A pénteki felhőszakadás után szombaton száraz pályán zajlottak az időmérő edzések Sanghajban, ahol Mika Kallio (125 kcm), Hector Barbera (250 kcm) és Daniel Pedrosa (MotoGP) indulhat az élről. Talmácsi Gábor az ötödik, Tóth Imre a 27.
Talmácsi Gábor (képünkön) közvetlenül a pole pozíciós Mika Kallio mögül, a második sor elsô rajtkockájáról várhatja a lámpa szabad jelzését
Talmácsi Gábor (képünkön) közvetlenül a pole pozíciós Mika Kallio mögül, a második sor elsô rajtkockájáról várhatja a lámpa szabad jelzését
Immár közhelynek számít, hogy az idén minden idők egyik legérdekesebb és legkiszámíthatatlanabb világbajnoki szezonja zajlik. Az erőviszonyok futamról futamra, de a Kínai Nagydíj esetében nyugodtan mondhatjuk, napról napra változnak. A MotoGP-ben pénteken még a hétszeres világbajnok Rossi parádézott, ám szombaton már mindenki a válságáról beszélt. A 250-ben Barbera megszerezte első pole-ját, ám nagy a valószínűsége annak, hogy megismétlődik a Török Nagydíjon látott tömeges csatározás. A 125-ben is a bizonytalanság az úr. Sanghajban az idén először nem apriliás lett a rajtelső, míg Talmácsi Gábor vezetésével a Honda is reménykedhet abban, hogy végre érmet szerez.
Az első edzésnap után a magyar drukkerek abban bíztak, hogy szombaton is esik majd az eső, hiszen Talmácsi nagyszerűen szelte a vizet. Ehhez képest a második napon mind a szabadedzésen, mind az időmérőn száraz pályán kellett jól teljesítenie honfitársunknak. Ám az időjárás-változás ezúttal nem befolyásolta vb-bronzérmesünket: a szabadedzésen második, az időmérőn ötödik helyen zárt – vagyis ugyanolyan gyors maradt, mint esőben. Ez azt jelenti, hogy a Honda végre versenyképesnek tűnik az Apriliával és a KTM-mel szemben.
Talma az időmérőn 14 percig az élen állt, és az utolsó pillanatig úgy tűnt, megszerzi pályafutása második pole-ját. Végül Kallio, Pesek, Simon és Bautista is befurakodott elé, de ez nem jelenti azt, hogy ők esélyesebbek lennének nála. A szombaton látottak alapján nyolcas párbaj várható.
A 125-ös géposztállyal ellentétben a MotoGP-ben és a 250-ben bezavart az eső, ám a futó zivatarok után hamar eltűnt a víz a pályáról a tökéletesen kialakított aszfaltformának köszönhetően. A változékony időjáráshoz a MotoGP-ben Pedrosa alkalmazkodott a legjobban, azaz immár három nagydíj óta a fiatalabb generáció uralja az edzéseket (Katarban Stoner, Törökországban Vermeulen indult az élről). A hétszeres világbajnok Rossi viszont idei legrosszabb edzését produkálta. Miután pénteken esőben verhetetlennek tűnt, a száraz pályán ugyanúgy szenvedett, mint az idénynyitó Spanyol Nagydíjon. Azt mondja, a kanyarokban annyira rázkódik a Yamahája eleje, hogy szinte kitépi a kezéből a kormányt. Ilyen előzmények után (és a 13. helyről rajtolva) nem lesz könnyű dolga, ha nyerni akar.
GYORSASÁGI MOTOROS VB, KÍNAI NAGYDÍJ, 125 KCM, A MÁSODIK IDŐMÉRŐ EDZÉS VÉGEREDMÉNYE, EGYBEN RAJTSORREND