A gyorsaságimotoros-világbajnokság versenynaptárának összeállításánál biztosan nem kérték ki a pilóták véleményét. Ha kikérik, akkor öt nappal a Kínai Nagydíj után, pihenés nélkül biztosan nem kellene a versenyzőknek ismét a lehető legjobb formájukat hozniuk a hét végi Francia Nagydíjon, Le Mans-ban.
DPPI
Talmácsi Gábor jó néhány új alkatrészt kap a Le Mans-i viadalra, de az új vázat valószín?leg nem használja majd
DPPI
Talmácsi Gábor jó néhány új alkatrészt kap a Le Mans-i viadalra, de az új vázat valószín?leg nem használja majd
A hosszú utazás és az újabb időeltolódás miatti fáradtság megviseli a szervezetet, de mindenki tudja, hogy most nem lazíthatnak a gyorsaságimotoros-világbajnokság szereplői. Főleg azért, mert a vb mezőnye majdnem két hónap után visszatér Európába. Öt nappal a kínai futam után következik a Le Mans-i viadal. A szakértők azt mondják, az öreg kontinensen mindenki tiszta lappal veheti fel a versenyt a riválisokkal, hiszen az elkövetkező hat európai nagydíjon az eddigi erőviszonyok akár teljesen megváltozhatnak. Ennek legfőbb oka, hogy a pilóták sokkal jobban ismerik az európai pályákat, mint az ázsiaiakat, így a francia, az olasz, a katalán, a holland, a brit és a német viadalon elért eredmény meghatározó lehet a vb végkimenetele szempontjából.
Tudja ezt a Honda is, amelynek versenyrészleg-vezetője, Kanazava Suguru a Kínai Nagydíj után pontos célkitűzéseket fogalmazott meg a két kiskategóriával, a 250-es és a 125-ös géposztállyal kapcsolatban.
„A MotoGP-ben ismét versenyképesek vagyunk, ám a Hondának kötelessége a kisebb csapatait is segíteni – mondta Kanazava Suguru. – Ennek érdekében mindkét géposztályban új alkatrészekkel látjuk el a csapatokat az elkövetkező nagydíjakon.”
A Honda-főnök szavai természetesen Talmácsi Gábornak is szóltak, aki emiatt optimistán várhatja az európai erőpróbákat.
És nemcsak ezért, hanem az elmúlt évek hondás eredményei és a saját maga emlékei miatt is. Nézzük tehát a statisztikákat! A Honda 2003 és 2005 között folyamatosan nyerni tudott a 4180 méteres Bugatti-pályán. Ami Talmácsit illeti, ő tavaly szinte végig az éremért küzdött, a leintés előtt két körrel még a második helyért viaskodott, ám technikai gondok miatt a hajrában meg kellett elégednie a hatodik hellyel. Mégsem volt elégedetlen, hiszen ezek voltak az első pontjai Le Mans-ban.
A MotoGP géposztályban persze továbbra is minden Valentino Rossi körül forog. A hétszeres világbajnok olasz hat éve nem kezdett ilyen rosszul szezont, ráadásul nem lehet ráismerni, hiszen az általában barátságos pilóta Kínában mindenkivel összeveszett. A gumihiba miatt letámadta a Michelint – a hétszeres világbajnoknak azért kellett kiállnia Sanghajban, mert az első gumijából egy hatalmas darab kiszakadt –, a vezethetetlen motorért csak a Yamahát okolja, és csúnyán leszidta gyerekkori barátját, Melandrit is, amiért a kínai futam elején „túl durva féktávokat vett”. A dühös Rossi Le Mans-ban végre változást vár, és azt reméli, hogy a Yamaha elhozza neki az új vázat, és végre megszűnik az a vibráció, amely kezelhetetlenné tette a „Doktor” gépét.
A vb állása 4 verseny után 125 kcm: 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 86 pont, 2. Kallio (finn, KTM) 58, 3. Faubel (spanyol, Aprilia) 54, ... 7. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 36. 250 kcm: 1. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 72, 2. Barbera (spanyol, Aprilia) 69, 3. Lorenzo 63. MotoGP: 1. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 72, 2. Capirossi (olasz, Ducati) 59, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 57 ---- M ---- &