A 16. Német Nagydíj első edzésnapján sokadik alkalommal bizonyosodott be az idén, hogy a három kategóriában mely motorok a legjobbak. A trükkös Sachsenringen – a pálya első fele lassú, a második fele gyors kanyarokból áll, az egymásba érő fordulók teljesen eltérnek egymástól – a 125-ös és a 250-es géposztályban teljes volt az Aprilia fölénye, a MotoGP-ben pedig a Honda diktálta az iramot.
Talmácsi Gábor szerint a motorral nincs nagyobb gond, most neki kell felpörögnie
Talmácsi Gábor szerint a motorral nincs nagyobb gond, most neki kell felpörögnie
Magyar hangok
Talmácsi Gábor (Honda, 9. hely): – Nem rossz! Reggel nyolcadik, délután kilencedik lettem, és egy kicsit fellélegeztem a brnói teszt után, mert az ottani tapasztalatok alapján azt hittem, századik leszek. Az edzés elején nagyobb gumit tettem fel, aztán amikor kijöttem a kicsiért, elkezdett szemerkélni az eső. Nem cseréltem, de végig nyilvánvaló volt, hogy itt a nagyobb a praktikus, mivel rengeteg a hupli. A motorral nincs nagy gond, nekem kell felpörögnöm.
Tóth Imre (Aprilia, 26. hely): – A brnói teszt elég jól sikerült, az ott szerzett tapasztalatokból kiindulva állítottuk be a motort, ám sajnos az időmérő edzés elején nem működött a váltóelektronikám. Csapdába kerültem, nem volt tökéletes a gép, viszont nem jöhettem ki, mert minden pillanatban leszakadhatott az ég. Végül állítottunk, de még van tennivaló bőven.
Az Aprilia a Sachsenringen hagyományosan nagyon gyors a 125-ös kategóriában: 1998 és 2005 között négy győzelmet és három pole pozíciót szerzett. A tradíciók mellett azonban az idén az olasz márkát a technikai fölénye és a rengeteg jó pilótája is nagyban segíti a német pályán. A noalei cég számos új alkatrésszel érkezett a helyszínre, ezeket a kétnapos brnói teszten próbálták ki.
Némiképp meglepő, de pénteken nem igazán ment a világbajnoki pontversenyt utcahosszal vezető Alvaro Bautistának (a spanyol csak a 6. helyen végzett), a csapat azonban nem jött zavarba, helyette ott volt Mattia Pasini, aki új pályacsúccsal érdemelte ki az ideiglenes rajtelsőséget. Az olasz egy tizedmásodperccel javította meg a spanyol Hector Barbera 2004-es rekordját.
S hogy ki törhet borsot az apriliások orra alá? A pénteki harmadik, a KTM-es Mika Kallio tíz percen át az edzés leggyorsabbja volt, és az egész időmérő alatt nagyon kiegyensúlyozottan motorozott, de azt sem szabad elfelejteni, hogy a finn tavaly a pole-ból nyert. Nem meglepő tehát, hogy ő nagyon szereti a Sachsenringet. A hondások közül Fabrizio Lait és Talmácsi Gábort kell kiemelni: az időmérő első tíz percében Lai vezetett, Talmácsi harmadik volt, és ezúttal a hajrában sem maradtak le nagyon az apriliásoktól. A legfontosabb azonban az, hogy sem Talmának, sem Lainak nem voltak különösebb gondjai a blokkal és a futóművel.
A MotoGP-ben is olasz volt a főszereplő. Marco Melandri igazán kiszámíthatatlan, sohasem lehet tudni, éppen mit húz elő a kalapból. A Brit Nagydíj után keveset edzett, mivel csak későn derült ki, hogy a Katalán Nagydíjon eltört a szegycsontja. És ha ez még nem lett volna elég, másfél év után nézeteltérések miatt technikai igazgatót váltót, immár nem az olasz Fabrizio Cecchinivel, hanem a spanyol Antonio Jimenezzel dolgozik együtt. A Melandri, Jimenez páros egyelőre fantasztikusan megérti egymást, hiszen a tavalyi vb-második pénteken a leggyorsabb volt.
Német Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 10. futama, Sachsenring 125 kcm. 1. időmérő edzés: 1. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 1:27.546, 2. Pesek (cseh, Derbi) 1:27.686, 3. Kallio (finn, KTM) 1:27.869, ...9. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 1:28.291, 26. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 1:29.872 250 kcm. 1. időmérő edzés: 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 1:25.124, 2. Barbera (spanyol, Aprilia) 1:25.160, 3. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:25.634 MotoGP. 1. szabadedzés: 1. Kenny Roberts Jr. (amerikai, KR211V) 1:24.319, 2. Hayden (amerikai, Honda) 1:24.338, 3. Stoner (ausztrál, Honda) 1:24.477. 2. szabadedzés: 1. Marco Melandri (olasz, Honda) 1:23.145, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:23.486, 3. Capirossi (olasz, Ducati) 1:23.490
Tv: Eurosport, 12.45-15.00 (élő)
Számokban
3 alkalommal indulhatott a pole pozícióból a Sachsenringen Marco Melandri – egyszer a 125 köbcentisek (1999), kétszer a kettőötvenesek (2001, 2002) között –, ám egyszer sem a királykategóriában. A szabadedzésen most a leggyorsabb MotoGP-pilóta volt.
6. hely volt a legjobbja Jorge Lorenzónak a Német Nagydíjon, így némiképp meglepő, hogy a negyedliteres géposztályban pénteken ő volt a leggyorsabb.
9 éve minden esztendőben más-más pilóta indult az élről a 125 köbcentis kategóriában. Az ideiglenes pole-t birtokló Mattia Pasini nem volt közöttük, sőt legjobb helyezése a 20. volt ezen a pályán.