Lépéselőnyben a Ferrari

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.09.30. 00:07
Címkék
A pénteki szabadedzésekkel elkezdődött a Kínai Nagydíj, amelynek első napján száraz és nedves pályán is kipróbálhatták magukat a versenyzők. A világbajnoki címre aspiráló pilóták közül Michael Schumacher az ötödik, Fernando Alonso pedig a hatodik időt autózta.
A hírek szerint a kínai rajongók úgy viszik a jegyeket, mint a cukrot, mert aki teheti, még egyszer szeretné látni Michael Schumachert száguldás közben
A hírek szerint a kínai rajongók úgy viszik a jegyeket, mint a cukrot, mert aki teheti, még egyszer szeretné látni Michael Schumachert száguldás közben
A hírek szerint a kínai rajongók úgy viszik a jegyeket, mint a cukrot, mert aki teheti, még egyszer szeretné látni Michael Schumachert száguldás közben
A hírek szerint a kínai rajongók úgy viszik a jegyeket, mint a cukrot, mert aki teheti, még egyszer szeretné látni Michael Schumachert száguldás közben
A hírek szerint a kínai rajongók úgy viszik a jegyeket, mint a cukrot, mert aki teheti, még egyszer szeretné látni Michael Schumachert száguldás közben
A hírek szerint a kínai rajongók úgy viszik a jegyeket, mint a cukrot, mert aki teheti, még egyszer szeretné látni Michael Schumachert száguldás közben

A pénteki szabadedzések eredményéből ugyan nem lehet messzemenő következtetéseket levonni (ezúttal is a tesztpilóták – Alexander Wurz és a fiatal német tehetség, Sebastian Vettel – remekeltek), de mivel célegyenesébe érkezett a világbajnoki címért folyó ütközet, minden apró rezdülésnek jelentősége lehet. Mi négy szempont alapján igyekszünk az esélyeket latolgatni a vasárnapi versenyre, amelyre rekord létszámú közönséget várnak, a kínaiak ugyanis a hírek szerint nem akarják kihagyni a lehetőséget, hogy utoljára lássák versenyezni a Formula–1 királyát, a visszavonuló Michael Schumachert. Ez a lelkesedés pénteken még nem mutatkozott meg: néhány száz néző előtt rótták a köröket a pilóták. De térjünk vissza az esélylatolgatáshoz!

A motor
A magas páratartalom és a meleg megviseli az erőforrásokat, bár nem tudni, hogy ez volt-e az oka, de tény, hogy Felipe Massa Ferrarijában motort kellett cserélni pénteken. Ez azt jelenti, hogy a brazil tíz hellyel hátrébbról rajtol a versenyen (ami nem túl jó előjel a konstruktőrök pontversenyének szempontjából). Az első hírek szerint Michael Schumacher versenygépében nem cserélik ki az erőforrást, mert a második számú Ferrari hibája nem olyan, ami ezt indokolná.
A Renault sem lehet túl magabiztos az utóbbi idők történései láttán: a monzai motorhiba és az utána következő két teszten észlelt gondok után háromféle erőforrást szállított Sanghajba. Az istálló legszívesebben a korábbinál erősebb, D-specifikációjú motort használná, ám a megbízhatóság most fontosabb, mint néhány plusz lóerő, úgyhogy maradt a kockázatmentes megoldás. Fernando Alonso egyébként kevesebb mint egy tizedmásodperccel marad el Schumacher mögött a szabadedzésen.
(Alonso mellett szól.)

A gumik
Jó hír Michael Schumacher számára, hogy a pénteki edzést a hozzá hasonlóan Bridgestone abroncsokat használó Alex Wurz nyerte meg – ez azt jelenti, hogy a japán gyártó eltalálta, milyen gumik szükségesek a sanghaji aszfaltra. A gumigyártók „békái” egyébként esőt jósolnak, és ha valaki emlékszik Schumi vizes versenyeire, tudja, ez egyértelműen mellette szól.
A Renault mindkét pilótája visszafogott volt a pénteki szabadedzésen, aminek oka, hogy a pálya nem volt igazán alkalmas a tesztelésre. A viszonyok sokat változtak (délelőtt még túl piszkos volt az aszfalt, délután pedig az eső okozott nehézségeket), így pedig lehetetlen volt megtalálni az optimális abroncsot. Mindent összevetve azonban Fernando Alonso elégedett volt a Michelin gumik teljesítményével, csakúgy, mint a beállításokkal, bár a Renault egyensúlyán a szombati tréningek előtt még változtatnak.
(Schumacher mellett szól.)

A pálya
A sanghaji aszfaltcsíkon Michael Schumachernek eddig nem volt szerencséje: 2004-ben defekt miatt meg kellett elégednie a 12. hellyel, egy évvel ezelőtt pedig be sem tudta fejezni a versenyt. Sovány vigasz, hogy 2004-ből az ő nevéhez fűződik a leggyorsabb kör, de ez nem billenti helyre a mérleg nyelvét. Schumacher azonban nem törődik a babonákkal, ezt pénteken is bizonyította.
Fernando Alonso tavaly a szívébe zárta az 5451 méter hosszú versenypályát, és nemcsak azért, mert győzni tudott rajta. A spanyol szeret itt száguldani, és bár a V8-as motorok és az egyéb technikai változtatások miatt egy kicsit más lesz ez a viadal, mint a múlt évi, azért bizakodó. Az alapbeállítások megvannak, a többi munka szombatra maradt.
(Alonso mellett szól.)

