Az idén először nem változtak meg az erőviszonyok a gyorsaságimotoros-világbajnokság egyik futamán a tréningekhez képest: Sanghajban mindhárom kategóriában az edzéselsők nyertek, vagyis Mika Kallio (125 kcm), Hector Barbera (250 kcm) és Daniel Pedrosa (MotoGP). Talmácsi Gábor győzelemmel felérő negyedik helyet szerzett, Tóth Imre a 32. pozícióban ért célba.
A 125 köbcentis kategória sanghaji versenye azt mutatta: nagyot változott a világ az idénykezdet óta a gyorsaságimotoros-világbajnokságon. Az Aprilia az idén először nem tudott nyerni, a KTM immár ugyanolyan vb-esélyes, mint tavaly, a Honda pedig kezdi egyre jobban utolérni két európai vetélytársát. Utóbbiaknak azért még mindig van kis technikai előnyük, ezért számít bravúrnak, ahogyan Talmácsi Gábor motorozott Sanghajban. Az egyenesekben ugyan nem volt gond a motorerővel, de a kanyarokban még mindig jobbak voltak az európai márkák. A vb-bronzérmes azonban ugyanúgy kitett magáért, mint tavaly, és az idén is Kínában érte el a szezon első igazán kiemelkedő eredményét. Amíg a többi hondás csak szenvedett – a világbajnok Thomas Lüthi motorhiba miatt hamar kiállt, a nagynevű márkatársak közül Fabrizio Lai a nyolcadik, Mike di Meglio a 15. helyen zárt –, Talmácsi a rajttól egészen a célig benne volt abban a hatos élbolyban, amely a győzelemért küzdött. A dobogó legfelső fokára végül a tavalyi csapattárs, Mika Kallio állhatott, aki hihetetlenül boldog volt, hogy visszaküzdötte magát az élre.
A 250-es géposztályban kisebb volt az élboly: az elsőségért két olyan pilóta viaskodott, akik már évek óta utálják egymást: Hector Barbera és Andrea Dovizioso. Az ellentétek még a 125-ös korszakukra nyúlnak vissza, de a török viadal óta tovább romlott a viszonyuk. Dovizioso szerint Barbera túl veszélyesen motorozik – Isztambulban ütköztek –, persze utóbbi pilóta ezzel nem ért egyet. Kínában azonban nem voltak feltűnőek az ellentétek, Barbera korrekt párbajban győzött.
Bár a hangulatra egész nap nem lehetett panasz, az igazi fieszta a MotoGP-futam után kezdődött. Daniel Pedrosa újra bizonyította tehetségét – előbb több mint két másodperces hátrányból zárkózott fel az idei legjobb formájában motorozó yamahás Colin Edwards és a suzukis Anthony Hopkins mögé, majd a 10. körben átvette a vezetést és elhúzott. A hajrában még visszaverte csapattársa, Nicky Hayden próbálkozásait, és a célban már őt ünnepelte az egész Honda-vezetőség. A hétszeres világbajnok Valentino Rossi ezzel szemben legszívesebben a falba verné a fejét csalódottságában, hiszen miután a 13. pozícióból rajtolva látványos előzések után feljött a bronzpozícióba, végül gumihiba miatt fel kellett adnia a küzdelmet. Már csak akkor lehet világbajnok, ha megismétli az 1999-es bravúrját. Akkor hasonló helyzetből állt fel a padlóról, és nyert.