A Brit Nagydíj történetében korábban még nem fordult elő, hogy egyazon nemzet pilótái nyerjenek mindhárom kategóriában. Most azonban éppen ez történt. Alvaro Bautista (125 kcm), Jorge Lorenzo (250 kcm) és Daniel Pedrosa (MotoGP) hódított, Talmácsi Gábor a 10. lett, Tóth Imre balesetet szenvedett, és kiesett.
Tóth Imre (jobbra) hiába rajtolt remekül, az elsô körnek már nem ért a végére ? ez azonban nem rajta múlt
Tóth Imre (jobbra) hiába rajtolt remekül, az elsô körnek már nem ért a végére ? ez azonban nem rajta múlt
Nem csupán nyertek, fölényesen győztek a spanyolok a Donington Parkban! A 125 köbcentiben Alvaro Bautista már a harmadik körben, a 250-ben Jorge Lorenzo a 17. körben, míg a MotoGP-ben Daniel Pedrosa a 12. körben hagyta faképnél a mezőnyt.
A Brit Nagydíj 125-ös viadala újabb bizonyíték volt arra, hogy az idei nyolcadliteres vb egyáltalán nem hasonlít az elmúlt évek küzdelmeire. Hiányolnunk kell az izgalmas versenyeket, a géposztály legeredményesebb márkája, a Honda pedig mellékszereplővé vált. Az alapvető változás egyértelműen az Aprilia fejlesztéseinek és jó szerződtetési gyakorlatának a következménye. Bautistának vasárnap csak az első három körben volt méltó ellenfele Mika Kallio és Mattia Pasini, utána azonban egyszemélyes show következett, amelynek a végén Bautista idei negyedik sikerét könyvelhette el, és újabb öt ponttal növelte előnyét az összetettben. Az Aprilia, azaz a Piaggio-csoport technikai fölényét jól mutatja, hogy a Donington Parkban az első hét helyen öt Aprilia és egy Derbi végzett. A legjobb hondás, a világbajnok Thomas Lüthi a nyolcadik helyre volt képes, majd utána szinte egymás után következtek a márkatársak. Talmácsi Gábor tizedikként ért célba, úgy, hogy saját bevallása szerint kihozta magából a maximumot. Gyorsabb motorral többre lehetett volna képes. Tóth Imrén sajnos semmi sem múlt ezen a viadalon: német ellenfele már az első körben kiütötte alóla az Apriliáját.
„Georg Fröhlich négy embert akart megelőzni féktávon, aminek az lett a vége, hogy kilökte alólam a motort – mondta Tóth. – A bukás után az Apriliám már nem indult be – tele tankkal estem, és a motor megszívta magát. A bal vállamra estem, nagyon fáj, de a jobb csuklóm és a csípőm sincs jó állapotban.” Az Aprilia a 250 köbcentiben is előnyben van a Hondával szemben. Amikor a vezérapriliás Jorge Lorenzo egyre jobban gyorsulni kezdett az élen, a hondás Andrea Doviziosónak kockáztatnia kellett. Ez pedig megbosszulta magát. Dovi a féktávon akarta csökkenteni a lemaradását, ám nagyot hibázott. Tíz körrel a leintés előtt bukott, és az idén először lemaradt a dobogóról.
A MotoGP-ben ellenben a Honda van előnyben. Daniel Pedrosa az ötödik körben ugyan elvétett egy kanyart, utána azonban fantasztikus volt. Előbb a harmadik helyről felzárkózott az elsőre, majd óriási különbséggel idei második diadalát aratta. Csapattársa, a másik gyári hondás, a vb-éllovas Nicky Hayden sokat hibázott, 7. helyével évadbeli legrosszabb nagydíját teljesítette.
Brit Nagydíj, a gyorsaságimotoros-vb 9. futama, Donington Park 125 kcm (25 kör, 100.575 km): 1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 40:49.054, 2. Kallio (finn, KTM) 3.454 mp h, 3. Pasini (olasz, Aprilia) 3.499, ...10. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 25.138. 250 kcm (27 kör, 108.621 km): 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 42:16.321 (154.174 km/óra), 2. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 6.257, 3. Aojama H. (japán, KTM) 7.366. MotoGP (30 kör, 120.69 km): 1. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda) 44:54.878 (161.225 km/óra), 2. Rossi (olasz, Yamaha) 3.864, 3. Melandri (olasz, Honda) 4.016
A vb állása. 125 kcm: 1. Bautista 185 pont, 2. Kallio 133, 3. Gadea (spanyol, Aprilia) 114, ...8. Talmácsi Gábor 63. 250 kcm: 1. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 159, 2. Lorenzo 158, 3. De Angelis 111. MotoGP: 1. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 153, 2. Pedrosa 127, 3. Rossi 118 Következik (július 16.): Német Nagydíj (Sachsenring) ---- N ---- &