabb ízelítőt kaphattunk a Formula–1 szépségeiből Michael Schumachertől és Fernando Alonsótól, ugyanakkor az is újfent bebizonyosodott, hogy vannak pályák, amelyeken szinte lehetetlen előzni. A San Marinó-i Nagydíjon Schumacher a pole pozícióból rajtolva ugyanúgy őrizte meg lassúbb autójával az első helyét Alonsóval szemben, mint egy évvel ezelőtt a spanyol tette.
Szerepcsere az első helyen
Akkor Schumi jött hátulról a Renault-ra, de hiába érte utol több mint egy tucat körrel a leintés előtt, hiába próbálta meg többször is körbeautózni Alonsót, a spanyol maga mögött tudta tartani úgy, hogy eközben arra is ügyelt, hogy utol ne érjék az előttük haladó, egyébként lekörözésre váró ellenfeleket. Azaz lassított a tempón, hogy megőrizhesse pozícióját.
Az utóbbi évtizedek legnagyobb csatájának ítélték az egy esztendővel ezelőtti párharcot, mindenki Alonso higgadt védekezéséről és ezzel együtt a generációváltásról beszélt. Schumacher tehetetlen volt vele szemben, minden igyekezete ellenére meg kellett elégednie a második hellyel.
Ám most fordult a kocka, mindketten újra átélhették a tavaly történteket, csak éppen felcserélték a szerepeket. Alonso jött fel hátulról a sokkal gyorsabb autójával. A boxkiállása után 13 másodperces hátrányát kilenc kör alatt ledolgozta, és máris a ferraris mögött volt. Ehhez kellettek Schumi gumigondjai, a Ferrari ugyanis elképesztően lassú volt a második ,,menetben”.
Michael Schumacher huszonnyolc körön át tartotta fel Fernando Alonsót, aki a német hibájára várt, de végül ô maga hibázott
,,Nem tudjuk, mi ennek az oka – mondta Schumacher a verseny után. – Egyszer csak elkezdett szemcsésedni a gumi, ilyet eddig egyetlen tesztelésen vagy edzésen sem tapasztaltunk, ráadásul a többi készletünk is tökéletes volt. Mindenesetre ijesztő volt a verseny középső harmada.”
Imolában tavaly Alonso éppen Schumachernek mutatta meg, hogyan kell megőrizni a pozíciót lassú autóval, de feltételezhetjük, hogy a hétszeres világbajnok magától is rájött volna, mit kell tennie. Két másodperccel lassabbak voltak az üldözőknél, Alonso azonban semmit sem tudott tenni.
",Csak úgy lehet itt előzni, ha az elöl haladó hibázik” – árulta el a nagy igazságot Schumi. Ám ő hibátlanul vezetett, ráadásul a taktikai csatát is megnyerte a Ferrarival a Renault ellen.
A verseny ezen szakaszában, a második boxkiállások előtt úgy tűnt, Alonsónak elég lenne két szabad kör Schumi kiállása előtt vagy után ahhoz, hogy a hátrányából előnyt kovácsoljon. Mivel Alonso az első kiállások során öt körrel a német után ment ki a boxba, kézenfekvő lett volna, hogy most is megvárja, amíg a Ferrari elmegy előle, aztán a lekörözötteket maga mögé utasítva, szabad pályán még néhány kört megtéve ellenfele elé jön viszsza. Csakhogy elfogyott a Renault vezetőinek türelme, és éppen a legrosszabbkor, Schumi kiállása előtt egy körrel szólították be Alonsót.
,,Nem tudom, miért módosítottuk a kiállás időpontját – mondta Alonso. – Még jó néhány kört megtehettem volna, ha nem kapkodunk, és maradunk a tervezett menetrendnél, egy hellyel előrébb is végezhettem volna.”
Schumacher egy körrel később, egy csapásra felgyorsulva, Alonso elé jött vissza, amit Pat Symonds, a Renault agytrösztje azzal magyarázott, hogy Alonso nem volt elég gyors a kiállását követő körben. Ezt még meg kell beszélnie Alonsónak a csapatvezetőséggel, főleg azok után, hogy a spanyol sajtóban megjelent interjújában kérdőre vonta csapatát, amely nem mindig áll hozzá kellőképpen profi módon a versenyekhez (később hivatalos nyilatkozatban kért helyreigazítást).
A német helyetta spanyol hibázott
Alonso végül Schumi rontásában bízhatott, de akárcsak tavaly ő, ezúttal a német is hiba nélkül kormányozta autóját. Mi több, három körrel a vége előtt Alonso hibázott, és a Gilles Villeneuve-sikánban kissé kisodródott. Ezután már nem kockáztatott, megelégedett a második hellyel.