A lelkiállapot
Michael Schumacher már hetekkel ezelőtt kijelentette: semmi más nem érdekli, csakis a világbajnoki címért folyó küzdelem. Hiába mond róla csúnyákat spanyol riválisa, hiába frusztrálják azzal, hogy kikényszerített döntés volt az övé – az egyik fülén be, a másikon meg ki. Olyan nyugodt, mintha nem is lennének idegei.
Alonso ezzel szemben kicsit sem nyugodt a legutóbbi futam motorhibája miatt, ez derül ki felelőtlen kijelentéseiből és vagdalkozásából is. Van azonban egy szerepkör, amelyben máris átvette a stafétabotot Michael Schumachertől – őt választották a szezon végén visszavonuló, így a testületből is távozó német utódjául a Formula–1-es pilóták szövetségének (GPDA) egyik igazgatói posztjára. A sanghaji Kínai Nagydíj keretében megtartott voksolás során Mark Webber és Ralf Schumacher is igazgatói megbízatást kapott, ők David Coulthardot és Jarno Trullit követik. A szervezet elnöke a hírek szerint Ralf Schumacher lesz. A GPDA a Nemzetközi Automobil-szövetséggel szemben képviseli a versenyzők érdekeit.
(Schumacher mellett szól.)

Mindkét versenyző mellett és ellen ugyanannyi érv szól, vagyis azonos esélyekkel várják a Kínai Nagyíjat.



A PÉNTEKI SZABADEDZÉSEK ÖSSZESÍTETT EREDMÉNYLISTÁJA

1. Alexander Wurz (osztrák, Williams-Cosworth, B) 1:35.539 (47 kör)
2. Vettel (német, Sauber-BMW, Michelin) 1:35.579 (47)
3. Davidson (brit, Honda, M) 1:35.591* (56)
4. Massa (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:36.599 (8)
5. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:36.641 (16)
6. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:36.739 (10)
7. Montagny (francia, Super Aguri-Honda, B) 1:37.278 (45)
8. Button (brit, Honda, M) 1:37.291* (14)
9. Premat (francia, Midland-Toyota, B) 1:37.387* (12)
10. Ammermüller (német, Red Bull-Ferrari, M) 1:37.678 (44)
11. Monteiro (portugál, Midland-Toyota, B) 1:37.698 (20)
12. Fisichella (olasz, Renault, M) 1:37.718 (12)
13. Jani (svájci, Toro Rosso-Cosworth, M) 1:37.734* (49)
14. De la Rosa (spanyol, McLaren-Mercedes, M) 1:38.022 (9)
15. Webber (ausztrál, Williams-Cosworth, B) 1:1:38.045 (6)
16. Kubica (lengyel, Sauber-BMW, M) 1:38.062* (11)
17. Heidfeld (német, Sauber-BMW, M) 1:38.062 (50)
18. Barrichello (brazil, Honda, M) 1:38.276 (20)
19. R. Schumacher (német, Toyota, B) 1:38.888 (16)
20. Trulli (olasz, Toyota, B) 1:38.959 (13)
21. Liuzzi (olasz, Toro Rosso-Cosworth, M) 1:39.000* (26)
22. Speed (amerikai, Toro Rosso-Cosworth, M) 1:39.080 (25)
23. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:39.179 (8)
24. Albers (holland, Midland-Toyota, B) 1:39.494* (20)
25. Rosberg (német, Williams-Cosworth, B) 1:39.522 (15)
26. Jamamoto (japán, Super Aguri-Honda, B) 1:39.636 (32)
27. Szato (japán, Super Aguri-Honda, B) 1:39.887* (17)
28. Coulthard (brit, Red Bull-Ferrari, M) 1:40.155 (16)
29. Doornbos (holland, Red Bull-Ferrari, M) 1:40.214 (17)
A csillaggal jelölt időeredmények az első szabadedzésen születtek, dőlt betűvel a tesztpilótákat szedtük.

Az idényük eddig

Összehasonlítás
VersenyekAlonsoM. Schumacher
Bahreini Nagydíj1. (10)2. (8)
Malajziai Nagydíj2. (8)6. (3)
Ausztrál Nagydíj1. (10)
San Marinó-i Nagydíj2. (8)1. (10)
Európa Nagydíj2. (8)1. (10)
Spanyol Nagydíj1. (10)2. (8)
Monacói Nagydíj1. (10)5. (4)
Brit Nagydíj1. (10)2. (8)
Kanadai Nagydíj1. (10)2. (8)
Egyesült Áll. Nagydíja5. (4)1. (10)
Francia Nagydíj2. (8)1. (10)
Német Nagydíj5. (4)1. (10)
Magyar Nagydíj8. (1)
Török Nagydíj2. (8)3. (6)
Olasz Nagydíj1. (10)
A versenyzők neve alatt az adott futamokon elért helyezésük, és az azért kapott pontszámuk szerepel.
---- E ---- A
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik