Visszafizette a tavalyi kölcsönt

HEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCSHEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCS
Vágólapra másolva!
2006.04.24. 01:37
Címkék
Michael Schumacher tavaly Fernando Alonso hősies védekezése miatt nem tudott nyerni a villámgyors Ferrarival. Az idén viszont visszavágott a spanyolnak, és ő használta ki, hogy Imolában szinte nem lehet előzni.
Michael Schumacher ugyan tavaly is nyert egy versenyt, akkor Indianapolisban a nagy ellenfelek el sem indultak ? a mostanihoz fogható élményben a hétszeres világbajnoknak a 2004-es Japán Nagydíj óta nem volt része
Michael Schumacher ugyan tavaly is nyert egy versenyt, akkor Indianapolisban a nagy ellenfelek el sem indultak ? a mostanihoz fogható élményben a hétszeres világbajnoknak a 2004-es Japán Nagydíj óta nem volt része
Michael Schumacher ugyan tavaly is nyert egy versenyt, akkor Indianapolisban a nagy ellenfelek el sem indultak ? a mostanihoz fogható élményben a hétszeres világbajnoknak a 2004-es Japán Nagydíj óta nem volt része
Michael Schumacher ugyan tavaly is nyert egy versenyt, akkor Indianapolisban a nagy ellenfelek el sem indultak ? a mostanihoz fogható élményben a hétszeres világbajnoknak a 2004-es Japán Nagydíj óta nem volt része
Michael Schumacher ugyan tavaly is nyert egy versenyt, akkor Indianapolisban a nagy ellenfelek el sem indultak ? a mostanihoz fogható élményben a hétszeres világbajnoknak a 2004-es Japán Nagydíj óta nem volt része
Michael Schumacher ugyan tavaly is nyert egy versenyt, akkor Indianapolisban a nagy ellenfelek el sem indultak ? a mostanihoz fogható élményben a hétszeres világbajnoknak a 2004-es Japán Nagydíj óta nem volt része
Vasárnap újabb ízelítőt kaphattunk a Formula–1 szépségeiből Michael Schumachertől és Fernando Alonsótól, ugyanakkor az is újfent bebizonyosodott, hogy vannak pályák, amelyeken szinte lehetetlen előzni. A San Marinó-i Nagydíjon Schumacher a pole pozícióból rajtolva ugyanúgy őrizte meg lassúbb autójával az első helyét Alonsóval szemben, mint egy évvel ezelőtt a spanyol tette.

Szerepcsere az első helyen

Akkor Schumi jött hátulról a Renault-ra, de hiába érte utol több mint egy tucat körrel a leintés előtt, hiába próbálta meg többször is körbeautózni Alonsót, a spanyol maga mögött tudta tartani úgy, hogy eközben arra is ügyelt, hogy utol ne érjék az előttük haladó, egyébként lekörözésre váró ellenfeleket. Azaz lassított a tempón, hogy megőrizhesse pozícióját.

Az utóbbi évtizedek legnagyobb csatájának ítélték az egy esztendővel ezelőtti párharcot, mindenki Alonso higgadt védekezéséről és ezzel együtt a generációváltásról beszélt. Schumacher tehetetlen volt vele szemben, minden igyekezete ellenére meg kellett elégednie a második hellyel.

Ám most fordult a kocka, mindketten újra átélhették a tavaly történteket, csak éppen felcserélték a szerepeket. Alonso jött fel hátulról a sokkal gyorsabb autójával. A boxkiállása után 13 másodperces hátrányát kilenc kör alatt ledolgozta, és máris a ferraris mögött volt. Ehhez kellettek Schumi gumigondjai, a Ferrari ugyanis elképesztően lassú volt a második ,,menetben”.

Michael Schumacher huszonnyolc körön át tartotta fel Fernando Alonsót, aki a német hibájára várt, de végül ô maga hibázott
Michael Schumacher huszonnyolc körön át tartotta fel Fernando Alonsót, aki a német hibájára várt, de végül ô maga hibázott
Michael Schumacher huszonnyolc körön át tartotta fel Fernando Alonsót, aki a német hibájára várt, de végül ô maga hibázott

,,Nem tudjuk, mi ennek az oka – mondta Schumacher a verseny után. – Egyszer csak elkezdett szemcsésedni a gumi, ilyet eddig egyetlen tesztelésen vagy edzésen sem tapasztaltunk, ráadásul a többi készletünk is tökéletes volt. Mindenesetre ijesztő volt a verseny középső harmada.”

Imolában tavaly Alonso éppen Schumachernek mutatta meg, hogyan kell megőrizni a pozíciót lassú autóval, de feltételezhetjük, hogy a hétszeres világbajnok magától is rájött volna, mit kell tennie. Két másodperccel lassabbak voltak az üldözőknél, Alonso azonban semmit sem tudott tenni.

A Renault rosszul taktikázott

",Csak úgy lehet itt előzni, ha az elöl haladó hibázik” – árulta el a nagy igazságot Schumi. Ám ő hibátlanul vezetett, ráadásul a taktikai csatát is megnyerte a Ferrarival a Renault ellen.

A verseny ezen szakaszában, a második boxkiállások előtt úgy tűnt, Alonsónak elég lenne két szabad kör Schumi kiállása előtt vagy után ahhoz, hogy a hátrányából előnyt kovácsoljon. Mivel Alonso az első kiállások során öt körrel a német után ment ki a boxba, kézenfekvő lett volna, hogy most is megvárja, amíg a Ferrari elmegy előle, aztán a lekörözötteket maga mögé utasítva, szabad pályán még néhány kört megtéve ellenfele elé jön viszsza. Csakhogy elfogyott a Renault vezetőinek türelme, és éppen a legrosszabbkor, Schumi kiállása előtt egy körrel szólították be Alonsót.

,,Nem tudom, miért módosítottuk a kiállás időpontját – mondta Alonso. – Még jó néhány kört megtehettem volna, ha nem kapkodunk, és maradunk a tervezett menetrendnél, egy hellyel előrébb is végezhettem volna.”

Schumacher egy körrel később, egy csapásra felgyorsulva, Alonso elé jött vissza, amit Pat Symonds, a Renault agytrösztje azzal magyarázott, hogy Alonso nem volt elég gyors a kiállását követő körben. Ezt még meg kell beszélnie Alonsónak a csapatvezetőséggel, főleg azok után, hogy a spanyol sajtóban megjelent interjújában kérdőre vonta csapatát, amely nem mindig áll hozzá kellőképpen profi módon a versenyekhez (később hivatalos nyilatkozatban kért helyreigazítást).

A német helyetta spanyol hibázott

Alonso végül Schumi rontásában bízhatott, de akárcsak tavaly ő, ezúttal a német is hiba nélkül kormányozta autóját. Mi több, három körrel a vége előtt Alonso hibázott, és a Gilles Villeneuve-sikánban kissé kisodródott. Ezután már nem kockáztatott, megelégedett a második hellyel.

,,Szerettem volna előzni, de ehhez Michael hozzájárulására lett volna szükség – mondta Alonso. – Ám ő nem hibázott. A taktikánk végül majdnem bejött, és a végső sorrend szempontjából nagyon értékes pontokat szereztem. Számomra pedig ez a legfontosabb.” ---- A rajtrácsra vezető körök során Szato megpördült, de utána gond nélkül megérkezett a rajtceremóniára.
Rajt: A pole pozícióból induló Michael Schumacher megőrizte első helyét Buttonnal szemben, mögöttük az ötödik helyről startoló Alonso Barrichellót meg tudta előzni, Massát nem.
1. kör: Albers és Ide koccant a Villeneuve-sikánban, a holland autója a levegőbe emelkedett, majd négy és fél bufenc után fejjel lefelé megállt a kavicságyban. Szerencsére Albers nem sérült meg, a biztonsági autó a pályára hajtott.
3. kör: Újraindult a verseny, a pont-szerzők sorrendje M. Schumacher, Button, Massa, Alonso, Barrichello, R. Schumacher, Montoya, Trulli volt.
5. kör: Trulli a boxba állt, és feladta a versenyt.
Első boxkiállások: Barrichello 14., Button 15., R. Schumacher 16., Massa 19., M. Schumacher 20., Räikkönen 22., Montoya és Webber 23-23., Alonso 25., Fisichella 29. kör. Alonso Buttont és Massát is megelőzve feljött a második helyre, és elkezdte faragni Michael Schumacherrel szembeni hátrányát. Barrichello szervizelését elszúrta csapata, ezért visszaesett a sorrendben.
Második boxkiállások: Button 30., Barrichello 34., Alonso és Massa 41-41., M. Schumacher és Webber 42-42., Montoya 44., R. Schumacher 46., Räikkönen 47., Fisichella 48. kör. Button kiállásánál hibázott a csapata, ezért az angol rengeteg időt vesztett, és visszaesett a hetedik helyre.
Harmadik boxkiállások: Button 44., R. Schumacher 46. kör.
59. kör: A Schumachert a verseny fele óta közvetlen közelről üldöző Alonso rontott a Villeneuve-sikánban, és ezután letett az előzésről. ---- Alonso–Schumi 93–82
Csak Fernando Alonso (képünkön) mondhatja el magáról, hogy az idény eddigi valamennyi futamán vezetett legalább egy kört. Jenson Button ellenben nem tudta folytatni szériáját: Bahreinben egy, Malajziában kettő, Ausztráliában három kört töltött az élen – Imolában viszont egyet sem. Az összesítésben Alonso (93 kör az élen) az első, a hét végén 55 fordulón keresztül vezető Michael Schumacher (82) feljött a második helyre.

Schumi–Alonso 19–10
Egyvégtében tizedszer is az első háromba verekedte magát Alonso, aki ennek köszönhetően már egyedül áll a vonatkozó örökrangsor második helyén. A spanyol olyan nagyágyúkat szorított hátrébb, mint Jim Clark, Niki Lauda, Nelson Piquet vagy Michael Schumacher. Utóbbinak azért nem kell szomorkodnia, elvégre övé minden idők leghosszabb dobogós sorozata is: a 2001-es indianapolisi és a 2002-es szuzukai futam között 19-szer került be az első háromba megszakítás nélkül.

Ötvenöt ezreden múlt a mesterhármas
Ötvenöt ezredmásodpercen múlt a Ferrari németjének mesterhármasa. Alonso leggyorsabb köre ennyivel volt jobb Schumiénál, így a hétszeres világbajnok „csak” a pole-t és a győzelmet tudta begyűjteni – karrierje 21. hat-trickjét nem. ---- A verseny első köreiben még úgy tűnt, hogy a harmadik hely biztosan meglesz az angolnak. Azonban korán, még a futam első felében kijött a második boxkiállására, azaz három szervizelést választott számára csapata. A taktikával is elbukta volna a biztos harmadik helyét, de a második boxkiállása során történtek drámaivá tették a versenyét. A Buttont táblával utasító „nyalókás ember” már akkor zöld utat adott a pilótának, amikor még nagyban tankolták a Hondát. Hiába látta meg ezt később, amikor visszatette a tábláját, Button már a tankolóberendezéssel együtt elindult. Elsodort néhány embert, a tankolócső elszakadt, Buttonnak meg kellett állnia, hogy az autójából kilógó csonkot leszedjék. Ezzel 15 másodpercet vesztett, azaz legjobb esetben is csak a hatodik lehetett volna a három kiállásával.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik