A VB-PONTVERSENYEK VÉGEREDMÉNYE:
A VB-PONTVERSENYEK VÉGEREDMÉNYE:
Amikor a pilóták, a szerelők, a menedzserek és a szurkolók meglátták a szinte teljesen átépített asseni pályát, kórusban mondta mindenki: a legendás holland pálya megszűnt a gyorsasági szakág egyetemének lenni. A szombati három verseny azonban egy csapásra megváltoztatta a vélekedést, mert az új vonalvezetésű aszfaltcsíkon olyan csaták követték egymást, amilyenek mindenki szerint méltó folytatásai az 1949 óta létező asseni vb-hagyományoknak. A 125-ösöknél hármas csatározás végén Mika Kallio megszerezte a finnek első asseni diadalát. A 250-eseknél Jorge Lorenzo minden idők egyik legnagyobb különbségű itteni sikerét könyvelhette el, aminek köszönhetően negyedliterben 1988 után született ismét spanyol elsőség Assenben. A MotoGP hozta a legnagyobb izgalmakat, a futam végén Nicky Hayden révén 13 év várakozás után újra az amerikaiak ünnepelhettek. Az olasz Valentino Rossi is hatalmas tapsot kapott, hiszen csukló- és bokatörése ellenére remekül motorozott, s a 8. helyen intették le.
A tavalyi vb-harmadik Talmácsi Gábor viszont csalódott lehet, hiszen technikai gondjai miatt csak a 11. helyen végzett. Pedig a verseny előtti utolsó edzésen még bizakodhatott, az 5. leggyorsabb volt. A versenyt is biztatóan kezdte, kiválóan kapta el a rajtot, és a 11. helyről indulva a hatodikra jött fel. Sajnos azonban néhány kör után kiderült, hogy a KTM-es Kallio, valamint a két apriliás, Bautista és Gadea alkotta trió túlságosan is gyors a mezőny többi tagjának, így Talmácsinak is. Ennek ellenére a magyar motoros sokáig küzdött a jobb helyezésekért. Előbb a 6., majd a 4., míg a hajrá előtt megint a 6. helyért viaskodott. Az utolsó négy körre viszont karburációs gondok miatt elgyengült a Hondája, s többen is megelőzték őt.
Mika Kallio a Holland GP előtt szinte már el is búcsúzhatott a vb-címtől – Assenben aztán az utolsó sikánban kibújt a két spanyol apriliás között, és idei második győzelmével ismét reménykedhet a vb-címben.
Jorge Lorenzo viszont már nem csupán reménykedik. Nem várt rajt-cél győzelme után már azon gondolkozhat, hány nagydíj múlva foghatja be a vb-éllovasát, Andrea Doviziosót. A MotoGP győztese, Hayden is még magabiztosabbá válhatott a jövőt illetően. Egyrészt bebizonyította, hogy győzni is képes – a tavaly júliusi Amerikai GP után nyert ismét –, másrészt történelmi győzelmével (a Honda a 200. királykategóriabeli sikerét köszönheti neki) alaposan elhúzott az összetett versenyben. Hayden egyébként emlékezetes csatában vívta ki első asseni győzelmét. Féltávtól hatalmas csatát folytatott a szintén amerikai Colin Edwardsszal, a párbaj az utolsó sikánban Edwards bukásával dőlt el.
Holland Nagydíj, a vb 8. futama, Assen125 kcm (22 kör, 100.21 km): 1. Mika Kallio (finn, KTM) 38:51.450 (154.734 km/óra), 2. Gadea (spanyol, Aprilia) 0.122 mp h, 3. Bautista (spanyol, Aprilia) 0.128, …11. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 13.430, …29. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:16.271 p h.
250 kcm (24 kör, 109.32 km): 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 40:30.770 (161.904 km/óra), 2. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 8.168, 3. Dovizioso (olasz, Honda) 8.241.
MotoGP (26 kör, 118.43 km): 1. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 42:27.404 (167.365 km/óra), 2. Nakano (japán, Kawasaki) 4.884, 3. Pedrosa (spanyol, Honda) 7.525
A vb élcsoportja125 kcm: 1. Alvaro Bautista 160 pont, 2. Kallio 113, 3. Gadea 103, …8. Talmácsi Gábor 57.
250 kcm: 1. Andrea Dovizioso 149, 2. Lorenzo 133, 3. Takahasi (japán, Honda) 99.
MotoGP: 1. Hayden 144, 2. Pedrosa 102, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 100
Magyar hangok
Talmácsi Gábor (Honda, 11. hely): – A reggeli bemelegítésen nagyon jók voltak a motor beállításai, a rajtra azonban felmelegedett az idő, és emiatt a rajtrácson változtatni kellett a karburáláson. Ez hatással volt a váltó teljesítményére is, amely sajnos a verseny folyamán nem volt tökéletes. Végig szenvedtem, mert minden egyes sebességváltásnál el kellett vennem a gázt. Rendkívül zavaró volt, de szerencsére ott tudtam maradni az élbolyban, a hetedik-nyolcadik helyért küzdöttem. A leintés előtt három körrel azonban majdnem elestem, a bokám az aszfaltnak csapódott, alig bírtam megfogni a motort, most meg alig tudok ráállni a lábamra. Sajnos, hogy három másodpercet veszítettem, amit a végén már sehogysem tudtam viszszaszerezni.
Tóth Imre (Aprilia, 29. hely): – Jól elstartoltam, utána egy körig mentem a bollyal, ezalatt háromszor is kisodródtam, úgyhogy körülbelül tízen megelőztek. Az én hibám volt, mert megpróbáltam azt az időt motorozni, amit az edzésen, de nem sikerült elérnem. A hibázás után már végig egyedül köröztem.