,,Szerettem volna előzni, de ehhez Michael hozzájárulására lett volna szükség – mondta Alonso. – Ám ő nem hibázott. A taktikánk végül majdnem bejött, és a végső sorrend szempontjából nagyon értékes pontokat szereztem. Számomra pedig ez a legfontosabb.” ---- A rajtrácsra vezető körök során Szato megpördült, de utána gond nélkül megérkezett a rajtceremóniára. Rajt: A pole pozícióból induló Michael Schumacher megőrizte első helyét Buttonnal szemben, mögöttük az ötödik helyről startoló Alonso Barrichellót meg tudta előzni, Massát nem. 1. kör: Albers és Ide koccant a Villeneuve-sikánban, a holland autója a levegőbe emelkedett, majd négy és fél bufenc után fejjel lefelé megállt a kavicságyban. Szerencsére Albers nem sérült meg, a biztonsági autó a pályára hajtott. 3. kör: Újraindult a verseny, a pont-szerzők sorrendje M. Schumacher, Button, Massa, Alonso, Barrichello, R. Schumacher, Montoya, Trulli volt. 5. kör: Trulli a boxba állt, és feladta a versenyt. Első boxkiállások: Barrichello 14., Button 15., R. Schumacher 16., Massa 19., M. Schumacher 20., Räikkönen 22., Montoya és Webber 23-23., Alonso 25., Fisichella 29. kör. Alonso Buttont és Massát is megelőzve feljött a második helyre, és elkezdte faragni Michael Schumacherrel szembeni hátrányát. Barrichello szervizelését elszúrta csapata, ezért visszaesett a sorrendben. Második boxkiállások: Button 30., Barrichello 34., Alonso és Massa 41-41., M. Schumacher és Webber 42-42., Montoya 44., R. Schumacher 46., Räikkönen 47., Fisichella 48. kör. Button kiállásánál hibázott a csapata, ezért az angol rengeteg időt vesztett, és visszaesett a hetedik helyre. Harmadik boxkiállások: Button 44., R. Schumacher 46. kör. 59. kör: A Schumachert a verseny fele óta közvetlen közelről üldöző Alonso rontott a Villeneuve-sikánban, és ezután letett az előzésről. ---- Alonso–Schumi 93–82 Csak Fernando Alonso (képünkön) mondhatja el magáról, hogy az idény eddigi valamennyi futamán vezetett legalább egy kört. Jenson Button ellenben nem tudta folytatni szériáját: Bahreinben egy, Malajziában kettő, Ausztráliában három kört töltött az élen – Imolában viszont egyet sem. Az összesítésben Alonso (93 kör az élen) az első, a hét végén 55 fordulón keresztül vezető Michael Schumacher (82) feljött a második helyre.
Schumi–Alonso 19–10 Egyvégtében tizedszer is az első háromba verekedte magát Alonso, aki ennek köszönhetően már egyedül áll a vonatkozó örökrangsor második helyén. A spanyol olyan nagyágyúkat szorított hátrébb, mint Jim Clark, Niki Lauda, Nelson Piquet vagy Michael Schumacher. Utóbbinak azért nem kell szomorkodnia, elvégre övé minden idők leghosszabb dobogós sorozata is: a 2001-es indianapolisi és a 2002-es szuzukai futam között 19-szer került be az első háromba megszakítás nélkül.
Ötvenöt ezreden múlt a mesterhármas Ötvenöt ezredmásodpercen múlt a Ferrari németjének mesterhármasa. Alonso leggyorsabb köre ennyivel volt jobb Schumiénál, így a hétszeres világbajnok „csak” a pole-t és a győzelmet tudta begyűjteni – karrierje 21. hat-trickjét nem. ---- A verseny első köreiben még úgy tűnt, hogy a harmadik hely biztosan meglesz az angolnak. Azonban korán, még a futam első felében kijött a második boxkiállására, azaz három szervizelést választott számára csapata. A taktikával is elbukta volna a biztos harmadik helyét, de a második boxkiállása során történtek drámaivá tették a versenyét. A Buttont táblával utasító „nyalókás ember” már akkor zöld utat adott a pilótának, amikor még nagyban tankolták a Hondát. Hiába látta meg ezt később, amikor visszatette a tábláját, Button már a tankolóberendezéssel együtt elindult. Elsodort néhány embert, a tankolócső elszakadt, Buttonnak meg kellett állnia, hogy az autójából kilógó csonkot leszedjék. Ezzel 15 másodpercet vesztett, azaz legjobb esetben is csak a hatodik lehetett volna a három kiállásával.