Fernando Alonso furcsa kijelentéseitől volt hangos az elmúlt napokban a világsajtó. A spanyol címvédő először csapatának támadt neki, most pedig a gumiszállítót és csapattársát, Giancarlo Fisichellát vonta felelősségre. A Renault cáfol, az pedig egészen biztos, hogy a vagdalkozás nem tesz jót a világbajnoki küzdelemnek és Alonso esélyeinek.
A spanyol világbajnok Fernando Alonso (balra) nem nyugszik, felettébb meglepô módon már csapattársát, Giancarlo Fisichellát is kritizálta?
A spanyol világbajnok Fernando Alonso (balra) nem nyugszik, felettébb meglepô módon már csapattársát, Giancarlo Fisichellát is kritizálta?
Úgy tűnik, hogy a rendkívül kiélezett világbajnoki hajrá és az elsőség elvesztése megviselte Fernando Alonso lelkét, mással ugyanis nehezen magyarázható, hogy napról napra „szállítja” az egyre érthetetlenebb nyilatkozatokat. A jövőre már a McLaren-Mercedesnél szereplő spanyol Formula–1-es versenyző az Olasz Nagydíj kapcsán a Nemzetközi Automobil-szövetséget (FIA) és legfőbb ellenfelét, Michael Schumachert bírálta, a vasárnapi, sanghaji futam óta pedig a Renault-t, s most legújabb fejleményként a Michelint és csapattársát, Giancarlo Fisichellát „találta meg”.
Fernando Alonso úgy véli, a Kínai Nagydíjon az abroncsok nem megfelelő teljesítménye miatt bukta el a győzelmet, s ezért azt kéri a francia gumiszállítótól, hogy tegyen többet a siker érdekében. „Fontos, hogy a Japán és a Brazil Nagydíjon is bízhassunk az abroncsainkban. Remélem, hogy a Michelintől nagyobb segítséget kapunk az utolsó két futamon, mint az elmúlt időszakban. Jelenleg ugyanis a két autó, a Renault és a Ferrari szinte azonos teljesítményre képes, így az abroncsok döntik el a győzelem kérdését” – mondta a világbajnoki címvédő.
A Renault pilótája Sanghajban sokáig kiválóan teljesített, az időmérő edzésen gond nélkül megszerezte az első rajthelyet, majd a futamon hatalmas előnyre tett szert. Az első boxkiállás során azonban úgy határozott a mérnökeivel, hogy a simára kopott átmeneti gumikat újakra cseréli, de kiderült, rosszul döntött. A megfelelő tapadás hiányában a több mint 20 másodperces előnye néhány kör alatt elfogyott, Giancarlo Fisichella és Michael Schumacher is megelőzte, majd jelentős hátrányba került. A második kerékcsere után már hiába száguldott elképesztő tempóban, csak csapattársát tudta megelőzni.
A spanyol sajtó szerdán azt írta, hogy Fernando Alonso levelet kapott a Michelintől, s Michel Rollier ügyvezető udvariasan megkérte arra, fejezze be a kritizálást. Nagy kérdés, ez mennyire hatja meg a tavalyi világbajnokot, aki másokat sem kímél. Azt már 2005-ben is tapasztalhattuk, hogy „szükség esetén” Fernando Alonso a csapattársát sem kíméli, emlékezetes volt, amikor a montreali Kanadai Nagydíjon a csapatrádión üvöltözött amiatt, hogy Giancarlo Fisichella feltartja őt. Pedig akkor még „csak” éllovasa volt az összetett versenynek, de már támadhatatlan versenyzőnek akarta beállítani magát.
Nem meglepő, hogy Fernando Alonso most nem hagyta szó nélkül a sanghaji történést, amelyről fentebb már megemlékeztünk. „Nem hiszem, hogy hasonló helyzetben Felipe Massa elment volna Michael Schumacher mellett” – jegyezte meg a spanyol pilóta. A Fernando Alonso által említett eset elgondolkodtató, de nem azért, amiért a spanyol gondolja. A futam óta megjelent értékelések döntő többsége ugyanis éppen azt emeli ki, hogy Giancarlo Fisichella már-már a sportszerűség határait feszegetve próbálta védeni csapattársát, amikor láthatóan lassabb volt nála és Michael Schumachernél. Fisichella csak akkor ment el Alonso mellett, amikor már nem volt más választása, s azt se feledjük, hogy utána mintegy 20 másodperces előnyt szerzett, végül mégis csapattársa lett a második…
Kérdés, a spanyol világbajnok mennyire gondolja komolyan ezeket a „vádakat”. Nehéz elképzelni ugyanis, hogy így próbálná motiválni csapatát, hiszen gyanítható, a Renault „hírbe hozott” munkatársai nem örülnek ezeknek a fejleményeknek. Az is elképzelhető, hogy a spanyol sajtó próbálja heccelni Fernando Alonsót, aki a rendkívül szoros hajrá miatt külső okokkal próbálja megmagyarázni, miért tűnt el a nyár közepén még több mint megnyugtató, 25 pontos előnye. Tény, a 2005 márciusától jó másfél éven át rendkívül megbízható Renault az utóbbi hetekben sokat veszített ezen tulajdonságából. Alonso a Magyar és az Olasz Nagydíjon is technikai hiba miatt esett ki, így fonos pontokat „hullajtott el”. ---- A Renault szóvivője cáfolta Fernando Alonso kijelentését: a francia istálló egyáltalán nem szabotál, nem veszélyezteti a spanyol versenyző világbajnoki esélyeit. „Nem tudjuk és nem is értjük, mire gondolt Fernando. Valószínűleg a csalódottság mondatta ezeket vele, hiszen Sanghajban biztosnak tűnő győzelem csúszott ki a kezéből. Csak az jelenthetett vigaszt, hogy a konstruktőrök versenyében visszavettük a vezetést” – mondta a francia alakulat sajtósa. Utóbbi esetről állította azt Alonso, hogy a Renault már csak erre összpontosít, mert ő a szezon végén a McLaren-Mercedeshez távozik. A világbajnoki címvédő szerint ez az oka annak, hogy autója többször cserbenhagyta az elmúlt hetekben.
„A csapat elszántan készül a Japán Nagydíjra, s jó eredményt vár. Nem száz, hanem százötven százalékos támogatást nyújtunk Fernandónak. Olyan szoros a párharc az egyéni és a konstruktőri versenyben, hogy Alonsónak is nyernie kell, ha a csapat sikeres akar lenni. Giancarlo kínai szereplése és harmadik helye egyébként tökéletesen szolgálta a Renault érdekeit” – zárta mondandóját a szóvivő. ---- Egy esztendő alatt megduplázódott az Ausztrál Nagydíj szervezőbizottságának vesztesége: az idén 21 millió ausztrál dollár volt a „kár”. A melbourne-i rendezők ezt azzal magyarázzák, hogy nem sokkal az április 2-i viadal előtt rendezték a városban a Nemzetközösségi Játékokat. A jóval kisebb szurkolói érdeklődés mellett pluszköltségként jelentkezett, hogy rohamtempóban kellett átépíteni a futam helyszínét.
A Honda nyilvánosságra hozta, hogy nem változtatja meg a csapat összeállítását a következő évadra, vagyis a Magyar Nagydíjon győztes brit Jenson Button, valamint az idei sorozat előtt igazolt brazil Rubens Barrichello teljesítményét is megfelelőnek találta a szakvezetőség. Vada Jaszuhiro elnök reméli, hogy a két pilóta egyaránt hosszú távú megoldást jelent, s hamarosan újabb első pozíciók, dobogós helyek jelzik a kétségkívül kiválónak nevezhető együttműködést.
A BMW-Sauber csak az évzáró Brazil Nagydíj után jelenti be jövő évi összeállítását. Mario Theissen motorsport-igazgató szerint nincs ok a kapkodásra, annak ellenére, hogy a Hungaroringen Nick Heidfeld, míg Monzában Robert Kubica is harmadik helyen ért célba. Szakértők szerint a várakoztatás ellenére a csapat már döntött, s 2007-ben is a német, lengyel kettős folytatja.
A kilenc esztendővel ezelőtti, azaz az 1997-es világbajnok kanadai Jacques Villeneuve minden bizonnyal követi a kolumbiai Juan Pablo Montoya példáját, s a tengerentúli NASCAR-sorozatba igazol. A BMW-Saubertől menesztett versenyző állítólag megállapodott a Forddal, s a Roush-csapat tagja lesz, de a hírt hivatalosan még nem erősítették meg.