Már semmit sem kockáztatnak

BÁLINT ANDRÁSBÁLINT ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2006.10.12. 02:09
Címkék
Hiába Michael Schumacher szuzukai kapitulálása, a Renault semmit sem bíz a véletlenre. Az idényzáró Brazil Nagydíjon az lesz a legfőbb célja, hogy eljuttassa Fernando Alonsót a célig. Ennek érdekében eláll a legújabb fejlesztésű motorja bevetésétől.
A Renault-nál a szokásosnál is alaposabban készítik fel a kocsikat Interlagosra ? igaz, a tét is roppant nagy
A Renault-nál a szokásosnál is alaposabban készítik fel a kocsikat Interlagosra ? igaz, a tét is roppant nagy
epa
A Renault-nál a szokásosnál is alaposabban készítik fel a kocsikat Interlagosra ? igaz, a tét is roppant nagy
A Renault-nál a szokásosnál is alaposabban készítik fel a kocsikat Interlagosra ? igaz, a tét is roppant nagy
A Renault-nál a szokásosnál is alaposabban készítik fel a kocsikat Interlagosra ? igaz, a tét is roppant nagy
epa
A Renault-nál a szokásosnál is alaposabban készítik fel a kocsikat Interlagosra ? igaz, a tét is roppant nagy

A szuzukai futam eredménye megváltoztatta a Renault terveit: a francia csapat a Monza óta használt motor aktuális változatát használja a jövő héten az évzáró, s a két világbajnoki cím sorsát eldöntő Brazil Nagydíjon. A címvédő Fernando Alonsót egy, míg az istállót tíz pont választja el az újabb sikertől, így érthetően nem kockáztatják meg az E-specifikációjú, radikálisan új motor használatát. Az esetleges meghibásodás ugyanis sokba, két világbajnoki elsőségbe is kerülhet.
„Természetesen a technikai felkészülésünk eltér majd a szokásostól, még alaposabbak leszünk. Arra viszont már nincs szükségünk, hogy újabb tizedet nyerjünk körönként egy új motorral” – mondta Denis Chevrier, a Renault motorokért felelős vezetője.

Az óvatosság érthető, bár kissé meglepő, hogy Pat Symonds főmérnök kedden még azt mondta: Nelson Piquet fia ezen a héten Silverstone-ban még teszteli az E-specifikációjú motort, s az eredmények elemzése után döntenek az esetleges interlagosi bevetéséről.
A felesleges kockázatot azonban Denis Chevrier csak a motorra érti, mert kijelentette: a francia csapat két klasszisa, Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella is sikerrel akarja zárni az évadot.

„Fernando biztosan nem hagyja veszni a lehetőséget, ha esélye nyílik a győzelemre. Persze legfőbb célja nem a futam első helye” – mondta a Renault „motorguruja”.

A motorkérdés az utóbbi hetekben a szokásosnál is fontosabb eleme lett a világbajnoki vetélkedésnek, hiszen először Fernando Alonso, majd Michael Schumacher esett ki az erőforrás hibája miatt. A spanyol csillag „csak” hat pontot veszített Monzában, igaz, akkor a szakértők nagy része úgy gondolta, világbajnoki esélyei is elfüstöltek az Autodromo Nazionalén. Az összetett verseny hétszeres győztese ugyanis feltartóztathatatlannak látszott, Japánban is megállíthatatlannak tűnt, a 37. körig vezetett, amikor – futamon – hat év után először elromlott Ferrarijának motorja.

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Interlagosban Fernando Alonso már a nyolcadik helyért járó egy ponttal is megvédi címét, sőt még erre sem lesz szüksége, ha Michael Schumacher nem nyer. A Renault számára már a harmadik és az ötödik hely megszerzése is címvédést jelent, ha a Ferrari foglalja el a dobogó első és második fokát. A német egyébként már Szuzukában bejelentette, csak a Ferrari elsőségére lát reális esélyt, így Brazíliában a csapat érdekét helyezi előtérbe, nem a sajátját.

A Renault azonban nem hisz a hétszeres világbajnok „könnyeinek”, Pat Symonds főmérnök biztos abban, hogy az év végén visszavonuló klasszis nem adja könnyen a bőrét.

„Egy pillanatig sem lazíthatunk. Egy kicsit azért visszavehetünk, de a helyzet alig változott azzal, hogy Michael Japánban kiesett” – mondta Pat Symonds.
Spanyolország mindenesetre már nagyon készül az évzáróra, az egyik lap közölte: az F1 történetében még senki sem dolgozott le tízpontos hátrányt az utolsó nagydíjon. Igaz, sokáig nem is kapott tíz pontot a futamgyőztes, így matematikailag is lehetetlen lett volna az ilyen „előzés”. ---- E ---- K
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik